Poliisit toivat aamulla suruviestin...
Äitini oli kuollut yöllä:(
En voi vieläkään ymmärtää että niin on todellakin käynyt. Juuri kun äidin elämässä alkoi kaikki kääntyä parempaan suuntaan niin pahin mahdollinen asia tapahtuu.
En edes tiedä mistä aloittaa hautajaisjärjestelyt. Hoidettavia asioita olisi niin paljon...
Tuntuu niin väärältä...:(
Kommentit (53)
Jos sopii udella, oliko taustalla sairaus tms.? Minkä ikäinen äitisi oli?
sinulle ja perheellesi. ja osanotto surussasi. Varmaan seurakunnalla osaavat neuvoa mistä aloittaa.
Aika on se, joka parantaa haavat
niin kauan kyyneleet vuotaa saavat.
Ne kuivuvat myöhemmin itsestään
ja vaihtuvat hiljaiseen ikävään
ja älytömästi voimia
kohtalotoveri
Kuolema tulee aina yllättäen... ja kaikki jää kesken..
ttänyt että muutoin pappi tuo suruviestin.
Otan osaa suruusi! Kyllä kaikki järjestyy!
Onko sinulla jotain läheistä ihmistä jonka kanssa voisit nyt puhua? Ja vaikka ei tekisi aina mieli puhua niin jonkun pelkkä hiljainen läsnäolokin voi helpottaa.
On varmaan paljon hoidettavia asioita, mutta niiden hoitaminen voi toisaalta helpottaa.
Voimahaleja!
Mitään sairauksia ei äidilläni ollut tai jos oli niin niistä ei ainakaan meille lapsille ollut mitään kertonut. Ikääkin äidilläni oli vasta 61 vuotta.
Tiesin että jonain päivänä näin tulee tapahtumaan mutta en todellakaan osannut aavistaa että jo nyt...
Ap
onko muita jotka auttavat sinua hautajais järjestelyissä?Elä jää yksin uurastamaan jos koet että et yksin jaksa kaikkea hoitaa,pyydä reilusti apua sukulaisilta ja ystäviltäsi.Olen todella surullinen puolestasi...voimia!!
Vierailija:
Eli siis äitisi kuolemaan liittyy rikos tai jotain kun poliisi toi suruviesti. Ainakin niin mä oon käs
ttänyt että muutoin pappi tuo suruviestin.Otan osaa suruusi! Kyllä kaikki järjestyy!
Mun käsittääkseni poliisi tuo aina suruvistin. Oli kuolinsyy mikä tahansa.
Poliisien mukaan mitään rikollista ei pitäisi olla. Äitini oli vain yöllä nukkunut pois... ruumiinavauksen kuitenkin tekevät kun ei vielä kovin " vanha" ollut...
Sairaalaan pitäisi lähteä mutta tuntuu että millään en jaksa... Eniten harmittaa pienen vauvani puolesta joka ei koskaan tule enää mummiaan näkemään:( Eikä vielä sitä ymmärrä miksi mummi on poissa...
Ap
Jos nyt jotain lohduttavaa voi asiasta sanoa, niin ainakin hän kuoli rauhallisesti ja ' huomaamatta' , kun kuoli nukkuessaan. Oma äitini kuoli myös samalla tavalla, hän oli kärsinyt jo pidemmän aikaa sydämen vajaatoiminnasta ja sitten vaan eräänä päivänä meni päiväunille ja nukkui pois. Lääkäri silloin lohdutti meitä, että se oli kaunis ja rauhallinen tapa kuolla.
Minun äitini kuoli myös yllättäen kotonaan:(
Olet varmasti täysin lamaantunut. En osaa lohduttaa kuin toteamalla että kaikki täältä joskus lähtevät pois, kukaan ei ole jäänyt ikuisesti. Ja jos nyt jotain " hyvää" haluaa asiassa nähdä, niin onhan lähtö tässä tapauksessa ollut lempeä.
Otan osaa. Voimia ja halaus.
Esitän osanottoni. Äidin kuolema on useimmille se pahin asia, mitä voi tapahtua. Jos olet uskonnollinen, ajattele sitä jälleennäkemisen toivoa. On surullista että tämä elämä on luopumista. Rukoile hänen sielunsa puolesta ja toisaalta nauti siitä, että sinulla on lapsi ja äitisi elämä jatkuu tavallaan hänessä. Äitisi ehti kuitenkin nauttia siitä sinun lapsestasi. Olisi ollut kujempaa, ellei olisi sitä nähnyt. Minulta kuoli ukki ja toinen isoäiti, kun olin 1-vuotias. Jotenkin tuntuu mukavalta, että he ovat minut kuitenkin nähneet, vaikken muista. Samoissa valokuvissakin ollaan. Toinen isoisä oli jo kuollut aiemmin ja toinen isoäitini eli pitempään. Tsemppiä.
Miksi itket av:lla joka on täynnä provoilijoita ym?
on myös surupalsta olemassa, jos OIKEASTI olisit menettänyt jonkun ja tarvitsisit tukea.
Hei!
Oma äitini kuoli puoli vuotta sairastettuaan 14.1. Hautajaiset ovat huomenna. Suru on suuri, mutta tiedän, että äidillä on nyt asiat hyvin. Ei ole kipuja enää. Uskon taivaaseen ja rtiedän, että äitini on siellä. Tiedän siis tuskasi, äidistä luopuminen on vaikeaa. Suru on kuitenkin surtava ja ainakin minulla perheeni kanssa yhdessä asiasta puhuminen on auttanut. Olen myös sitä mieltä, että vain toinen, joka on myös menettänyt äitinsä tai rakkansa tietää miltä se tuntuu.
Hän jota kaipaamme täällä
kyynelin ikävöiden
Jumalan kämmenen päällä
levon sai suloisen
Petri Laaksosen laulusta Hän jota kaipaamme
Kaikki muualla kuin sairaalassa kuolleet viedään sairaalaan ruumiinavaukseen jossa selvitetään kuolinsyy. Poikkeuksena lääkärin hoidossa olleet esim. saattohoitopotilaat jotka joskus pääsevät viimeisiksi päivikseen kotiin.
Jos on nukkunut pois yön aikana, niin kuka ruumiin löysi jo nyt? Ja miksi poliisit kertoivat, eikä ruumiin löytäjä? En nyt ihan täysin ymmärrä tätä.
otan osaa !!