Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään kokemuksia Jonathan jälleenmyyjän toimintatavoista?

15.09.2007 |

Hei,

Olisin mielelläni ottanut vastaan Jonathan jälleenmyyjien toimintatavoista, onko hyviä tai huonoja kokemuksia?

Minulla oli hyviä kokemuksia tähän saakka (olen kerran käynyt yksillä Jonathan kutsuilla) kun toimin kotikutsujen emäntänä ja sain näin ollen emännälle kuuluvan emännänalennuksen tilauksestani. Meillä kun on normaali käytäntö, että lapsella on ainakin 2 haalaria sekä 2 kaksiosaista asua käytössä samanaikaisesti ja tilasin sitten Jonathan tuotteita aika paljon, mm 2 haalaria per lapsi (2 lapselle). Jonathan jälleenmyyjä rupesi sitten tinkaamaan minulta, että tulevatko kyllä kaikki omaan käyttööni. Eli epäili näin ollen, että olen epärehellinen ja tilasin esim. jollekin tuttavalleni tuotteita jotta tämäkin saisi emännänalennuksen. Tämä oli todella ikävä kokemus minulle enkä koskaan enää tilaa Jonathan tuotteita. Olisi kiva tietää, että onko kenties muillakin suomessa toimivien Jonathan jälleenmyyjien käytäntö se, että jos toimii emäntänä ja tekee ison tilauksen niin tuleeko kyselyitä perään tulevatko tuotteet omaan käyttöön.

Kertokaa onko vastaavanlaisia kokemuksia tai mikä vain kokemus kiinnostaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että ei ole ihan tavallista, että lapsella on omassa käytössään yhteensä 4 eri kokonaisuutta yhtä talvea varten. En siis usko, että myyjän oli tarkoitus epäillä rehellisyyttäsi vaan pikemminkin häntä varmaan hämmästytti se kuinka paljon tilasit lapsillesi. Eihän tilaustesi määrä varmaan ollut hänen kukkarostaan pois, vaan päinvastoin.

En toisaalta tiedä miten jämyt saavat palkkionsa, joten mitään varmaa en voi sanoa. Fiksua myyjältä olisi tosin ollut minun mielestäni pitää ajatukset ominaan ja olla tyytyväinen, että kauppaa syntyy. Ja heti perään on pakko sanoa, että minä joka voin päästellä suustani sammakoita huomaamattomuuttani, olisin myös voinut kysyä, että ihanko omillesi noin paljon ostat. Enkä tasan olisi tarkoittanut sillä mitään negatiivista!

sundbema:

Hei,

Olisin mielelläni ottanut vastaan Jonathan jälleenmyyjien toimintatavoista, onko hyviä tai huonoja kokemuksia?

Minulla oli hyviä kokemuksia tähän saakka (olen kerran käynyt yksillä Jonathan kutsuilla) kun toimin kotikutsujen emäntänä ja sain näin ollen emännälle kuuluvan emännänalennuksen tilauksestani. Meillä kun on normaali käytäntö, että lapsella on ainakin 2 haalaria sekä 2 kaksiosaista asua käytössä samanaikaisesti ja tilasin sitten Jonathan tuotteita aika paljon, mm 2 haalaria per lapsi (2 lapselle). Jonathan jälleenmyyjä rupesi sitten tinkaamaan minulta, että tulevatko kyllä kaikki omaan käyttööni. Eli epäili näin ollen, että olen epärehellinen ja tilasin esim. jollekin tuttavalleni tuotteita jotta tämäkin saisi emännänalennuksen. Tämä oli todella ikävä kokemus minulle enkä koskaan enää tilaa Jonathan tuotteita. Olisi kiva tietää, että onko kenties muillakin suomessa toimivien Jonathan jälleenmyyjien käytäntö se, että jos toimii emäntänä ja tekee ison tilauksen niin tuleeko kyselyitä perään tulevatko tuotteet omaan käyttöön.

Kertokaa onko vastaavanlaisia kokemuksia tai mikä vain kokemus kiinnostaa.

Vierailija
2/25 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen mitoitus on Jonathanin vaatteilla? Minkäkokoiset housut sopivat 102cm hoikalle pojalle? 104 vai 110?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä myyjä ei tarkottanu sitä millään pahalla, uteliaisuuttaan vaan kysyi...kovin tavallista ei ole tuollainen määrä talvivaatteita yhdelle kaudelle...:)

Omenalle:Ottasin sinuna 104cm, koot ovat reiluja.

Vierailija
4/25 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...uteliaisuudesta ei tässä tällä kertaa ollut kyse koska se miten myyjä asian ilmaisi oli kyllä suoranaisesti selvittämistä olenko todellakin tilaamassa vaatteet omaan käyttöön enkä tilaa jonkin ystäväni tuotteita tilauksessani. Ja vielä asian ilmaisi sillä tavalla, että mun ilmoittaa asiasta hänelle mikäli tällainen virhe on tilaukseeni tullut sillä hän ei voi antaa emännänalennusta tuotteisiin jotka ovat tilattu muille kuin meille.

Vierailija
5/25 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMENA-72:

Minkälainen mitoitus on Jonathanin vaatteilla? Minkäkokoiset housut sopivat 102cm hoikalle pojalle? 104 vai 110?

Itse ostin viime keväällä 110 cm vk-haalarin 3,5-vuotiaalle tytölle, joka oli 100 cm 3v-neuvolassa. Haalari on vieläkin turhan iso, lahkeet pussittavat niin että roikkuvat melkein maassa (vaikka se kuminauha on siis nilkan kohdalla, mutta lahkeet valuvat siitä yli). Pituutta tytöllä on nyt arviolta 107 cm, ja 104-senttinen haalari olisi vielä ollut oikein sopiva.

En minäkään ihmettele myyjän kysymystä, sillä neljä talvivaatekertaa on aika tavaton määrä/lapsi.

Vierailija
6/25 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleenmyyjä todennäköisesti OSTAA haalarit ym myymänsä tavarat Jonathanin tukusta. Kun hän antaa sinulle (emännälle) alennuksen tilaamistasi tavaroista niin se on suoraan hänen (jälleenmyyjän) pussista pois. Ja kuten moni on tässä ketjussa sanonut niin on todella erikoista että lapsella on noin monta vaatekertaa esim. talvivaatteita, että en ihmettele yhtään mikäli hänen epäilyksensä heräsikin.

Vierailija
7/25 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleenmyyjä ei todennäköisesti ole Jonathanin tukun palveluksessa työntekijänä, vaan itsenäinen yrittäjä, joka ostaa esim haalarin tukusta 50¿:lla ja myy sen eteenpäin vaikkapa 70¿:lla. Sitten kun hän antaa emännälle alennuksen, niin ei siitä valtavia summia jälleenmyyjälle jää. Varsinkin kun laskee bensakulut, verot yms...

Vierailija
8/25 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta toisaalta tuollainen epäluottamus emäntää/ihmistä kohtaan on aika loukkaavaa ainakin tässä tilanteessa kun en oo toiminut epärehellisesti vaan tilannut omille lapsille vaatetta. Ja vielä se, että kun tilasin ainoastaan meidän lapsille sopivaa kokoa. En esim. ihan meidän lasten koosta poikkeavia kokoja. Et itse jos olisin jälleenmyyjä pysyisin vaiti ainakin siihen saakka kunnes saisin kunnon todisteet siitä, että jos emäntä on tosiaankin tilannut toisten tilauksia emännänalenuksen piikkiin.

Minulle tuli vain tämä kyseinen kokemus erittäin yllättävänä ilkeäntuntuisena iskuna, että minulta jää kyllä Jonathan tuotteiden osto tähän. Minulle on useampi tuttavakin sanonut, että he olisivat peruneet tilauksen kokonaan ja ihmetelleet jälleenmyyjän käytöstä tosi paljon.

Ja jos se on jälleenmyyjän pussista pois kun antaa emännänalennuksen niin sitten pitäisi olla ehdottoman tarkasti säännöt A4, että emäntä ei saa ostaa kuin jollakin tietyllä summalla vaatetta jne. Mutta sääntöjä kun ei ollut ollenkaan muuta kuin, että aletuotteista ei saa emännänalennusta.

Ok, voi hyvin olla, että neljä kokonaisuutta per lapsi on sitten paljon mutta meillä se määrä on ollut mielestämme sopiva käytössä. Kukkarolle aika kirpaiseva käytäntö mutta siis käytössä erittäin toimiva ratkaisu.

Mutta tosi kiva kun saa täällä keskustelupalstalla paljon mielipiteitä... :-)

Vierailija
9/25 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas myyjän kannalta huonot säännöt noissa vaatteissa. Minä ainakin tilaan omassa lapussani kaikkien ystävien vaatteet jotka ei kutsuille päässyt mutta silti haluavat vaatteista. Esim. L&B kutsuja kun olen pitänyt.

Jonathanin kutsuja en ole pitänyt vaikka haalarit on todella hyviä ja niitä käytetään niiin ne trikoovaatteet on silkkaa p***aa

Vierailija
10/25 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utelias

Vierailija
11/25 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jokainen myyjä päättää itse toimitavoistaan sen suhteen.. En kyllä itse lähtisi antamaankaan mitään tiettyä prosenttiosuutta emännän omista ostoista vaan myynnin mukaan tietyn summan.. Eipä ole silloin väliä, kuka vaatteet ostaa, jos palkkioon vaikuttaa se kokonaissumma.

Ja sisävaateasiaan pakko kommentoida, että paljon mahtuu hyvääkin mukaan, vaikka joihinkin kankaisiin en itsekään ole ollut tyytyväinen. Farkut, samettihousut, sukkikset, collegevaatteet ym kestäneet meillä tosi hyvin käytössä, jotkut paitakankaat mielestäni nyppääntyneet turhan nopeaan. Olen kyllä pessyt 60 asteessa kaikki. Mutta samalla tavalla vaihtelua on kaikilla valmistajilla.

Vierailija
12/25 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mistään muustakaan kotimyynnistä, mutta jäin oikein miettimään, että kyllä meillä vaan on vähänlaisesti kampetta lapsille.

Siis alkuperäisellä kirjoittajalla on " ainakin" 2 haalaria ja 2 kaksiosaista pukua per lapsi. Meidän eteiseemme ei edes mahtuisi kahdeksaa lasten talvipukua!!!

Jos olisin ollut se Jonathanmyyjä olisin varmaan miettinyt meneekö osa puvuista suorilta huuto.nettiin tms...

Vierailija
13/25 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin kovin iso prosentuaalisesti ollut mutta kun en tiedä olenko oikeutettu sitä paljastamaan niin jätän sitten kertomatta. Mutta siis mielestäni suurista alennuksista ei ole silti kyse. Ei sellasella alennuksella kyllä viitsisi kukaan kaupitella asuja eteenpäin ainakaan voitto/tienesti mielessä.

Ok, en tosiaankaan tiedä mikä on sellanen yleinen määrä tota talvikampetta per lapsi mutta muutamalla ystävälläni on 2 kokonaisuutta per lapsi ja valittavat, että monesti menee niin, että molemmat kokonaisuudet ovat likaisina että kun esim. keskustaan menee asioimaan niin ei oo yhtään puhdasta kokonaisuutta päälle pistettäväksi.

Et meillä se 4 kokonaisuutta per lapsi on ollut tosi hyvä ratkasu, kerkeää pestä ja kuivata hyvin yhden esim. haalarin sillä välin kun toinen likaantuu käytössä. Ja kaksiosaisia käytän yleensä ns. parempina vaatteina.

Voi olla, että kuulostaa ylimitotetulta tuo meidän lasten ulkovaatetuspuoli mutta en voi missään nimessä sietää jos esim. äiskä kävelee hienoissa vaatteissa ja hänen lapsensa resuisissa. Et itse satsaan mielummin lasten vaatteisiin ja mielestäni juuri ulkovaatetus on tärkeää jotta lapsi pysyy kuivana ja lämpimänä. Säästän sitten esim. omassa pukeutumisessani ja ajan vanhalla autolla.

:-) mut näin meillä.

Vierailija
14/25 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä tosiaan ihmettele myyjän kyselyä tilauksesta. Ei varmasti ole ihan normaalia lapsiperheissä, että yhdellä lapsella on noin monta ulkovaatekertaa..ja vielä samanlaisia *hämmästelee suu auki*! Itselläni on kokemusta Jonathanin tuotteista jo vuosien ajalta, ja ne ovat niin laadukkaita, että yhdellä haalarilla on pärjännyt yhden lapsen kohdalla oikein hyvin. Kovin usein meillä ei ainakaan ole tarvinnut talvihaalareita pestä, ja jos likaantuukin, kun illalla pesee, saa aamulla jo kuivan ja puhtaan haalarin päälle.. Siis en todellakaan ihmettele myyjän ihmettelyä " monitilauksesta" .

Enkä minäkään usko että myyjä on sitä pahalla kysynyt.

Ketjun aloittaja ei ole nyt tainnut ajatella ollenkaan myyjän puolta asiasta. Ja suhtautuminen muutenkin on outo, jos meinaa lopettaa kokonaan Jonathan vaatteiden ostamisen jatkossakin tuon tapauksen takia - minun nähdänkseni myyjä teki vain työtään, eikä halunnut kenellekään pahaa mieltä aiheuttaa.

Vierailija
15/25 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse myyjä. Kuten joku fiksu kirjoitti olen yrittäjä joka ostaa tukusta hiukan halvemmalla ja myy asiakkaalle hiukan kalliimmalla.

Katteet ovat pieniä, tätä hommaa tehdään rakkaudesta. Siinä saa tavata ihania ihmisiä ja myydä heille hyviä lastenvaatteita.

Alennukset ovat suoraan pois myyjiltä, jokaisella on omanlaisensa emännänale.

Joskus tulee vastaan epärehellisiä ihmisiä. Niitäkin on, en väitä että sinä olisit,

mutta laitappa itsesi myyjän housuihin ja mieti asiaa sieltä suunnalta. Pystyt varmaan näkemään miksi hän epäili.

Tuotteita ei kannata boikotoida tai ainakin se on menetys.

Hyvää syksyä kaikille ja odotellaan lunta, että päästään nauttimaan uusista tähtijonathaneista oikein kunnolla.

Vierailija
16/25 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt pitäisi tuota määrää mitenkään ihmeellisenä. Kun lukee muita keskusteluja, niin monella on useampi haalari plus kaksiosainen per lapsi. Meiltäkin löytyy pojalle 2v. talveksi kaksi haalaria, yksi kaksiosainen, yksi takki + housut (ovat eri merkkiä keskenään) eli siis toinen kaksi osainen plus vielä villakangastakki. Jos alkuperäinen onkin ostanut kaikki samaa merkkiä, ei se vielä automaattisesti tarkoita, että siinä on vaatteita muillekin. On ehkä ollut kätevää tilata kaikki kerralla samasta paikasta ja kai noissakin on ollut mahdollista tilata esim. eri väriä...Ymmärrän myös tuon pointin, ettei halua lapsen kulkevan likaisissa/kuluneissa, en minäkään halua. Ja kaikkihan ei pese pyykkiä siltä seisomalta, kun vaate likaantuu, joten vaihtokertaa tarvitaan.

Mielestäni myyjä oli tahditon, jos suoraan tuollaista kyseli ja epäili, asian olisi voinut hoitaa hienovaraisemminkin. Ja tuskin tuota emännäntilaustakaan tappiolla myi, joten voisi olla tyytyväinen, että ko. myynti syntyi ja tarkentaisi sääntöjä ja miettisi emännän etujen muuttamista seuraavia esittelyitä varten, jos kokee, ettei myyntityö ole niillä ehdoilla kannattavaa.

Vierailija
17/25 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki olivat sitä mieltä, että 2 haalaria ja 2 kaksiosaista on paljon ja pitivät myyjän toiminnan oikeutettuna! Meillä ainakin löytyy tuon verran ja ehkä enemmänkin...

Itse en enää siltä myyjältä ostaisi ja varoittaisin muitakin, jos olisin ollut rehellisesti liikenteessä!!! Ja jos asuisin perähikiällä, jonne aikanaan muutammekin takaisin, ostaisin tuon verran vaatetta itsekkin, jos en olisi löytänyt alesta ja kun tiedän ettei sielläpäin kirppiksiä juuri ole.

Oli vaan pakko kommentoida! Myyjänkin pitää miettiä millaisen alen antaa, jottei tarvii tollasta kyttäämistä pitää. Sen sijaan emäntänä laskisin tarkkaan, mitä kutsuja, kenen pitämiä jne. kannattaa pitää, jotta saisin itse parhaat edut ostaessani OMILLE lapsilleni vaatetta! Ja ihan katteetta nuo emännän ostamat vaatteetkaan ei ole eli eikö ole hyvä vaan, että mahdollisimman paljon syntyy kauppaa. Itse voisin jopa kysyä myyjältä, saanko ostaa esim. siskonkin lapsille (joka ei paikalla) emännänalella, jos en, kaupat jäisi mahdollisesti tekemättä...

Mukavia syyspäiviä kaikille!

Vierailija
18/25 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en yhtään ihmettele myyjän kysymystä.

Vierailija
19/25 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin toimin viime syksynä Jonathan kutsujen emäntänä. Tilasin kahdelle lapselleni kevättakit (eri kokoiset), toiselle housut, sydvestin ja rukkaset. Halusin vielä huomisin aamulla ostaa ns" paremman" takin kaupunkikäyttöön toiselle lapselleni.

Myyjä oli eilisin illalla ollut tosi mieleissään, kun kutsuille oli tullut tosi hyvin väkeä ja myyntiä tuli.

Minä en edes tiennyt kutsuja pitäessäni (ensimmäiset ja ainoat kohdallani!), että mitä emäntä saa vai saako mitään esim. alennusta tilauksestaan. Itse kutsujen pitäjä sanoi kun olin tailaukseni ilmoittanut, että saan valita että otanko alennuksen tilauksestani vai otanko jotain lisää jollain summalla (en tiedä mikä se olisi ollut, kun en kysynyt kun ei tarvetta muuhun vaatetukseen ollut). Valitsin alennuksen, jonka hän merkitsi tilauslipukkeeseeni. Kun sitten seuraavana aamuna kysyin, että voinko vielä liittää tämän paremman takin tilaukseeni, se oli ok.

Mutta sitten vielä samana päivänä tuli jälleenmyyjältä tekstiviestejä, että kyllä sait nyt kovan alennuksen tästä tilauksestasi :(((((!!!

Tästä pahoitin mieleni, niin ettei meillä enään Jonathan vaatteita tarvita.

Mielestäni tosi törkeää myyjältä, hän kun itse antoi alennuksen tilauksestani, enkä asiaa edes kysellyt tai alennuksesta edes tiennyt. Kyselin sitten kavereiltani, jotka ovat joskus olleet kyseisillä kutsuilla, ja samanverran on muuallakin päin kutsujen emäntänä toiminut alennusta saanut, eikä se mikään suuri alennus ole.

Ymmärrän siis sinua sundbema, etenkin kun meillä on myös lapsilla monta talvivaatekertaa ja mitenkä pahalta tuntuu tuollainen kohtelu!

Kannattaiskohan tuota Jonathan jälleenmyyjien systeemiä vaikka jotenkin miettiä uudestaan tai jotain....??? Oli pakko kirjoittaa, tämä kohtelu kun on minuakin jäänyt jotenkin vaivaamaan. Kyllä pitäisi jälleenmyyjillä olla käytöstavat hallussa.=))

Vierailija
20/25 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

¿kirjottelenpa vielä kun luin kirjoituksianne¿

Oli niin tai näin noiden ulkovaatekertojen määrän kanssa¿ se on kaikkien oma asia. Kunhan kommentoin sitä infoksi mikä meidän käytäntö sen määrän suhteen.

Itse asiassa olin ajatellut ennen kutsuja, että tilaan yhden haalarin per lapsi sieltä sekä talvitakit mutta ihastuin kutsujen aikana Jonathanin cordura haalariin niin, että lopulta päätin sitten tilata niitä sen 2 kpl/lapsi. Meillä on cordura haalari ollut kerran aiemminkin käytössä mutta Reimatec merkkinen ja tykkäsin siitä tosi paljon, hinta vain on tosi kova, jos muistan oikein niin 159 euroa. Eli Jonathanin on huomattavasti edullisempi, siis huomattavasti. Sitten sellanen pointti, että vaikka tykästyin ko. haalariin kun tuntui hinta/laatusuhteeltaan erinomaiselta vaihtoehdolta niin se missä huomasin hyvän jutun oli kun Jonathan cordura haalarissa on corduraa myös hihoissa (osittain). Meidän Reimatec + haalarissa näkyy ainoat käytönjäljet yhden talven jälkeen juuri hihojen alasaumassa ja Jonathanissa se osa on corduraa tämän vuoden mallissa. Ja valitettavasti Jonathanilla ei ole kuin yhtä väriä sitä cordura haalaria niin vaihtoehtoja ei sitten ole jos haluaa 2 haalaria/lapsi.

En minäkään usko, että myyjä sitä pahalla kysynyt mutta silti mielestäni myyjän olisi ehdottomasti pitänyt toimia paljon hienovaraisemmin. Jäin kaikenlisäksi ihmettelemään jällenmyyjän kommenttia, että jos ostaa esim. joululahjaksi jollekin toiselle vaatteita niin sitten hän on kyllä antanut emännänalennuksen jne.

Joo kyllä, sen verran olen ¿vaativa asiakas¿, että ei minua myyjän tarvitse kuin kerran epäillä syyttä epärehellisyydestä niin kyllä hänen myymät tuotteet jäävät ostamatta seuraavalla kerralla. Oma aviomieheni sanoi, että hän olisi perunut koko tilauksen saman tien jos hänen kohdalleen olisi käynyt kuten minun kohdalleni kävi. Ja täällä meillä päin on tällä hetkellä vain yksi Jonathan jälleenmyyjä ja ko. jälleenmyyjän kanssa ei aijo asioida tämän jälkeen. Saan ulkovaatteet kyllä hankittua muualtakin ja tähän mennessä muualta hankittuna ilman epäilyjä rehellisyydestäni. Suuri asia minulle, että palvelu pelaa ja on ystävällistä, siitä voi maksaakin hieman enemmän.

Sitten ainakin tältä kyseiseltä Jonathan jälleenmyyjältä joka esitteli meillä tuotteita tiesi myymistään vaatteista heikosti ja osasi vastata tosi harvoihin kysymyksiin, että melkeinpä tuli tunne, että häntä ei hänen jälleenmyymät tuotteet pahemmin kiinnostaneetkaan vaan myy niitä vain rahasta.

Aivan niin, eli jottei tule myyjälle tällaista epäilystä emännän rehellisyydestä tilauksen suhteen ja pahoita näin emännän mieltä turhilta kyselyiltä niin pitää valmiiksi miettiä sellainen emännänalennus ettei tarvitse alkaa salapoliisiksi.

Mutta silti, itse en voi tapahtuneelle mitään muuta enää kuin äänestää jaloillani ja marssia ostamaan muualta tuotteet seuraavalla kerralla. Niin ja toivotin kyllä ko. jälleenmyyjän meille talvella tsekkaamaan, että joskos kaikki tilaamani tuotteet roikkuvat meidän naulakossa.

Kaunis kiitos muuten taas kommenteistanne :-)