vl:pariskunnat
Minusta tuo tekstisi painotus oli aika hassua, - JÄRKYTYIN;) Ei millään pahalla, mutta aika rajut sanavalinnat:) Ei minua se järkyttänyt - mikä nimmerkki se olikaan- stoori ollenkaan, on todellakin luonnollista että uskovainen rakastunut nuoripari tuntee seksuaalista vetoa toisiinsa, niin se pitää terveilä nuorilla pitää ollakin...olisin pikemminkin järkyttynyt jos seurusteleva pari ei tunne keskenään "kipinää", sitten avioliitossa voi olla aika kuivaa;)
ap: Ei vl:t ole sen kummempia ihmisiä, aina jotkut eivät jaksa odottaa...mutta seksi on kaunis asia ja siinä ei kannata kiirehtiä, sitä ehtii harrastaa riittämiin papin aamenen jälkeen - odottamisen jälkeen varmasti vielä ihanampaa:) Omista seksiasioista ei pariskunnat yleensä puhu, se on henk.koht. asia vähän niinkuin palkkapussin suuruus jne. mutta nää on niitä asioita joista toiset puhuu avoimemmin kuin toiset.
Kommentit (25)
Meilläkin asuu naapurustossa vl-perhe, joiden lapset ovat aikamoisen vilkkaita. Vähän väliä joudun ottamaan yhteyttä vanhempiin milloin minkäkin " kolttosen" tai kiusaamisen vuoksi. Joskus myös meillä lapset kyselevät sanoja, joita naapurin lapset ovat " opettaneet" . Juteltuani tämän vilkkaan perheen vanhempien kanssa, selvisi että yksi heidän lapsistaan käy erityiskoulua ja voitte varmaan tekin kuvitella että uudet jännät sanat tarttuvat sieltä tietyn tyyppiselle lapselle hyvin helposti. Niin oli siis käynyt tämän pojan kohdalla ja hän oli kertonut uudet sanat sisaruksilleen. Perheen äiti oli epätoivoinen mitä asialle tehdä.
Naapurustossamme asuu myös 4 muuta vl-perhettä, joiden kanssa ei ole koskaan ollut minkäänlaisia ongelmia ja sanoisinpa että heidän lapset ovat jopa normaalia rauhallisempia. Joten sanoisin jälleen että eihän yleistetä. Meitä on moneksi, oli vakaumus mikä hyvänsä. Kiroilu ja rumat sanat ovat yhtä rumia vl-lasten suusta, kuin kenen tahansa muunkin.
Luin kirjoituksesi ja JÄRKYTYIN niin paljon että oli pakko kirjoittaa vaikka hyvin hyvin harvoin jaksan mitään tänne vastailla. Mielestäni liikutte kyllä poikakaverisi kanssa vaarallisilla vesillä! Seksi kuuluu avioliittoon ja seksi ei tarkoita samaa kuin yhdyntä eli muukin hyväily ja nautiskelu on seksiä ja ei mielestäni kuulu uskovaisten nuorten seurusteluun. Ilmeisesti omatuntosikin on sinua varoitellut kun pohdit onko tällainen oikein. Toivon että omatuntosi varoittaisi teitä edelleen ja olisitte kuuliaisia omantunnon äänelle ja myös seurakunnan neuvoille. Jos jotain asiaa joutuu salaamaan, voi miettiä miksi?
nimim. vl, naimisissa
Marsonin teksti sai vain hämmentyneeksi. Mulla on kyllä sellainen ymmärrys, ettei uskovainen seurusteleva pari toimi kuvaamallasi tavalla. Ymmärrän tarpeesi keskustelulle seksin suhteen muiden parien kanssa. Haetko tällä tarpeella ymmärrystä ja tukea sille, että muutkin samalla lailla uskovat toimivat näin? Ainakin oma tekstisi viittaa aika lailla siihen, että epäilet oman toimintasi " oikeutta" , kun selittelet. Toivon, että löydätte oikeasti henkilöitä, joiden kanssa asiasta puhua ja saatte neuvon ja tuen sanoja omalle seurustelullenne.
Itse näen, että seksi on asia, josta puhun vain harvojen ja valittujen kanssa. Olen sitä mieltä, että se on minun ja mieheni asia. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettäkö ystävieni kesken asiasta vaiettaisiin täysin. Jos on puhuttavaa, puhutaan, mutta ehdottomasti en halua pitää sitä kovin päiväkahviaiheena.
Ollaan miehen kanssa puhuttu tästä muiden kanssa parisuhteemme seksiasioista keskustelemisesta. Molemmat olemme sitä mieltä, että ei haluta puhua muille mitään kovin yksityiskohtaista. En todellakaan ruodi kavereitteni kanssa harrastetaanko suuseksiä tms.
Miehen kanssa puhutaan keskenämme paljonkin, mitä toinen haluaa yms. Joskus mies saattaa jollekin vitsailla että tuokin tuossa pihtaa jo toista viikkoo tms. Olis kauheeta jos hän spekulois jonku kaverinsa kans kun mä en tykkää ottaa suihin tms...
Sinä se jaksat aina vaan käyttää esimerkkinä sitä samaa vl perhettä jotka eivät siis osaa käyttäytyä millään tapaa! Miten Luoja on luonutkaan niin epäonnistuneita ihmisiä. Ja yleistämisen kyllä muistat. Etköhän mene välillä itseesi ja ja sinne täydellisyyteesi, putoa edes hetkeksi sieltä pilvenhattaralta ja kurkista peiliin. Tämä maailmahan olisi paljon parempi jos kaikki saisimme olla yhtä jalostuneita yksilöitä kuin sinä..