En äänestä pienten lasten vanhempia, koska
Kommentit (35)
Muista älä äänestä, äitiä, älä isää, älä mustaa, älä romania, älä valkoista, älä lääkäriä älä putkimiestä oikeastaan älä äänestä ketään.
meinaan, meillä kunnassa ainakin valtuustossa istuu äitejä joilla lapsia ja hyvin nuo ISÄTKIN osaa ruoan laittaa ja leikkiä. Eipä sitä äitiä tarvita siellä kotona kellon ympäri. Tuossa tulee mieleen, että pienten lasten äideille pitää tehdä "ajokortti" ja vains itä näyttämällä pääsee ulos kodistaa, ei jumppaa, ei käsityöpiirejä ei mitään vain kotona lapsien kanssa........
Surullista, jos joku minuakin jättää äänestämättä tuollaisen syyn takia. Vähintään toivoisin, että tällainen ihminen tulisi juttelemaan minulle asiasta.
Olen kotiäiti, ja hoidan lapseni kotona. Isompi käy seurakunnan kerhossa. Mies tekee hyvin paljon töitä, joten olen lasten kanssa lähes koko ajan.
Mieheni on kuitenkin luvannut tukea minua näissä poliittisissa luottamustehtävissä, joita tästäkin ehdokkuudesta jossain muodossa poikii. Yksi luottamustoimi minulla on ennestäänkin.
Me järjestämme lastenhoidon niin, että mies tulee töistä kotiin ennen kuin minä lähden kokoukseen. Kun käyn kokouksessa kerran kuussa, ja viivyn siellä n. 2 tuntia, ja mieheni on tämän ajan kotona lasten kanssa, niin minusta on kohtuutonta väittää, että olen politiikan vuoksi liikaa pois kotoa. Päinvastoin - mielestäni tekee lapsille hyvää oppia olemaan edes joskus puoli iltaa ilman äitiä.
Äänestäkää minua aivan rauhassa.
ja miksi lapsiperheiden asiat on ainakin meidän kunnassamme todella huonolla tolalla! Ajattele mieluummin niitä tuhansia muita lapsia kuin niitä paria kotona olevaa jos haluat lasten etua ajaa!
mutta olisin kyllä aika järkyttynyt jos ehdokkaani paljastuisi av-mammaksi.
Ja itse työstän asiaa terapiassa, ja tiedän, että tämä aihe on tabu myös terapeuteille. Ainoa hyväksyttävä syy kritisoida vanhempia on alkoholismi.
Lapselle on ihan sama missä vanhempi on, kun vanhempi EI OLE KOSKAAN LÄSNÄ. Silloin kun vanhempi on kotona, hän vetäytyy huoneeseen jatkamaan työntekoa. Silloin kun vanhempi on samassa huoneessa, vanhempi ei koskaan puhu lapselle eikä kuuntele lasta, koska milessä pyörii vain työasiat. Ym ym.
Ja mitäs se alkoholistin lapsi saikaan kokea...? Hmm...kuulostaako tutulta?
Luulen, että työnarkomaania ei saa arvostella, koska työ on niin pyhä asia tässä maassa, ettei sitä saa arvostella. Luulen myös, että useat terapeutit ja korkeastikoulutetut ihmiset ovat työnarkomaaneja, vai mitä?
On aika törkeää käskeä toisen kasvaa aikuiseksi aloituksen perusteella, missä on empatia?
montako kertaa viikossa sinä ap käyt jumpassa tai muualla yksinäsi? Häpeä, pysy kotona lastesi luona 24/7
Kymmenen kertaa vuodessa on kokous. Eli se on n. kerran kuussa, mutta heinä- ja joulukuu jää väliin.
Ap lyö aika rankasti yli. Jos ihminen on ehdokkaana, niin se ei tarkoita, että ravaa joka ilta jossain kokouksissa tai puolueilloissa. Kannattaa tutustua ehdokkaisiin vähän tarkemmin. Yleensä kotisivuilla ja ehdokaskoneilla esitellään omia tekemisiä. Jos siellä on lueteltu kymmenen johtokuntaa ja kaksikymmentä harrastusta, niin silloin on jotain syytäkin olettaa, että ihminen on kiireinen, ja ettei lapsille saata jäädä niin paljon aikaa kuin ap:llä. Mutta jos siellä on yksi harrastus, joka sekin saattaa olla hyvin satunnainen, niin kunnallisvaaliehdokkuus ei mitenkään uhkaa aikuisen läsnäoloa lasten elämässä.
Ja lapsilla on yleensä myös isät olemassa, joilla on myös oikeus viettää aikaa lastensa kanssa. Joskus jopa ilman äidin valvovaa silmää ;-)
on just näitä ihmisiä jotka jatkuvasti äänestävät eduskuntaakin vanhasia ja kataisia ajamaan omaa asiaansa.
että ketä ap sitten äänestää? Siis millaista ehdokasta? Ja miksi?
Ei kaikki kunnallisvaaleissa ehdolla olevat tai edes suurin osa työssä käyvistä ihmisitä ole työnarkomaaneja.
Jospa peset oman elämäsi likapyykin siellä terapeuttisi luona etkä yleistäisi! Me suurin osa emme ole onneksi yhtyä katkeria ja elä samanlaista syyllistyselämää kuin sinä!
Ja itse työstän asiaa terapiassa, ja tiedän, että tämä aihe on tabu myös terapeuteille. Ainoa hyväksyttävä syy kritisoida vanhempia on alkoholismi.
Lapselle on ihan sama missä vanhempi on, kun vanhempi EI OLE KOSKAAN LÄSNÄ. Silloin kun vanhempi on kotona, hän vetäytyy huoneeseen jatkamaan työntekoa. Silloin kun vanhempi on samassa huoneessa, vanhempi ei koskaan puhu lapselle eikä kuuntele lasta, koska milessä pyörii vain työasiat. Ym ym.
Ja mitäs se alkoholistin lapsi saikaan kokea...? Hmm...kuulostaako tutulta?
Luulen, että työnarkomaania ei saa arvostella, koska työ on niin pyhä asia tässä maassa, ettei sitä saa arvostella. Luulen myös, että useat terapeutit ja korkeastikoulutetut ihmiset ovat työnarkomaaneja, vai mitä?On aika törkeää käskeä toisen kasvaa aikuiseksi aloituksen perusteella, missä on empatia?
Itse olen pienten lasten äiti ja aktiivinen kunnllispolitiikassa ja mielestäni etenkin nyt, kun olen kotiäitinä, ehdin erittäin hyvin käydä kokouksissa sen ihan max kerran viikossa mitä kunnallispolitiikka vaatii (valtuusto- ja lautakuntapaikka ja ryhmäkokoukset). Kyllä sitä muutkin pienten lasten äidit käyvät jossain jumpalla tai muissa omissa menoissa sen verran. meidän lapsilla on myös isä.
Kymmenen kertaa vuodessa on kokous. Eli se on n. kerran kuussa, mutta heinä- ja joulukuu jää väliin.
Ap lyö aika rankasti yli. Jos ihminen on ehdokkaana, niin se ei tarkoita, että ravaa joka ilta jossain kokouksissa tai puolueilloissa. Kannattaa tutustua ehdokkaisiin vähän tarkemmin. Yleensä kotisivuilla ja ehdokaskoneilla esitellään omia tekemisiä. Jos siellä on lueteltu kymmenen johtokuntaa ja kaksikymmentä harrastusta, niin silloin on jotain syytäkin olettaa, että ihminen on kiireinen, ja ettei lapsille saata jäädä niin paljon aikaa kuin ap:llä. Mutta jos siellä on yksi harrastus, joka sekin saattaa olla hyvin satunnainen, niin kunnallisvaaliehdokkuus ei mitenkään uhkaa aikuisen läsnäoloa lasten elämässä.
Ja lapsilla on yleensä myös isät olemassa, joilla on myös oikeus viettää aikaa lastensa kanssa. Joskus jopa ilman äidin valvovaa silmää ;-)
Olen törmännyt tuttavapiirissä tähän ap:n asenteeseen.
Itse olen kotiäitinä läsnä lasteni elämässä kaikki päivät kuuntelen, pidän sylissä, touhuan, otan mukaan kotitöihin, käymme yhdessä kerhoissa ja kylässä jne.
Perheen isä ei myöskään ole työnarkomaani, vaan on tietoisesti valinnut sen, että kieltäytyy ylitöistä yms. jotta ehtii olemaan perheensä kanssa.
Molemmat meistä vanhemmista käy kuitenkin joskus iltaisin omissa harrastuksissaan ihan yksin, hengähtämässä ja viettämässä omaa aikaa. Suhde on suunnilleen se, että työssäkäyvä isä on pois yhden illan ja kotiäiti kaksi iltaa viikossa (ja nyt siis on olemassa se riski, että esimerkiksi yksi äidin poissaoloilta kuussa muuttuu kunnanvaltuuston kokoukseen naapurin Marjan Tuppereiden sijaan, eli poissaolo ei lisäänny).
Silloin kun toinen vanhemmista pois, niin toinen on tietenkin kotona. Laskuopin mukaan perheellämme siis on neljä yhteistä iltaa viikossa. Jos joku voi väittää, että lapsemme eivät saa olla riittävästi vanhempiensa kanssa, niin sitten ei voi mitään. :-)
Tsemppiä muillekin ehdokkaana oleville, uskoakseni kaikki meistä on joutuneet tämän poissaoloasian miettimään ehdolle lähtiessä. Priorisointia on se, että valitaan mikä on tärkeintä ja mille sanotaan ei.
ja onhan sillä lapsella yleensä toinen vanhempi kotona.
Ja turha luulla tosiaan että nämä eläke ukot ajaa lapsiperheiden etua
Meillä ainakin on mietitty asiaa todella tarkaan. Vaaliehdokkuus on harrastus, jollaiseen (yhteen) molemmilla on oikeus. Tämä on valinta, jonka teemme, jotta olisi niitä pienten lasten vanhempia, jotka voisivat ryhtyä ehdokkaiksi. meitä kun on kaksi ja toinen voi lähteä. Molemmat emme ole tästä syystä käytettävissä - toinen on lasten kanssa.
Politiikka vie aikaa, joka on jostakin muusta pois, mutta toisaalta yhteisten asioiden hoitaminen on tärkeää ja tärkeää, että siellä on myös pienten lasten vanempia.