Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuka päättäis mun puolesta jatkanko koulua nyt vai myöhemmin? lapset 2,5v ja 1v

Vierailija
23.10.2008 |

ottaisko kotiin jonkun hoitajan ja menis ite jatkaa koulua jota on vielä 2 vuotta jäljellä.. toisaalta tuntuu pahalle jättää lapset vieraan hoitoon, kun ite ehtii olla niitten kanssa sitte vaan muutaman tunnin ilalla. Tammikuussa vois jatkaa, sillon nuorempi olis 1v3kk. Muuten odottaisin et nuorempi on 3v ja veisin vasta sitten hoitoon, MUTTA pointti on siinä, että haluan lisää lapsia ja jos odotan aina, että nuorin on vähintään 3v niin menetän opiskeluoikeuteni (ammattikorkeakoulu). Mitä tekisit?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kukaan sun puolesta päättää.. me tehtiin niin, että opiskelen iltaisin ma-to ja mies on lasten kanssa kotona niin ei tarvitse ulkopuolista hoitajaa.

Vierailija
2/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa itse päättää tätä asiaa millään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei vaan jäisi kesken.

Vierailija
4/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jokaisen perhetilanne on yksilöllinen, mutta itse menin takaisin töihin, kun nuorimmainen oli 1v ja 3 kk ja hyvin on pärjännyt. Opinnoiden kanssa käy helposti niin, että mitä enemmän niitä venyttää niin sitä hankalampi niitä on jatkaa ja asiat unohtuu. ja tutkintoja uudistetaan jatkuvasti ja vanhat opinnotkaan ei aina ole enää täysin käypiä. Jotkut puolustavat kovasti, että lapset pitää hoitaa itse kotona kolmivuotiaaksi asti, mutta ei ne oikeesti siitä toisen hoidostakaan rikki mene. Muualla päin maailmaan on hyvä, jos pari kuukautta on äitiyslomaa ja ei ne ihmiset lapsukaiset siellä voi paljon sen huonomminkin kuin suomessakaan...

Vierailija
5/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kotona vielä ensi vuosi ja jatka sitten.

Vierailija
6/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla ainakaan amk:ssa ollu joka päivä koulua,saati että koko päivää. leppoisa tahti. ja voithan suorittaa opintoja myös hitaammalla tahdilla.

voisiko mies joustaa töistä ja olla lasten kanssa? se olisi lapsille mukavampaa, mutta äkkiähän ne hoitajankin kanssa tutuksi tulee.

Vierailija
7/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehtiihän sitä opiskella myöhemminkin,

lapset on niin vähän aikaa pieniä!!

jos oon koulussa klo8-16 niinkiun monesti on, niin eihän mulla ole oikeasti kuin muutama tunti aikaa olla itse omien lasteni kanssa, ja sinä aikana pitäisi tehdä myös läksyt ja kotityöt..

mut toisaalta..

Vierailija
8/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nuorempi heräilee vieläkin öisin niin paljon vaikka on yli 1v

mies ei voi jäädä hoitamaan lapsia.

ap

Vierailija
9/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en teekään kolmatta lasta, vaan se tulee jos on tullakseen :)

Vierailija
10/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen aloittanut opiskelut kun nuorin oli 1v, olen tyytyväinen päätökseeni, tarkoitus oli että yrittäiseimme lasta ja minä keskeyttäisin opintoni siinä välissä, opintojen edetessä huomasin kuitenkin että elämä on alkanut helpottaa kunlapset ovat kasvaneet ja elämä rytmiytynyt omille uomilleen..nyt kiikarissa valmistuminen ja sitten joskus ehkä niitä lapsia lisää..

Pointtini nyt tässä on lähinnä se, että itsehän sinä päätät mitä teet, mutta entäpä jos harkitsisit edes jollain tahdilla opintojen jatkamista..ei se kolmas lapsi ainakaan helpota sinun opiskeluasi..

Vierailija
11/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitat alusta sitten joskus jos viitsit.

en teekään kolmatta lasta, vaan se tulee jos on tullakseen :)

turhaa pidät itseäsi amk:n kirjoilla ja vaivaat mieltäsi. Tee päätös ja keskeytä opiskelu.

Vierailija
12/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulua kun kun pikkuinen oli reilut 1v. Pikkuherra on 8-16 tarhassa, jäähän siinä vielä monta tuntia olla hänen kanssaan illalla. Ja toki kaikki viikonloput ja lomat. Tulee elämään vähän muutakin sisältöä kuin se hiekkalaatikko ja ne neljä seinää. Ja toisekseen, vuosi-pari koulua ja pääsee itsekkin töihin. Ei tarvitse miehen yksistään elättää koko perhettä.

Mutta jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. Voihan olla että jollain on niin paljon tilillä likviditeettiä ja asunnostakaan ei ole penniäkään lainaa että sama vaikka molemmat olisi kotona ja katselisi lasten kanssa piirrettyjä :D

Vierailija
13/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mutta. Itse jatkoin opintojani vastaavassa tilanteessa ja nyt parin kuukauden jälkeen olen aika poikki. Meilläkin yövalvomista ja syksyn opiskelutahti on ollut aika tiivis. Sisu ei vaan anna periksi palata kotiin.

Lapset ovat viihtyneet hyvin hoidossa, että siitä ei ole kiinni. Vanhempi on jopa vähentänyt uhmailua ja päivään on tullut rytmiä. Me vanhemmat vaan olemme aika väsyneitä ja rahallisestikin tilanne on tiukka. Tosin ei voinut enää kauheasti odotellakaan, kun ikää on liki 40vee.

Voimia sule, mitä ikinä päätätkin tehdä!

Vierailija
14/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion olla kotona kunnes nuorempi on kolmevuotias. Katsotaan sitten tuleeko tässä vielä lisää lapsia ja kotivuosia vai ei. Lapset on todellakin pieniä vain vähän aikaa ja minä ehdin opiskella sittenkin kun ovat isompia.

Vierailija
15/15 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä oma yritys, niin hän ei ehdi hoitaa lapsia. eikä valvo öitä. eikä suostu jäämään kotiin sairaan lapsen kanssa. niin että kyllä minua väsyttää...koulussa meillä aika tiukka tahti. en tiedä helpottaisko jos olisi sukulaisia lähellä auttamassa mutta kun meiltä puttuu tukiverkkokin kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi