Mietitkö koskaan, että mitäköhän muut sinusta ajattelevat?
Mä just tänään arvuuttelin, että hitsi kun tietäs mitä muut musta miettii.. oonko ihan hössö vai annanko itsestäni fiksun vaikutelman vai mitä?
Kommentit (9)
Mutta sitten ajattelen että ihan sama.
Tiedän käyväni tietyntyyppisillä ihmisillä hermoon, mutta se on kyllä sitten heidän ongelmansa.
Joskus nuorena mietin paljonkin. En mä enää jaksa. Varmaan musta ajatellaan paljonkin, mutta antaa ihmisten ajatella. Onpahan niilläkin jotain tekemistä=)
Psykologini " lempiaihe" on yrittää muuttaa ajatusvääristymiäni.
Mutta miten voisin hyväksyä itseni ja ajatella olevani samanarvoinen kuin muut jos kotona (lapsuudenkodissa) on AINA sanottu, että " et ole mitään, olet läski, ääliö, idiootti, sut pitäis tappaa, kaikki vihaa sua, haiset.. jne" ??
Ja vaikka saisin kuinka positiivista palautetta, mietin silti että kaikki ne jotka inhoavat minua eivät vain ole juuri silloin äänessä. Helpompihan se on antaa positiivista palautetta kuin negatiivista.
Aika kevytkenkäiseltä tuntuu näin äkkiseltään että joku ei_ikinä_mieti mitä muut ajattelee hänestä. Onhan se joissain tilanteissa jopa suotavaa miettiä mitä muut isestä ajattelee ja sopeuttaa käytöstään sen mukaan.
Ihan sama. Olen ilmeisen ärsyttävä ihminen joidenkiin mielestä ja havaitsen toisinaan kyräilyä ja ihmettelyä, toisinaan kateutta, varsinkin todella pienissä ympyröissä eläviltä. Mutten välitä, ei ole minun ongelmani.
Mitä tulee sosiaalisiin tilanteisiin ja käytöksenä sopeuttamiseen toisen ihmisen mukaan, on minusta aivan eri asia kuin muiden arvostelujen yms. pohdiskelu.
on kaikessa sanattomuudessaankin (ei siis omaa sen verran käytöstapoja, että edes tervehtisi minua) niin läpinäkyvä ajatuksiltaan, että toisinaan se on häiritsevää. En tiedä mikä minussa häntä harmittaa, en ole koskaan aiemmin häntä tavannut. Kasvoistaan näkee kuitenkin hyvin negatiiviset ajatukset minusta. Todella rasittavia ja hieman yksinkertaisen oloisia tällaiset ihmiset.
Olen myös niin itsekeskeinen ja heikkoitsetuntoinen, että julkisilla paikoilla olen koko ajan huomaavinani muiden tuijottavan, koska olen niin läski ja ällöttävä, haisenkin varmasti ja housujen vetskari on taatusti jäänyt auki tai persus on ratkennut tai kengistä roikkuu vessapaperia tai alushousut on tippumassa housunlahkeista tai mulla näkyy räkää nenässä, tukka on pystyssä, meikit levinnyt, mun vaatteet on jotenkin epäsopivat ja vanhanaikaiset yms...