Britax two-way elite
Minkä ikäiselle/kokoiselle asti on ollut teillä käytössä?
Meillä nyt 3,5 -vuotias pitkä poika istuu siinä, ja vauva on jo yli 10kk, joten kaukalosta pitää kohta siirtyä isompaan. Eli ostetaanko toinen vastaava, kuin tuo Britax, vai laitetaanko Britax vauvalle ja ostetaan pojalle joku " isompi" ?
Kommentit (9)
Meidän nelivuotiaalle tulee kohta tuo Britaxin painoraja 25 kg vastaan, vaatteiden kanssa ainakin, joten harkinnassa on jonkun turvavyöistuimen hankkiminen. Ihan vielä ei tarvita Two-Way Eliteä muuhun käyttöön. Eli itse ostaisin turvavyöistuimen isommalle lapselle.
Meillä ei painoraja tule vastaan vielä aikoihin, poika on 102cm ja 15kg, pituutta enemmän ajattelen, eli meniskö tuo niin kauan kuin nyt istuinta tarvitaan, siihen asti kun siirrytään pelkkään korokkeeseen tms
10 kk (78 cm, 12 kg) vanha tyttömme siirtyi Two-Way Elite istuimeen ja 3 v 10 kk (106 cm, 18 kg) siirtyi samalla Britax Römer Kid turvavyöistuimeen.
Ei meilläkään painoraja vielä vastaan tule, sillä 3-vuotias painaa n. 14kg. Turvavyöistuimen hankkimisen päädyttiin lähinnä siksi, että poika itse tykkäisi istua ennemmin toisenlaisessa istuimessa. Aina kun isoveli ei ole mukana, niin hän istuu veljen turvavyöistuimessa. Mun olis vaikea kuvitella, että meidän poika " suostuisi" istumaan elitessä, niin kauan kuin istuinta tarvitaan ylipäätänsä. Eliten huono puoli on mielestäni se, että siinä ei ole kunnollista niskatukea. Lapsen nukkuessa pää aina retkottaa miten sattuu. Britaxin istuimessa on taas erittäin hyvä niskatuki. Tällä hetkellä meillä on Elite hieman kallellaan, jotta pää pysyisi nukkuessaan paremmin. Tämä kyllä poikaa kiukuttaa, kun haluaisi istua selkä suorassa.
Itse pidän turvavyö istuimen hyvänä puolena myös sitä, että se on helppo irroittaa autosta ja laittaa tarvittaessa takaluukkuun.
strige:
Meillä ei painoraja tule vastaan vielä aikoihin, poika on 102cm ja 15kg, pituutta enemmän ajattelen, eli meniskö tuo niin kauan kuin nyt istuinta tarvitaan, siihen asti kun siirrytään pelkkään korokkeeseen tms
ja siitä saa selkänojan irti jos haluaa. Tosin nykyään kai suositellaan, että myös selkänojaa käytettäisiin. Tossa Maxi Cosissa on ainakin niin laajat säädöt, ettei meidän 5 v. Selkänojassa on kuitenkin se pääsuojaus...
Siis meidän poika nyt 117 cm, eikä istuin jää vielä pitkään pieneksi.
Mielelläni kuulisin lisääkin siitä, mitkä ovat hyviä turvavyöistuimia.
Se nyt tuntuukin järkevimmältä vaihtoehdolta hommata joku sen tyyppinen, eikä toista " pikkulapsen" tuolia
Meillä aikalailla sama tilanne. Keskimmäisellä pojalle on käytössä tuo two way elite ja nuorimmainen 11kk istuu vielä kaukalossa. Me ajattelimme ostaa keskimmäiselle uuden istuimen ja siirtää nuorimmainen tähän eliteen. Esikoisella meillä on muistaakseni Britax-merkkinen istuin, jossa on koroke ja siihen selkänoja/niskatuki. Tarvittaessa myöhemmin käy pelkkänä korokkeena. Todennäköisesti ostamme toisen samanlaisen tuolla keskimmäiselle.