Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AD/HD, Asperger yms. tietävät, VASTATKAA LASTANI KOSKEVAAN KYSYMYKSEEN

Vierailija
13.09.2007 |

Poikani nyt 3v4kk on aina ollut ihmeellinen.

Ensimmäiset 4kk poika nukkui, ei itkenyt muuta kuin rokotukset saadessaan. Sitten tapahtui muutos: itkutonta VARTTIA ei ole ollut. Ulisee joka asiasta, huutaa suoraan sanottuna. Jankuttaa, toistaa samoja lauseita päivästä päivään (esim. mennään mummon luokse, ei mennä kotia tms..) Oppi puhumaan myöhään, 2v11kk, oppi puhumaan heti pitkiä lauseita ja ymmärrettävästi.

Ppjalla keskittymiskyky 0, paitsi silloin kun piirtöä. Saattaa piiirtää samanlaista kuviota tunteja. Ei seuraa telkkua. Alkaa vaan sähläämään omiaan. Ei leiki oikeestaan muitten kuin isoveljen kanssa, hoidosssa on yleissähläri. Hajottaa toisten leikkejä, uhmaa ja rellestää. Kielloille nauraa taikka inttää vastaan (" älä huuda" - " huudanpas!!!!" ) Uhmaa myös ventovieraita ihmisiä, puuttuu ns. vieraskoreus.

Poika on ylipainoinen, syö paljon. Suhde ruokaan on jotenkin omituinen ollut aina, kerralla kaikki pois ettei se vahingossakaan lopu (joo, kertaakaan ei olla jätetty ilman, että ei ole " opittua" )

Mulla alkaa kärsivällisyys loppua, poika on tosi vaikeasti rakastettava kun on niin hankala. Mitä tämä on, onko normaalia vai onko taustalla jotainm uuta? Kyselkää jos tahdotte lisätietoa, vastaan mielelläni jotta saisin vähän viitteitä mitä tää vois olla. Kiitos!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö siis vertaamaan muihin lapsiin? Mitä päiväkodissa tai neuvolassa sanotaan?

Vierailija
2/7 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta on vaikea saada lähetettä lisätutkimuksiin, minä sain kun menin yksityiselle lääkäille. Kannattaa mennä, kuntoutus on parempi aloittaa aiemmin kuin myöhemmin. Ja kun tietää syyn, lasta on helpompi ymmärtää ja käsitellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsooko silmiin?

Mulle tuli vaan heti mieleeni autismin piirteitä.

Tutkaile vaikka autismi/asperger liiton sivuilta lisää tietoa.

Vierailija
4/7 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kolmesta lapsesta keskimmäinen. Minulla on aika paljon kokemusta lapsista (terveistä) ja en ole kyllä ikinä törmännyt tämmöiseen kiukkupussiin valitettavasti.

Kerran olen neuvolasta kysynyt apua, mutta sanoivat että pojalla on vaan tulinen luonne. Minusta tuo ei ole enää sellaista pelkästään... Tulinen luonne tulee joskus myös syliin rauhoittumaan, meidän poika harvoin. Siis haluaa halituksi, silloin kun haluaa (yleensä öisin).

Karttelee silmiin katsomista, nyt kun kysyit. Mihin se liittyy?

Ap

Vierailija
5/7 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika rakastaa rutiineja. Ilman rutiineja ja tarkkaa suunnittelua meidän perhen elämä olisi helvettiä. Pienikin suunnitelman muutos aihaeuttaa suunnattoman raivokohtauksen ja kaaoksen pojassa. Nämä rutiinitkaan ei ole opittuja vaan poika itse tavallaan tekee ne rutiineiksi. esikoisen aikaan emme tarvineet rutiineja edes, asiat tehtiin kun kerettiin.

poika harvoin menee jonkun ihmisen juttusille kuten esikoinen tekee. Jos joku puhuttelee, poika on kuin ei huomaiskaan. Mutta sitten joas kiintyy johonkin ihmiseen niin haluaa jakamattoman huomion.

ap

Vierailija
6/7 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

autistinen lapsi tarvitsee rutiinit ja niistä ei voi poiketa. valitettavasti teidän perhe joutuu ne hänelle antamaan.

oma poikani on kehitysvammainen autistisilla piirteillä. hänelle on ennakoitava asiat tai päädytään raivariin.

hän välttelee silmiin katsomista, mutta ottaa kuitenkin kontaktia.

katso lastasi silmiin aivan läheltä, niin että istutte vierekkäin. meillä silloin poika kääntää silmänsä kieroon, ei pysty katsomaan suoraan silmiin.

kuopukselle tein saman testin ja hän kyllä katsoo lähietäisyydessäkin suoraan silmiin.

kannattaa hakea apua. monet lievästi autistiset osaavat puhua, eivät siis ole puhumattomia.

Vierailija
7/7 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse adhd/asperger lapsen äitinä täytyy vastata, että kuulostaa erittäin tutulta. Tutkimuksiin päästiin vasta pojan mentyä kerhoon, jolloin ongelmat kärjityivät totaalisesti. Neuvolassa ei oikeen otettu todesta lapsen hoitamisen vaikeutta. Vilkashan lasi oli, mutta muuta ei oikeen voinut sanoa. Rutiinit erittäin tärkeitä. Nyt on jo 9v. ja käy terapiassa ja on lääkitys, että edes jotenkin pärjäisi koulussa.