Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vihannessoseiden pakastus...

15.09.2007 |

onko kaikkien vihannessoseiden pakastus ok...? nyt vuorossa meillä on kesäkurpitsan maistelu ja tuli mieleeni että mitenkähän käyttäytyy pakastettaessa? myönnän että tunnen itseni nyt tosi amatööriksi näiden uusien ja ihmeellisten =) vauvan soseruokien valmistajana! =)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta perunan voi ainakin pakastaa muiden seassa, ainakin peruna/parsakaali ja bataatti/peruna meni ihan ok, kun olen pakastanut niitä jääpalarasioihin. Sitten olen pakastanut hyvällä menestyksellä bataatti/porkkanaa, muuta en ole vielä ehtinyt. Seuraavaksi koitan peruna/kukkakaalia ja peruna/porkkanaa. Olen kuullut, että peruna ei yksin oikein onnistu. Olen laittanut soseeseen hiukan keitinvettä ja lisään omaa maitoa sitten vasta syötön yhteydessä (jos lisään ylipäätään).

Oma kysymykseni on, että kauanko noi soseet säilyy jääkaapissa? Olemme lähdossä viikonloppureissuun ja mietin voisinko tehdä soseita lähtöpäivänä ja pitää jääkaapissa (myös autossa on jääkaappi) edes pari kolme päivää? En haluais kokata reissussa enkä tarjota purkkiruokaa, kun emme ole niitä vielä ehtineet edes kokeilla.

Vierailija
2/3 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysinkin jo muualat vastauksen kysymykseeni kesäkurpitsan pakastuksesta:voi pakastaa joko keitettynä soseena tai vaikka " raakoina" kuutioinakin. mutta, jääkaapissa säilyvyydestä olen itse sitä mieltä (en siis tiedä varmaksi mutta uskon ja luulen!) että kyllä mikä tahansa ruoka säilyy sen 2 päivää ainakin jos on esim hyvin suljetussa rasiassa tms. eri asiahan aina on jos jääkaappia kovasti auotaan ja kylmyys vaihtelee mutta ei kai normaalisti tuollaiset kasvissoseruoat nyt niin äkkiä miksikään mene. itsekin teen niin että lisään omaa maitoani tarvittaessa vasta pieneen ruoka-annokseen enkä siis säilö ruokia maitoineen. minä olen maistattanut tytölleni sitä mukaa myös purkkiruokia kun niitä on ensin syöty omatekoisena soseena. ensin maistettiin maissia ja sitten purkkimaissia jne. ajattelin että näin ehkä menisi jatkossakin kaikki kaupaksi paremmin ja olisi juuri reissuissa helpompaa jos voi syöttää myös purkkiruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruna lähinnä sellainen mitä kannattaa pakastaa vaan muuhun sekoitettuna koska menee muuten rakeiseksi.

Jääkaapissa en paljon yli kahta päivää säilyttäisi mutta voithan ottaa matkaan mukaan soseet pakkasesta. Silloihan eka päivä menee siihen että ruoka ylipäätään sulaa jääkaapissa. Ja toisaalta edellisen kirjoittajan tapaan uskoisin että sama mitä olette syöneet itse tehtynä uppoaa kyllä myös kaupan purkista, esim tuo peruna-kukkakaali. Kaupan mömmöissä on reissussa se etu, että ne kelpaa yleensä hyvin huoneenlämpöisinäkin kun taas itse tehdyt pakastetut soseet ei ainakaan meillä kylminä kelpaa.