Poliisit toivat aamulla suruviestin...
Äitini oli kuollut yöllä:(
En voi vieläkään ymmärtää että niin on todellakin käynyt. Juuri kun äidin elämässä alkoi kaikki kääntyä parempaan suuntaan niin pahin mahdollinen asia tapahtuu.
En edes tiedä mistä aloittaa hautajaisjärjestelyt. Hoidettavia asioita olisi niin paljon...
Tuntuu niin väärältä...:(
Kommentit (53)
Porvoossa poliisit myötätuntoisia.
No ei varmasti olla tehty ruumiinavausta tänään, jos äitisi kuoli viime yönä. Ei todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitään sairauksia ei äidilläni ollut tai jos oli niin niistä ei ainakaan meille lapsille ollut mitään kertonut. Ikääkin äidilläni oli vasta 61 vuotta.
Tiesin että jonain päivänä näin tulee tapahtumaan mutta en todellakaan osannut aavistaa että jo nyt...
Ap
Minun rakas äiti menehtyi 62 vuotiaana eli olen elänyt hänen iän yli.Aina tuee kuolema shokkina. Sitä ei vaan voi hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on vuodelta 2006...
Ennätänyt ap:kin jo kuolla monta kertaa, tuskin on täällä enää mitään lukemassa.
Nyt pisti suututtamaan kun sain lukea että viesti on 20 vuotta vanha. Miksi niitä ei poisteta?
Sain tietää äitini kuolemasta 3 viikkoa siitä kun se oli kuollut. Äitini asui vanhustentalossa ja minun numeroni oli äidin keittiön kaapin ovessa ja tunsivat kyllä minut mutta eivät viitsineet ilmoittaa.
Kaikki me täältä lähretähän.
Älkää ressakko, inehmot.
Käymähän vain tullahan,
ei olemahan.. 😎🥳
Vierailija kirjoitti:
jos kyselen tyhmiä, ap olen kyllä pahoillani puolestasi, muut voivat vastata. Tuolla aiemmin oli mainintaa papeista ja poliiseista viestintuojana, siis miksi ihmeessä? Mistä voidaan heti tietää mihin kirkkoon/uskontoon kuollut kuului jos kuului ollenkaan joten miksi ihmeessä pappi viestin toisi? Ja miksi poliisi muka aina tuo viestin, kuten toisessa viestissä sanottiin, toki jos on ollut onnettomuus tai rikos, mutta kyllä meille esim. ihan sairaalasta soitettiin, tai joku paikalla ollut läheinen on tullut kertomaan. Kertaakaan en ole poliisilta kuullut kuolemantapauksesta
Niinpä. Selkeä provo ja mammukat uskoi tämänkin!
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin mä en ymmärrä, anteeksi nyt vain, miten jotkut tulee tällaisista ylipäänsä avautumaan johonkin vauva-palstalle, tai yleensäkään mihinkään someen.
Jokainen ihminen reagoi menetykseen eri tavalla. Esimerkiksi itselleni oli tärkeää puhua kokemastani menetyksestä, tuntui helpottavalta puhua tapahtuneesta ja saada tavallaan vertaistukea. Keskustelupalsta oli matalan kynnyksen paikka missä keskustella muiden ihmisten kanssa.
Tuohan kuka kuolemasta ilmoittaa omaisille ellei he siitä jo tiedä vaihtelee ihan sen mukaan miten ja missä kuolema on tapahtunut.
Esimerkiksi kotona äkillisesti kuolleen luokse tulee yleensä ensihoito, minkä jälkeen sitten kutsutaan poliisi. Jos vainaja on asunut yksin eikä löytäjä ole lähiomainen, on se yleensä poliisi joka lähtee viemään omaisille tietoa kuolemasta. Sairaalassa kuolleesta omaisille taas yleensä ilmoittaa sairaalan henkilökunta.
Muuten vaihtelee ihan sen tilanteen mukaan. Esimerkiksi omia läheisiäni kuoli tsunamissa ja heidän kuolemastaan, tai löytymisestään, ilmoitti sitten aikaana poliisi. Ei kuitenkaan käymällä meillä, vaan soittamalla.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on vuodelta 2006...
Ehkä ap suree vielä 19 vuoden jälkeen eikä ole päässyt yli asiasta?
Äitis on nyt helvetin tulissa, jollei ole elänyt synnitöntö elämää