Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko muka ainoa äiti, joka tarjoaa lapselleen eineksiä joka ilta?

Vierailija
13.09.2007 |

Kaikko muut vääntävät töiden jälkeen itse ruuan? Ja lapsi jaksaa odottaa kiltisti, että perunat kiehuvat ja omatekoiset lihapullat valmistuvat?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään eineksiä vastaan mutta aika hurjalta tuntuu jos aina syödään vaan niitä.

Vierailija
2/40 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta illat ovat muutenkin niin lyhyitä, että en haluaisi käyttää aikaa ruuanlaittoon, vaan sen lapsen kanssa olemiseen.

Viikonloppuna kyllä laitan ruokaa, mutta arki-iltoina en. Ja usein ne einekset näyttävät maistuvankin paremmin... Eli lapsi syö viikonloppuisin kotiruokaa, arki-iltaisin eineksiä ja arkipäivisin päiväkotiruokaa.

Vierailija:

Minä en käy töissä joten omaa kokemusta ei ole mutta tuttavapiirissä töissäkäyvät äidit väsäävät ruokaa iltaisin seuraavaa päivää varten ja pakkaseen.

Mulla ei ole mitään eineksiä vastaan mutta aika hurjalta tuntuu jos aina syödään vaan niitä. .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukakkonenkin kestää niin kauan, että siinä ajassa siivoaa jopa jäljet.

Vierailija
4/40 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka jotain kanasuikaleita ja siihen ruokakermasta joku kastike ja sitten keittää vaikkaa pastaa. Todella nopeeta.

Vierailija
5/40 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja helpommalla kyllä päästään, kun laitetaan ne perunat/makaronit kiehumaan.

vai pitäisikö kaivaa jokaiselle oma einespurkki??

Vierailija
6/40 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilta, silä meidän 4 ja 6v katsoo sillä aikaa pikkukakkosta! Puolessa tunnissa laittaa ihan hyvin ruuan ja lapset kattaa ohjelman jälkeen pöydän ja syödään sitten kaikki yhdessä n. klo 17.50/18 lähtien. Ja hyvin jaksavat odottaa kun tarhassa syövät kunnon välipalan puoli kolmen /kolmen maissa. Ja jos joskus on hirve nälkä ollut enne ruokaa, niin ovat syöneet porkkanan tai puoli banaania kotiin tultua.

Että kyllä se on ihan omaa laiskuutta jos lapsilleen joka päivä syöttää eineksiä!

Vierailija
7/40 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkien ruokien valmistamiseen mene kahta tuntia.. Käytän eineksiä, jos todella kiire tms..

Vierailija
8/40 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin päiväkotiruoka ainakin on eineksiä jo valmiiksi, että en itsekään viitsisi syödä saarioista 2x päivässä.

Mulla on lista helposti ja nopeasti valmistuvia kotiruokia, ja ne ehdin hyvin laittaa pöydän kattamisen lomassa.

Multa se vaatii suunnittelua että on miettinyt etukäteen mitä laittaisi, ja ehkä joutuu hakemaan kaupasta seuraavan päivän tarvikkeet kun lapset nukkumassa klo 20 jälkeen.

Joskus laitan tuossa iltapäivällä super-tehokkaasti jopa niitä lihapullia, mutta sillon niin, että niitäö syödään seuraavanakin päivänä. Tulee siis se seuraavan päivän ruoka varsin helposti. Viikonloppuna voi laittaa isoja satseja, joita sitten syö viikolla.

5 hengen perhe.

Vierailija
9/40 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen aina illalla lasten mentyä nukkumaan seuraavan päivän ruoan, mies ottaa sitä myös seuraavana päivänä töihin evääksi, itse syön töissä. Me ollaan siis 5 minuutissa jo ruokapöydässä syömässä kun kotiin tullaan kun ei tarvitse muuta kuin lämmittää.

Vierailija
10/40 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä itse tehdyssä ruuassa on sitten niin paljon parempaa?

Vierailija
11/40 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on kodin vieressä. Hän nukahtaa yleensä rattaisiin kävellessä. Isä tuo isomman eskarista puolen tunnin matkan päästä. Siinä välissä saan ruoan sopivasti laitettua, joten kun isä ja esikoinen kotiutuvat, herättelemme kuopuksen ja ruoka on pöydässä.

Ikinä ei syödä eineksiä.

Vierailija
12/40 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta teen ruuat itse. En ala mitään lasagnea arki-iltana valmistaa, vaan ruuan on oltava puolessa tunnissa valmis. Siinä ajassakin saa monenlaista tehtyä.

Vierailija
13/40 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ei lisäaineita

- vähemmän suolaa

- tietää mitä ruuassa on

- parempi maku & tuoksu

Vierailija
14/40 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittelen pyykkejä ja tiskejä, katson seuraavan päivän vaatteet valmiiksi, käyn itse suihkussa, sitten on hetki omaa aikaa ja nukkumaan. Niitä kotihommia on muutenkin niin paljon. En kyllä jaksaisi vielä alkaa ruokaakin laittamaan.

Vierailija:

Mikset sä voi tehdä edellisenä päivänä valmiiksi?

Vierailija
15/40 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti ette syö muuta kuin eineksiä. Missäs isän panos on?

Vierailija
16/40 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan ruokaa seuraavaksi päiväksi, kun lapsi menee illalla sänkyyn kahdeksalta. Toisaalta; pidän ruoanlaitosta ja käytän siihen paljon mieluummin aikaani, kun vaikkapa television tölläämiseen. Ymmärrän hyvin, että jos kiinnostusta ruoanlaittoon ei ole, niin aikansa käyttää toisin ja ostaa niitä eineksiä.

Vierailija:

Mikä siinä itse tehdyssä ruuassa on sitten niin paljon parempaa?

Vierailija
17/40 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wokkaa pakastevihanneksia/paistaa broiskusuikaleita tms, menee 10 minuuttia. Ateria valmis.

Puuro on myös hyvää ja lämpimät voileivät tms

Vierailija
18/40 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin kaksi kertaa viikossa, joskus kolme. Mä teen vapaapäivinä (mulla usein vapaapäivä esim. tiistai ja perjantai) ison satsin jotain ruokaa, jota sitten syödään muutama ilta. Melkein siis pääsen parilla ruuan laitto kerralla viikossa. Viikonloppuna, kun on lyhyet työpäivät tehdään sitten viikonloppu ruokaa.

Vierailija
19/40 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa voi laskea mukaan " ruuanlaittoaikaan" . Useimmat uuniruuat kypsyvät itsekseen uunissa ilman ongelmia, ei kauan kestä ruskistaa sekaan jauheliha tms.

Vierailija
20/40 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voin kyllä keittää riisiä/pastaa, mutta tarjoan niiden kanssa esim. valmiita lihapullia ja salaattia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi