Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita " asiantuntija" asemassa olevia, jotka ovat uupumuksen partaalla?

Vierailija
14.09.2007 |

En jaksa ja töissä olen itku kurkussa tai vihainen suurimman osan aikaa. Pörssifirmassa säästetään koko ajan, resurssit on täysin riittämättömät, asiakkaat joutuu odottamaan vastauksia liian pitkään. Töitä olisi enemmän kuin millään ehtii tehdä, vaikka tekisin 12h työpäivää, en ehtisi tehdä kaikkea. Matkustaminen vapaa-ajalla lisää ongelmia, tai ainakin tuntuu että uhraa koko elämänsä työnantajalleen ( tai ainakin vapaa-aikansa ilman mitään korvausta)

Periaatteesa työ on hyvin vapaata, mutta esim. vapaapäivän pitäminen on mahdotonta, koska työt vain kasautuisivat entisestään. Voisin mennä itkemään työterveyteen ja ehkä saisin sairaslomaa, mutta kun siitä ei ole mitään iloa, kun kaikki työt odottaisivat " loman" jälkeen tekemättöminä. Sama koskee muita sairaslomia ja ihan tavallisia lomia, ne vain siirtävät töitä. Vastaavassa tehtävässä ei ole yrityksessä Suomessa ketään, joten delegoida ei voi.

Olen aivan puhki, väsynyt ja uupunut, mutta asuntovelkaa on niin paljon etten voi irtisanoutua ainakaan ilman uutta työpaikkaa. Ja uusia työpaikkoja ei alan vaihtajalle ole, samanlaisiin hommiin samalle alalle en enää halua.

Esimiehiä on ympäri Eurooppaa ja muualla " kaikki" tekevät nurkumatta 12-14h työpäivää, joten heidän mielestään minä teen liian vähän töitä.... Mutta lapset on pieniä enkä suostu ilmaisiin ylitöihin.

Tämä riittämättömyys on kamalaa; pomot ja asiakkaat valittaa ja kaikki into on kuollut

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vetänyt isoja projekteja, joita on tehty esimerkiksi Englannissa, Saksassa ja Suomessa. Suomessa työ tulee halvimmaksi, koska palkat on alemmat ja hiukan pidemmät työpäivät eivät kauheasti lisää työtehoa vaan työpaikalla roikkuminen on enemmänkin itseisarvo. Lisäksi Saksassa on pidemmät vuosilomat ja pitävät kyllä hanakasti liukumia pois eli noudattavat yllättävän tiukasti työaikoja.

Vierailija
62/78 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VALINNAT kuuluu sinne, missä pienen palkan " valinnut" nainen saa suojaa. Suomessa ei. Pitää tehdä molemmat, olla töissä ja hoitaa lapset. Ostovoima ei riitä ulkopuoliseen apuun. Nainen ei voi laskea miehen palkan varaan toimeentuloaan.

Kahden uran perheessä pitkät työmatkat on usein ajankäytön kannalta mahdottomuus. Pitää asua lähellä työtä.

32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläpäin vaan on paljonkin kotiäitejä ja silti ostetaan myös ulkopuolista apuakin.

Ei se oma " piiri" ole mikään yleinen totuus.

Vierailija
64/78 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä meilläpäin vaan on paljonkin kotiäitejä ja silti ostetaan myös ulkopuolista apuakin.

Ei se oma " piiri" ole mikään yleinen totuus.

Tai siis KUN mies kuolee - ennemmin tai myöhemmin. Kotiäidin on paree kuolla ensin, nimittäin eläketurva on huono.

Vierailija
65/78 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä repiä jostain aikaa ja energiaa uuden työpaikan hakemiseen. Sinun ei tarvitse uhrata henkistä ja fyysistä terveyttäsi millekään firmalle.

Vierailija
66/78 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

plus noin 50 000 vuodessa tuottoja sijoituksista. Se sijoitustulo vain kasvaa, koska sijoitukset kasvavat korkoa.

Jos mieheni kuolee tapaturmaisesti, saan ison vakuutussumman ja lisäksi tulee leskeneläkettä.

Lapsillemme on jo omat asunnot plus omat rahastot ja sijoitukset juoksemassa, joten tuskin ajavat minua tästä kotoani asumasta isän perinnön takia.

73

Vierailija
67/78 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

plus noin 50 000 vuodessa tuottoja sijoituksista. Se sijoitustulo vain kasvaa, koska sijoitukset kasvavat korkoa.

Jos mieheni kuolee tapaturmaisesti, saan ison vakuutussumman ja lisäksi tulee leskeneläkettä.

Lapsillemme on jo omat asunnot plus omat rahastot ja sijoitukset juoksemassa, joten tuskin ajavat minua tästä kotoani asumasta isän perinnön takia.

73

Vierailija
68/78 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotimaiset pörssifirmatkaan eivät odota asiantuntijatehtävissä 12-14 tuntista työpäivää, olen itse sellaisessa työssä ja ihan pärjään 7,5.tunnin työopäivällä. Toki en tienaa 5000 egeä kuussa, mutta otapa kynä ja paperia ja laske (huomioden verotus) millä pärjää. todella kivoja asuinalueita on helsingin kantakaupungin ulkopuolellakin. itse asun 15 km:n säteellä helsingin keskustasta todella kivalla alueella ja tähän meillä on varaa vaikka mies tienaa tällä hetkellä toi vähän, koska on kolutuksessa. Ulkomaanmatkojakin tehdään, aika enempi on este kuin raha.

lapsillesi on paljon arvokkaampaa, että ehdit viettää aikaa heidän kanssaan kuin aikuisena odottavat asunnot ja säästötilit.

Vierailija
69/78 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä se yleisempää on noissa ap:n piireissä kuin se malli, että joutuu eron/kuoleman takia Jakomäkeen.

Vierailija
70/78 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisista on ihan taviksia, taviksen varallisuudella ja tuloilla. Tavismiehen palkasta et todellakaan maksa mukavaa elämää, säästä ja sijoita. Harvassa on kuitenkin perintörikkaat ja todella iso tuloiset....

Vierailija
71/78 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei vain kaikki näy päälle.

Vierailija
72/78 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on käytävä, jos haluaa että eläkettä tulee.

Ei muuten paljoa tule sittenkään. Koska uudistus tuli voimaan 2005, jos sinnittelisin 5000 e keskipalkalla yli 60-vuotiaaksi työelämässä, eläkkeeni ostovoima olisi tod näk nettona alle 1000 e/kk.

Laskekaa itse. Vinkki: on äitiyslomia mukana. Huomioi verot ja se leikkurijuttu (elinikäennuste).

Se sikarikas oli siis joku ihan muu (72/80?).

Vierailija
73/78 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa maassa vaan on itsestäänselvyys, että puolisot hoitavat toisilleen saman elintason ja eläketurvan mitä itselläänkin on erilaisin vakuutuksi.

Vierailija
74/78 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomessa korkeakoulutetaan naisia työelämään, jonka realiteetit ovat niin rankat että siellä jaksaa vain, jos ei ole perhettä pyöritettävänä?

Vierailija
75/78 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienten lasten äideille/vanhemmille. Niin se vain on.

Vierailija
76/78 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodeksi ja teen lasten kanssa mukavaa puuhaa ja täs on vuosi aikaa miettiä mitä haluaa.... tosin vuorotteluvapaalle ei ole pakko päästää

Vierailija
77/78 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden firmojen toiminta perustuukin ajatukseen, että työntekijästä otetaan paras irti ja tilalle löytyy aina uusi innokas, kun vanhat uupuu. Olen itse ollut töissä firmoissa, joissa saa painaa niin pitkää päivää kuin haluaa mutta työnsä voi myös järjestää perheen ehtojen mukaan. Toki en tienaa tuommoisia summia, kuin ap, mutta pidän 3200 eur palkkaani ihan riittävänä.

Vierailija
78/78 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa länsimaisen elintason hinnalla millä hyvänsä. Nyt on kyse siitä, halutaanko täällä ylipäätään elää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä