Mä arvostan näitä ihmisiä, jotka tuntevat hyvin kirkkohistoriaa ja Raamatun juttuja
siis ne, jotka oikeasti tuntee sitä sisältöä, eikä vaan opettele ulkoa jotain hokemia. Jotenkin tuntuu, että olisi kulttuurisesti itsekin osattava, mutta olen ihan pihalla sen ajan käytännöistä ja siitä, miltä pohjalta koko Raamattu on kirjoitettu. Ei pysty yhtään arvioimaan kannanottoja, kun ei tiedä mistään mitään itse.
Kommentit (5)
Ap, oletko ajatellut, että voisit lukea teologiaa avoimessa yliopistossa?
Se on kyllä valitettavasti totta, että "tieto lisää tuskaa" eli kun alkaa perehtymään asioihin, selkäydinkommentit vähenevät, kun asioiden monimuotoisuutta ja suhteellisuutta alkaa tajuamaan. Toisaalta oppii erottamaan asia-argumentteja älämölöstä.
Terveisin
teologi, joka yli 200 opintoviikon (opiskellut siihen muinaiseen aikaan, jolloin opinnot laskettiin opintoviikoissa) opinnoillakin tuntee välillä tietävänsä niin vähän
kun olen lukenut av:ta, jos siellä olisi kovastikin homovastaisia kiihko-päiviräsäsmäisiä oikeassa olevia henkilöitä. Minä kun en jaksaisi sellaista, vaan ihan opiskelua vaan.
ap
syvällisesti Euroopan historiaa ja kulttuuria. Mun mielestä kun Eurooppaa ei voi ymmärtää jos ei tunne teologiaa ja kirkkohistoriaa.