Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi katsotte telkkaria kun lapsi viela hereilla?

Vierailija
23.10.2008 |

Olen huomannut suomessa lomaillessani etta kun vanhemmat tulevat toista niin ensimmainen tehtava on tollo paalle ja sohvalle vaakatasoon ( "aidin lempi ohjelma tulee nyt", "tai isi katsoo telkkaria nyt" ). Tuntuu vaan tosi passiiviselta vanhemmuudelta.

Meilla vanhin 7v ja lasten aikana ei aikuiset katso telkkaria tai eivat siis katso lapsetkaan. Lapset ajoissa nukkuun niin sitten kerkee viela katsoa vaikka nauhoitettuja sarjoja ( olen ollut koti aitina 8v ja eipa ole tullut mieleenkaan istua nena telkkarissa kiinni kun lapset siina sivussa leikkivat, en myoskaan heita paivat pitkat viihdyta mutta mutta.............. en ymmarra)...

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun nenäs on sitten kai aamusta iltaan kiinni tietokoneen ruudussa.. Sä taidat olla aina tämä sama joka ei osaa käyttää Ä-kirjainta ja aloitat näitä typeriä keskusteluja..

Olen huomannut suomessa lomaillessani etta kun vanhemmat tulevat toista niin ensimmainen tehtava on tollo paalle ja sohvalle vaakatasoon ( "aidin lempi ohjelma tulee nyt", "tai isi katsoo telkkaria nyt" ). Tuntuu vaan tosi passiiviselta vanhemmuudelta.

Meilla vanhin 7v ja lasten aikana ei aikuiset katso telkkaria tai eivat siis katso lapsetkaan. Lapset ajoissa nukkuun niin sitten kerkee viela katsoa vaikka nauhoitettuja sarjoja ( olen ollut koti aitina 8v ja eipa ole tullut mieleenkaan istua nena telkkarissa kiinni kun lapset siina sivussa leikkivat, en myoskaan heita paivat pitkat viihdyta mutta mutta.............. en ymmarra)...

Vierailija
42/46 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun pitäsi olla joku marttyyri ja kieltäytyä katsomasta jotain, josta pidän. Usein me myös katsotaan yhdessä telkkaria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ällöttää, kun joissakin perheissä (esimerkiksi anoppilassani) töllötetään koko ajan telkkua tai ainakin se on ihan tauotta auki siihen saakka kun menevät nukkumaan. Ihan kuin on/off-nappia ei olisi lainkaan mahdollista käyttää illan mittaan.

Mutta ap on saanut kärjekkäitä vastauksia koska on mennyt arvostelemaan suomalaisten pyhää lehmää: televisiota! Jengi on oikeasti tosi riippuvaista kaikesta siitä skeidasta, mitä junteille tuotetaan. Senhän näkee jo näistä tämän palstan keskusteluista: mitä siinä ja siinä ohjelmassa tapahtui ja mitä mieltä olette tästä ja tästä tyypistä ohjelmassa X.

Ja kun lapsesta asti on totuttu siihen, että telkan töllötys on ainoa oikea tapa viettää ilta-aikaa (tälläkin palstalla moni kehuskeli, ettei perhe edes syö yhdessä vaan kukin milloin lystää TV:n tai tietokoneen ääressä - se on kuulemma rentoa elämää), mitäpä siinä sitten muuta kuin jatkamaan samaa mallia tulevaisuudessakin.

Vierailija
44/46 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenohjelmia ja nekin rankattu kovalla kädellä. Ei mitään Pokemoneja, Code Lyckoja, Turtleseita tms.

Vierailija
45/46 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aikamoista yleistystä ja soopaa suurin osa!

Meillä lapsia kolme... 4v, 5.5v ja 2v.

Nukkumaan menevät kaikki kl 20, ylös klo 7. Hoitoon klo 8 ja kotiin klo 15.

Hoidon jälkeen telkkaria aukeaa lastenohjelmien ajaksi, sillä ehdolla että sitä ennen on ruoka syöty yhdessä ruokapöydässä.

Sen jälkeen on MINUN vuoroni katsoa minun ohjelmani :) Joka kestää tunnin. Sillä aikaa LASTEN ISÄ myös osallistuu lasten kanssa touhuamiseen.

Eli kyllä äidille voidaan ehkäpä nyt suoda lepo hetki, onhan isä useimmiten olemassa....

Sitäpaitsi, mitä tulee lapsesta jonka kanssa äiti viettää joka sekunnin kotona. Väitätkö todella ettei lapsesi jo kyllästy jos koko ajan hengität niskassa. Lapsi tarvitsee myös ns tilaa itsenäistyä ja leikkiä omissa oloissaan, kehittää mielikuvitustaan.

Vkl katsovat joskus aamuisin piirrettyjä..

Mutta vaikka meillä on usein telkkari päällä, ei se tod tarkoita etteikö lapsien kanssa tehtäisi mitään! Eli ulkoillaan, leikitään, pelataan, askarrellaan jne jne jne todellakin! Jos ei joka päivä ole ohjelmaan niin ei se ehkä lapsiani pilaa.....

Vierailija
46/46 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koko vierailun ajan, noin klo 16-19 TV oli päällä. Tuntui valtavan epäkohteliaalta - ihan kuin meidän vierailumme ei olisi merkinnyt sen vertaa, että ohjelmien töllötyksen olisi hetkeksi voinut lopettaa. Oli vaikeaa edes keskustella mistään kun oli sellainen meteli. Lapset nyt onneksi aika lailla juoksentelivat keskenään, mutta välillä tietysti kävivät olohuoneessakin ja saattoivat jäädä tuijottamaan hetkeksi, kun uutisissa vaikka kerrottiin kuinka monta missäkin oli kuollut.

Ja kun yritin vaivihkaa ehdottaa, että pannaanko välillä telkari kiinni, sain vastaukseksi: "ei kun anna olla auki vaan!"

No, ehkä tällä palstalla kirjoittelevat eivät ole yhtä juntteja kuin tämä sukulaiseni. Kyllä jäi vierailusta tympeä maku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan