kuinka usein n. 5kk vauvanne syövät, täysimetyksellä?
moikka!!
meidän vauva on alkanut syödä vain n. 4 tunnin ja yöllä 6 välein. jos tarjoan useammin, niin saan tissiraivarit. ei kai tämä niin kovin huolestuttavaa ole, mutta ihmettelen, kun enemmin hän on syönyt max 2 tunnin välein päivisin ja mukamas tuntuu, että hän olisi nälkäinen jo aiemmin, mutta tissi ei vaan kelpaa. ei mun tississäkään pitäisi mitään vikaa olla:) en tiedä voiko hampaidentulo tms. saada aikaan, ettei tissi oikein kelpaa..?
silli
Kommentit (3)
just samanlaista meillä on ollut. tosi kiva saada vertaistukea. nyt on mennyt vähän paremmin, kun oon odottanut suoranaista valittamista ennen kuin annan rintaa, silloin yleensä kelpaa..
s
Muuten sama tilanne, mutta vauvani on nyt 3 kk ja jo 1 kk iässä alkoi raivoamaan, jos tissiä tarjottiin liian usein. Normaalisti tyttö syö nyt 3-4 tunnin välein ja yöllä on yksi 5-6 tunnin unijakso. Paino kehittyy hienosti ja muutenkin tomera tyttö, ja hyvä nukkumaan. Tyttö syö aina tissiä vain nälkäänsä, eikä se kelpaa tyynnyttelyyn tai nukuttamiseen missään nimessä. Raivari tulee vieläkin siis heti jos yritän syöttää tytön aiemmin. Ensin olin huolissani, mutten enää, onnellinen vain olen nyt asiasta.
Meidän 5,5 kk poika on kanssa aloittanut hirveät rimpuilut tissillä. Noin viikko kesti tajuta, että poika ei enää kerta kaikkiaan ole nälkäinen 2 h vaan enneminkin 4-5 h välein. Tosin samalla on kyllä alkaneet melkoiset hulinayöt, viime yönäkin 30-60min välein piti hyssytellä. Liekö sitten niin, että tankkaisi maitoa yöllä, kun päivällä ei malta syödä?
Mutta siis ainoa keino saada poju päivällä syömään, on vaan odottaa, että toinen selvästi ilmaisee nälkänsä tai on umpiväsynyt. Jos tuputan liian usein, alkaa vain hirveät raivarit.