Seitsemänvuotias näki,kun rakastelimme,pitääkö asiaa jotenkin selittää?
Kommentit (14)
sattunut. Sinuna sanoisin, että harrastitte seksiä, ja se kuuluu aikuisten kahdenkeskiseen parisuhteeseen ja ettei toisten huoneeseen oikein saisi mennä koputtamatta.
Eli selittäisin sen niin, että kyse on luonnollisesta, mutta kahdenkeskisestä, aikuisten jutusta.
Kai teillä on käyty lapsenhankinta muuten läpi eli lapsi tietää, miten se tapahtuu (noin pääpiirteissään)?
Hän syylistää itseään siitä että näki jotain sellaista mitä ei saa nähdä.
Lukko on loistava asia makuuhuoneen ovessa. Sen saa kiinni herkkinä hetkinä, muulloin se on auki. Vähentää kummasti stressiä, kun ei tarvitse pelätä jälkikasvun haahuilevan paikalle hetkellä millä hyvänsä.
Miten lapsi reagoi itse tilanteessa?
Te joilla on lukko niin miten toimitte jos lapsi tulee kesken seksin koputtelemaan?
Jos näki teidät päällekkäin ja peitto vähän kohoili, on eri asia kuin jos jossain hurjassa asennossa kiihkosta äännellen..
Hyviä neuvoja on tullutkin, kerro asiallisesti, aikuisten välinen mukava hetki. Ei tuon ikäisen kyllä tarvitse seksistä tarkasti tietää.
Ja pienemmällekin lapselle voi oikein hyvin sanoa, että "ovi oli lukossa, koska meillä oli isän kanssa kahdenkeskinen hetki - oliko sinulla joku hätä?"
Vai ettekö te koskaan pane vessankaan ovea lukkoon....?
Meillä ei kyllä tehdä "sitä" kun lapset ovat valveilla.
ollenkaan. Lapsihan voi herätä koska tahansa, kuten ehkä ap:llekin kävi.
En tajua asennettasi, etteikö illalla voisi varmuuden varoiksi panna makkarin ovea lukkoon. Hyvä varotoimihan se on!
Meillä ei kyllä tehdä "sitä" kun lapset ovat valveilla.
ei tod.hässitty hänen valveillaoloaikana.Hän tokaisi vaan,että inhottava ääni kuului ja tuskin tajusi mitä näki,kun oli pimeää.Ja kyllä minä ainakin avaan hänelle oven,kun seuraavan kerran yrittää makkariin,enkä huuda,että "älä häiritse" :=) Ei ole kysynyt mitään,aamulla sanoin,että taisit öllä herätä kesken unien,johon vastasi että juu,mutta että oli mukava tulla äidin kainaloon.ap
Minä, tällä hetkellä 27 vuotias kahden lapsen äiti. Näin n.20 vuotta sitten kun vanhempani harrastivat seksiä, vieressäni! nukuin nimittäin heidän keskellä kouluikään asti.. Mitään traumoja todellakaan EI ole jäänyt ja hekään ei tänäpäivänäkään siitä tiedä että olin hereillä. Mutta sen olen opikseni ottanut että omat lapseni olen opettanut jo 3kk iästä nukkumaan omassa sängyssä ja omassa huoneessa!!
Olen ainakin onnellinen siitä että vanhemmillani on ollut hyvä ja aktiivinen seksielämä. Samoin itsellä..
Milloin te harrastatte seksiä jotka annatte nukkua lapsenne samassa sängyssä??
Itseasiassa se on piristänyt meidän seksielämää hurjasti.
Nyt jo lapset pois perhepedistä, mut se piristys jäi.
Kun vein takaisin sänkyynsä lapsen, niin tämä kertoi nähneensä isin pyllyn heiluneen ja epäili iskän yrittäneen laittaa kalsareita jalkaan... Ja sanoi, että ehkä seuraavalla kerrala äitin pylly heiluu ja iskä on paikoillaan. Jep jep. Kerroin sitten lyhyesti ja ytimekkäästi, että äiti ja isi hupsutteli keskenään, aikuiset tekee sellaista jos oikein tykkäävät toisistaan. Ja että pitää koputta ovelle, jos se on kiinni...
voithan sä sanoa, että se oli sun ja isän välinen kiva hetki, joka kuului aikuisille. jos lapsi kyselee enemmän, niin vastaa mitä koet tarpeelliseksi. kannattaa ehkä jotain sanoa tilanteesta, ettei ainakaan aihdistavana koe muistoa.