Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään kokemuksia Jonathan jälleenmyyjän toimintatavoista?

15.09.2007 |

Hei,

Olisin mielelläni ottanut vastaan Jonathan jälleenmyyjien toimintatavoista, onko hyviä tai huonoja kokemuksia?

Minulla oli hyviä kokemuksia tähän saakka (olen kerran käynyt yksillä Jonathan kutsuilla) kun toimin kotikutsujen emäntänä ja sain näin ollen emännälle kuuluvan emännänalennuksen tilauksestani. Meillä kun on normaali käytäntö, että lapsella on ainakin 2 haalaria sekä 2 kaksiosaista asua käytössä samanaikaisesti ja tilasin sitten Jonathan tuotteita aika paljon, mm 2 haalaria per lapsi (2 lapselle). Jonathan jälleenmyyjä rupesi sitten tinkaamaan minulta, että tulevatko kyllä kaikki omaan käyttööni. Eli epäili näin ollen, että olen epärehellinen ja tilasin esim. jollekin tuttavalleni tuotteita jotta tämäkin saisi emännänalennuksen. Tämä oli todella ikävä kokemus minulle enkä koskaan enää tilaa Jonathan tuotteita. Olisi kiva tietää, että onko kenties muillakin suomessa toimivien Jonathan jälleenmyyjien käytäntö se, että jos toimii emäntänä ja tekee ison tilauksen niin tuleeko kyselyitä perään tulevatko tuotteet omaan käyttöön.

Kertokaa onko vastaavanlaisia kokemuksia tai mikä vain kokemus kiinnostaa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin emännöimilläni lastenvaatekutsuilla jutellut niin myyjän kuin vieraidenkin kanssa tilauksestani, pohtinut oikeaa kokoa jne., enkä jotenkin näe edes mahdollisena, että myyjän pitäisi jälkeenpäin alkaa kyselemään, mihin tarkoitukseen tilaamani vaatteet tulevat. Tuollainen asia tulisi varmasti ihan luonnollisesti esille kutsujen aikana normaalin keskustelun yhteydessä, siis se, että tilaa useamman vaatekerran omille lapsilleen. Ja kutsuillani olleet esittelijät ovat aina käyneet jokaisen vieraan tilauslistan läpi paikan päällä, eli luulisi jo siinä viimeistään tulevan puheeksi samanlaisten ja -kokoisten haalareiden määrä.

Sinänsä en kyllä yhtään ihmettele myyjän kyselyitä, jos kerran kutsuilla asia ei jostain ihmeen syystä vielä esille tullut, kun onhan se aika epätavallista, että joku tilaa lapsilleen kahdet täysin samanlaiset haalarit samalle talvelle. Minä ainakin vaihtelunhaluisena hankkisin mieluummin jotain erilaista varahaalariksi, jos ostaisin kaiken uutena. Kivempi olisi katsella erilaisia ulkovaatekokonaisuuksia talven mittaan kuin aina vain sitä yhtä ja samaa..

Sekin on ihmeellistä, että tuon episodin perusteella aiot jättää jatkossa Jonathanit kokonaan ostamatta. Myyjän boikotoiminen vielä on jokseenkin ymmärrettävää, kun koet tulleesi loukatuksi (vaikkakin minusta kuulostaakin aika hassulta ottaa moisesta noin itseensä, enkä itse varmaan tuomitsisi myyjää noin rankasti), mutta että Jonathan-vaatteet yleensäkin ovat pannaan julistettuja. Sehän on melkein sama kuin jos sanoisit, että koska olet kerran saanut yhdessä K-kaupassa huonoa palvelua, et aio jatkossa enää ostaa lainkaan Pirkka-tuotteita.

Vierailija
22/25 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me jälleenmyyjän kanssa pähkäiltiin sopivaa kokoa lapsillemme. Mutta ei hän minun tilaustani paikan päällä katsonut. Katsoi ilmeisesti tilaustani vasta seuraavana päivänä iltapäivällä kun rupesi silloin tinkaamaan minulta tuota ko. asiaa. Itsekin ihmettelin sitä, ettei jälleenmyyjä katsonut tilaustani eikä välttämättä kaikkien muidenkaan. Jos jollakin oli kysyttävää sen täyttämisen suhteen niin silloin hän näytti tarkistavan tilauksia. En tiedä kylläkään, mutta muutamien tilauksia hän katsoi.

Noh, minä taas ihmettelen kyllä jälleenmyyjän kyselyä sillä jo sana emännänalennus kertoo minulle heti sen, että alennus koskee ainoastaan minun tilaustani koska emännöin kutsuja ja minkä takia tilaisin jonkun toisen tuotteita kun he tilasivat kutsuilla omalla tilauslomakkeella. Ja moni minun tuttava on kommentoineet, että tosi ihme käyttäytymistä jälleenmyyjältä. Jos meinaa saada myytyä niin kannattaisi olla hieman ystävällisempi. Ja mikä tässä kyselyssä pahinta, se tokastiin sillä tavalla, että jos en voi yleistää niin ainakin aika moni jolle sen asian tokastaan kuten minulle tehtiin pahoittaa mielensä.

Meillä kahden tasan samanlaisen vaatteen osto ei ole ollenkaan epätavallista. Mikäli tykästyn johonkin vaatteeseen niin meiltä niitä voi löytyä kaksin kappalein. Ja Jonathan Cordura haalari vain tuntu erittäin hyvältä ja järkevältä ostolta. Et siitä syystä sitten pistin Jonathan cordura haalari tilauksia kaksin kappalein. Minulle ei sinänsä ole tärkeätä se vaatteen ulkonäkö tms. seikka vaan se toimivuus on kaiken A ja O ja aivan sama minulle ovatko sitten tasan samanlaiset. En usko, että meidän lapsiakaan haittaa sit yhtään vaikka kävelevät talven kahdessa tasan samanlaisessa talvihaalarissa kun tuleehan sitä vaihtuvuutta sitten niistä kaksiosaisista puvuista ja sitten on käytössä joitakin muita villakangastakkeja, untuvatakkeja yms. Et noi Jonathan vaatteet jotka tilasin, varsinkin haalarit ovat enemmän niinku arkikamppeita, ei niitä shoppailu reissulle pistetä päälle.

Siis joo, olet aivan oikeassa. Olen kai vahingossa kirjoittanut, etten osta Jonathan vaatteita enää koskaan mutta siis tarkoitukseni oli kirjoittaa, että en osta kyseiseltä jälleenmyyjältä. Epähuomiossa olen ilmaissut asian hieman väärin. Mutta Jonathan tuotteiden ostaminen täällä meillä päin on vaikeaa jos ei suostu ostamaan niitä kyseiseltä jälleenmyyjältä sillä meidän kaupungissa on vain tämä yksi jälleenmyyjä eikä liikettä ole jossa myydään Jonathan tuotteita.

Olen ostanut viime huhtikuussa meidän neidille Jonathan kutsuilta välikausihaalarin sekä sydvestit sekä meidän neidille, että poitsulle + molemmille Busino kypärämyssyt (2 kpl/lapsi). Olen ollut erittäin tyytyväinen ainakin niihin ja mikäli olen tyytyväinen nyt tilaamiini Jonathan tuotteisiin niin täytyy sitten katsoa jos vaikka saisin tilattua jatkossa niitä jostakin muualta.

Olen ollut erittäin tyytyväinen Reimatec´in tuotteisiin ja asiakaspalveluun kylläkin, sillä joka kerta kun on vaatteeseen ilmennyt jotain normaalista poikkeavaa niin se on korvattu tavalla tai toisella ja mielestäni tosi reilusti. Nyt kun kysyin Jonathan jälleenmyyjältä miten takuu toimii jos jotain normaalista poikkeavaa ilmenee vaatteissa niin mitään oikein selvää systeemiä ei hänen sanojensa mukaan Jonathan tuotteiden takuulle ole. Vaan sitten pitää ottaa yhteyttä häneen mikäli jotain normaalista poikkeavaa ilmenee ja vasta sitten selvitetään jos vaatteessa on takuuta tai ei. Olisikohan jollakin muulla tähän jotain tietoa?

Mutta se minun pääpointti tässä olikin saada tätä kautta keskustelua hyvistä tai huonoista kokemuksista Jonathan jälleenmyyjistä ympäri suomen maan ja tämän perusteella meitä on sit onneks aika vähän jotka ovat kokeneet negatiivista kokemusta jälleenmyynnistä kutsujen emäntinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Itse en enää siltä myyjältä ostaisi ja varoittaisin muitakin, jos olisin ollut rehellisesti liikenteessä!!!" Hauskasti sanottu... Ostaisitko siis siinätapauksessa, että olisitkin ollut epärehellisesti liikenteessä?

Vierailija
24/25 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tällä nimenomaisella palstalla sanotaan että 4 talvipukua per lapsi on liikaa. tuntuu että täälä kaikki ostavat ja ostavat.. allerkirjoittaneeltakin löytyy ohuempi toppahaalari, paksumpi haalari ja kaksiosainen, eikä se tunnu nyt lopulta niin paljolta ;)

Vierailija
25/25 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut loistavaa palvelua JJ:n kotisivujen Palaute osion kautta. En tiedä toimiiko kotimyyjien myymien tuotteiden kohdalla (ainakin kotimyyjät on siellä mainittu), mutta liikkeestä ostettujen tuotteiden kohdalla ainakin reklamointiin vastattin saman päivän aikana.

sundbema:

Nyt kun kysyin Jonathan jälleenmyyjältä miten takuu toimii jos jotain normaalista poikkeavaa ilmenee vaatteissa niin mitään oikein selvää systeemiä ei hänen sanojensa mukaan Jonathan tuotteiden takuulle ole. Vaan sitten pitää ottaa yhteyttä häneen mikäli jotain normaalista poikkeavaa ilmenee ja vasta sitten selvitetään jos vaatteessa on takuuta tai ei. Olisikohan jollakin muulla tähän jotain tietoa?