Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en voi kuin ihmetellä tota KELA:n touhua!!!

Vierailija
13.09.2007 |

Ei ihme ku kaikki päätökset kestää viikkoja, ku pöyrittelevät siellä ihan turhia papereita!

Mut siis nyt ottaa päähän lapsen hoitotuki päätös. Hällä on pysyvä vamma, mikä oikeuttaa hoitotukeen kouluikään asti. Mutta silti KELA ei myönnä hoitotukea kuin vuodeksi kerrallaan ja aina pitää " vuositarkastuksen" yhteydessä hankkia uudet lääkärinlausunnot sille päätökset tekevälle " asiantuntija" lääkärille. Ei hyvää päivää!!!! Mä en käsitä tällästä turhanpäivästä tarpeetonta paperien lähettelyä/pyörittelyä!!!!! Asia olis eri jos hommassa tapahtuis muutoksia, mutta kun on kyse pysyvästä vammasta, joka siis automaattisesti oikeuttaa tuohon hoitotukeen (siis KELA:n omissa papereissa lukee niin).

Olishan näitä " viksuja" esimerkkejä KELA:n toiminnasta muitakin... ;)

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhimillisiä erehdyksiä ja esim. asiakaspalvelussa voi olla yksittäisiä henkilöitä, jotka eivät ole niin hyviä siinä kuin toiset. Mutta voidaanko olla yksimielisiä siinä, että näitä ihmisiä ja yksilöitä on joka työpaikalla? Löytyy lääkäreistä ja kaupan kassoista myös.

Vierailija
22/35 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisetkin hakijat saavat sitten kärsiä byrokratiasta.

Tsemppiä kelalaislle. Itse olen töissä verohallinnossa, ja samaa mieltä ollaan varmaan meidänkin palvelusta, vaikka emme me sääntöjä itse keksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

I rest my case :DDD

Jos suurin osa Kelan asiakkaista (ja tämä ei luojan kiitos ole asian tila) olisi noin asiallisia ja valveutuneita, niin tiskin toisella puolella olisi jo aineksia murhanhimoon :DDD

Vierailija
24/35 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin voi sanoa, niin veroviranomaisen kanssa on aina ollut mukava asioida. Ja omat kokemukseni siis yksityishenkilönä, ei työn puolesta :)

Me ainakin ymmärrämme toisiamme ;) Itse hakeuduin varta vasten julkishallinnon alalle tehtäviin, jotka itse koen yhteiskunnallisesti tärkeiksi ja merkittäviksi. Parjaukset täällä eivät pahasti horjuta ylpeyttä omasta työstä. Me nyt kuitenkin tätä yhteiskuntaa pyöritämme omalta osaltamme... Ei siitä aina kiitosta tule, mutta kun itse tietää tekevänsä työnsä hyvin... Hyvää jatkoa sinulle!

Terveisin, Se Kelalainen :)

Vierailija
25/35 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään lippu korkealla.

Mullakin on vain hyviä kokemuksia Kelasta viime vuosilta. Juuri hain osittaista hoitorahaa, ja sain asiantuntevaa neuvontaa ja päätös tuli parissa päivässä.

T: Verottaja

Vierailija
26/35 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta kun lapsi kasvaa, hän myös oppii tulemaan toimeen sen vammansa kanssa (ehkä) paremmin. Käsitykseni on, että sairaan lapsen hoitotukea maksetaan lapsesta, jonka hoito on suhteessa raskaampaa verrattuna terveeseen samanikäiseen lapseen. Joten kyllä kehitystä tapahtuu useimmissa tapauksissa, ei toki kaikissa. Down-lapsikin kehittyy ja oppii, vaikkakin hitaammin.

Itse olen saanut hoitotukea kahdesta lapsesta (huuli-suulakihalkioisesta sekä dysfaattisesta) eikä koskaan ole ollut Kelan kanssa mitään ongelmia. Päinvastoin. Tuki on myönnetty, alkuun jopa korotettuna. Hakemuksen tekoon kannattaa panostaa todella paljon!

Vierailija
27/35 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

...mutta kun lapsi kasvaa, hän myös oppii tulemaan toimeen sen vammansa kanssa (ehkä) paremmin. Käsitykseni on, että sairaan lapsen hoitotukea maksetaan lapsesta, jonka hoito on suhteessa raskaampaa verrattuna terveeseen samanikäiseen lapseen. Joten kyllä kehitystä tapahtuu useimmissa tapauksissa, ei toki kaikissa. Down-lapsikin kehittyy ja oppii, vaikkakin hitaammin.

Vierailija
28/35 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mikään ei riitä!!! Oishan se ihanaa, jos kaikille voitais jakaa kahmaloittain rahaa. Varsinkin sairaille lapsille. Mut kun täs yhteiskunnassa on aika monta tarvitsijaa ja kaikille pitää jakaa. Et kuka sen sanoo, et vammainen lapsi on esim. arvokkaampi kuin sairas vanhus tms.

Olen työelämässä ja maksan veroja ihan kiitettävästi, koulutustakin riittää. Nyt on kyse siitä, että ne rahat joita haetaan, ovat lain mukaan saatavia. Ystävällinen palvelu ja hymy ovat erittäin harvoin kelan-tätien tavaramerkki.

Vierailija
29/35 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ymmärtäähän sen, kun miettii mitkä rahat siellä pyörii. Tottakai on toimitettava kaikki mahdollinen dokumentti ettei rahoja myönnetä turhaan. Ikävää se on todellisessa ahdingossa oleville. Jos elämäntilanne on kaoottinen muutenkin niin tuollainen kohtelu saattaa tuntua epäreilulta. Ehkä tällaisiin tilanteisiin pitäisi olla kelalla tai vaikkapa kunnalla joku, joka ottaa asiat hoitaakseen jollei asianomainen itse pysty tai jaksa.

Mutta siis ymmärrettävää on tuo tarkkuus. Ei se kuitenkaan puussa kasva se kelankaan raha, vaan ihan on omat veroeurot kyseessä joita siellä jaetaan.

Vierailija
30/35 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin palvelu paranisi ja työntekijöiden määrä vähenisi.

Vierailija
31/35 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en purnaa ketään yhtä KELA:n työntekijää vastaan, vaan koko systeemiä. Eihän yksittäin työntekijä voi myöntää tukia vastoin KELA:n sääntöjä, tämähän nyt on aivan ymmärrettävää.

Mutta siitä mä purnaan, koska tää tarpeettomien lippujen ja lappujen vaatiminen työllistää turhaan myös muitakin työntekijöitä kuin vain KELA:n.

Tässä meidän tapauksessa mua vaan ihmetyttää, et miksi hoitotuki päätöstä ei voitu kerralla tehä sinne kouluikään asti. Miksi tuen saamiseksi pitää kiikuttaa niitä, mielestäni täysin turhia, lääkärintodistuksia joka vuosi siihen asti kunnes lapsi alottaa koulun. Mielestäni hoitotukipäätöstä on aivan turha tarkistaa vuosittain tälläisessä pysyvässä vammassa, josta KELA maksaa joka tapauksessa hoitotukea siihen kouluikään asti.

ap

Vierailija
32/35 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös kuulovammainen lapsi ja hoitotuki myönnettiin suoraan yhdellä hakemuksella kouluikäiseksi asti (vamma todettiin n. 3-vuotiaana). Aika erikoista, että on poikkeavia käytäntöjä.. Tämä Pirkanmaalla.

Vierailija
33/35 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja tosiaan maksaa liikuntaharrastuksiamme 70 eurolla vuodessa. Tämä johtuu siitä, että työnantaja kannustaa meitä pitämään kunnostamme huolta. Kun Kelan täti voi hyvin, ei tarvitse istua naama sillä norsun vitulla tiskin takana, vaan jaksamme palvella asiakkaitamme mahdollisimman hyvin.

Ei kai tällläinen liikuntaetu muissakaan työpaikoissa ole harvinainen?

Terveisin Kelan täti

Vierailija
34/35 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan myös Pirkanmaalla. Aikas eroavaiset käytännöt samassa maakunnassa. En voi kuin ihmetellä entistä enemmän... ;)

ap

Vierailija
35/35 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap,

Onko diagnoosi teillä tuore? Mietin vaan, että ollaankohan tavattu jossain tilaisuuksissa tms. :)

37

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän