Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista oli palata pitkältä hoitovapaalta töihin? Kaipaan pirkkaniksejä siirtymävaiheeseen.

Vierailija
13.09.2007 |

Olen ollut 5 vuotta kotiäitinä ja nyt pitäisi palata takaisin vanhaan työpaikkaan. Samalla lapset aloittavat päiväkodissa.

Tuntuu hurjalta yhdistää vanha ja uusi elämä.

Millaista se on ja sopeutuuko siihen kuinka nopeasti?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vinkkejä:

Aikatauluta arkea esim. seuraavasti:

- Pyykkiä pestään esim. keskiviikkoisin ja lauantaisin. Silloin siis monta koneellista. Muina iltoina et huolehdi siitä.

- Hommaa esimerkiksi hyvä haudutuspata, johon aamulla laitat ruoan hautumaan. Kun tulette kotiin, ruoka on valmista. Tällaisen voit ostaa mm. Erätukusta (löytyy nimeltä pitokokki). Ohjeita sillä ruoan tekemiseen löydät googlettamalla (slow cooking). Saatte terveellistä ja monipuolista ruokaa. Mun mielestä pahinta on ollut laittaa ruokaa itse nälkäisenä ja lapset huomionkipeinä. Salaattia parin päivän annoksina jääkaappiin valmiiksi. Meillä lapset eivät syöneet hyvin hoidossa ja ovat tosi nälkäisiä kotiin tullessa.

- Ulkopuolinen siivousapu joka toinen viikko. Maksaahan se mutta mä olin valmis maksamaan sen perheen yhteisestä ajasta ihan mielelläni.

- Ja niin kuin kaikki ovat sanoneetkin, illalla asiat valmiiksi aamua varten. Vaatii sen, että saa lapset aikaisin nukkumaan.

Ja tärkeintä arjen hallinnaksi. Varaa esim. yksi ilta kotitöille. Mulla se on ollut keskiviikko. Silloin olen pessyt pyykit jne. ja isä on silloin ollut lasten kanssa ja tullut aikaisemmin kotiin.

Muina iltoina sitten varaat aikaa lapsille ja vain lapsille. Teet niiden kanssa kotona jotain kivaa.

Menot minimiin ja jos aikaa jää niin kyllä mä olen vielä yhden jumppaillankin viikossa saanut. Mutta kannattaa ensin laittaa arki rullaamaan.

Vierailija
22/25 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkiä ehdin pesemään, nostelemaan narulle ja kuivat pois, mutta siihen se sitten jääkin. Meillä tulee aina viikolla karmeen iso kasa puhdasta pyykkiä, mikä pitäisi ehtiä viikonloppuna lajittelemaan kaappeihin ja aina joku silitettäväkin löytyy. Lauantaisin olen myös pessyt vaatteita, sunnuntaisin pyöritän yleensä lakanat ja pyyhkeet.

Meillä imuroidaan aika usein, kun on muovilattia ja se tuntuu ikävästi keräävän töhnää. Autokin imuroidaan aika usein. Imurointia helpottaisi varmaan rikkaimurin hankinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nukkumaan ajoissa. Aamut helpottuu, ja erityisesti illat helpottuu, kun aikuisille jää aikaa tehdä kotitöitä, istua ja jutella aikuisten asioita, lukea kirjaa, relata vähän.

Me pidettiin melkeinpä unikoulua. Siis normaalien iltarutiinien jälkeen lapset laitetaan sänkyyn ja jos tulevat sieltä pois, niin kannetaan rauhallisesti takaisin ja sanotaan, että nyt on nukkumaanmenoaika, hyvää yötä. Ihan yksinkertainen juttu, mutta meillä ainakin ratkaisevan tärkeä.

Aikaisemmin meillä lapsia nukutettiin klo 20-21.30, niin että jompikumpi tai jopa molemmat vanhemmat olivat kiinni siinä showssa. Ihanaahan se yhdessä pötköttely, höpöttely, lukeminen yms. on, mutta kyllä tämä uusi " tylympi" järjestely, lapset nukkumaan klo 20 ja sitten alkaa aikuisten aika, on meillä lisännyt kaikkien hyvinvointia.

Vierailija
24/25 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
25/25 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset olivat pieniä niin olin tosi tarkka ajoista. Nyt kesän jälkeen on pahasti lipsunut ja toinen lähes 6-vuotiaistamme (meillä siis on kaksoset) valvoo aina helposti 21.30 saakka mikä on aivan liian myöhään kun herätys on joka aamu klo 07! Nyt siihen pitää yrittää saada muutos. Pitää yrittää olla jämäkämpi ja jättää se vuoteen reunalla istuskelu minimiin.... Toinen kaksosista kyllä nukahtaa paljon helpommin jo ennen 21:a.

Meidän pienin (1½v) nukahtaa onneksi tosi helposti joskus jo 20 pintaan.

Minäkin laitan aina kaiken jo illalla valmiiksi eikä siihen nyt niin pitkiä aikoja mielestäni mene!

Pyykkikoneeksi kannattaa hommata kerralla ISO kone, säästää muuten tuhottomasti aikaa!!!Meillä isot määrät vaatteita kaikille niin ei tarvii pestä kuin 3-4 konetta viikossa!! Sit yritän saada ne jotenkin kuivattua ja laitettua kaappeihin jossain välissä.

Mitään harrastusrumbaa en ole vieläkään lapsille aloittanut vaikka joskus tuntuu että olemme outoja kun ei lähes 6-vuotiaille ole vielä mitään... Mutta mielestäni jo eskari tai päiväkotikin on tarpeeksi rankka ohjelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme