" Sisäinen kauneus"
Tällä ja muilla palstoilla toistuu tämän tästä termi " sisäinen kauneus" . Yleensä ilmaistuna jotenkin näin, että minä olen sen verran fiksu ja syvällinen, että en tuhlaa paukkujani itseni puunaamiseen vaan minulla on korkeampia arvoja elämässä. Rivien välistä siis väitetään, että itsestään huolehtiva, kaunis/hyvännäköinen ja hyväkroppainen mies tai nainen on lähes automaattisesti tyhmä.
Kysymys teille, arvon miehet ja naiset: ovatko teidän tapaamanne ei-niin-viehättävän näköiset ihmiset, siis vaikkapa reilusti ylipainoiset, huonosti pukeutuvat, likaiset, huonoryhtiset jne. ihmiset olleet aina niitä parhaimpia keskustelijoita, mukavimpia, parhaita rakastajia, syvällisimpiä, sivistyneimpiä?
Kommentit (3)
Sisäinen kauneus ei korvaa ulkoista, eivätkä ne ole vastakohtia.
Väite että kyseesäs olisi " rumien keksintö" on typerä ja lapsellinen, mutta täällä onkin paljon idootteja provoilemassa.
Sisäinen kauneus on kaikki se mikä tekee ihmisestä ihanan ja rakkaan, mikä ei näy ulospäin.
Esimerkiksi seksuaalisesti vapaamielinen ja iloinen ihminen on sisäisesti kauniimpi kuin varautunut ja sulkeutunut, samoin lämmin ja empaattinen ihminen on sisäisesti kauniimpi kuin kyyninen ja negatiivinen.
..ja siitä hieman käärmeissään. No toivottavasti pärjäät kuorellasi.
Voi toki pitää paikkansa että komeat ja hyvännäköiset ihmiset sekä hyvävartaloiset voivat olla hivenen leuhkoja tai siis tietävät oman arvonsa markkinoilla. ei kauneus tyhmäksi tee. jokainen voi opiskella viisautta, tietenkin huippukauniiden ihmisten elämä voi nyky yhteiskunnassa olla helpompaa. Ulkonäöllä on kuitenkin merkitys esm työnhaussa jne. Niitä ns kauniita ihmisiä joita olen tapaillut niin ovat kyllä olleet ihan fiksuja ja mukavia.
Joka asiassa on poikkeuksi, niihin vaan takerrutaan turhan usein.