Eka kerta perhevalmennuksessa: kaikki muut parit olivat oudon oloisia
Olin odottanut iloista juttelua, kokemusten jakamista, mutta muut tuntuivat lähinnä murjottavan. " Keskusteluosuudessa" minä ja mieheni olivat ainoita, jotka suostuivat mitään sanomaan.
Kommentit (19)
Vilkuilivat kelloa ym. Ja asiallista tietoa saatiin kyllä eikä mitään leikkimistä harrastettu. Karmea tulevaisuudenkuva olla tuossa porukassa jossain leikkipuistossa :(
ap
myös sellainen pariskunta kuin te:)
olivat vanhemmalla iällä raskaaksi tulleita ja äänessä koko ajan niin ettei kukaan muu viitsinyt lisätä kätilö-paran taakkaa:))
on kiva, että kysymyksiä riittää, mutta ei siellä ihan autokaupassa olla kuitenkaan.
Tai sitten ihmiset vain olivat stressaantuneita ja väsyneitä, pitäisi olla jossain muualla, mutta velvollisuuden tunnosta saavutaan paikalle.
Vierailija:
myös sellainen pariskunta kuin te:)
olivat vanhemmalla iällä raskaaksi tulleita ja äänessä koko ajan niin ettei kukaan muu viitsinyt lisätä kätilö-paran taakkaa:))on kiva, että kysymyksiä riittää, mutta ei siellä ihan autokaupassa olla kuitenkaan.
tai siis he eivät osaa/halua tehdä tuttavuutta uusien ihmisten kanssa. Sitten kun vauva on syntynyt, on enemmän konkreettisia " yhdistäviä asioita" ja puistojutustelu on hieman helpompaa. Aina kuitenkin löytyy puistoistakin niitä " jurottajia" , jotka eivät halua/osaa tutustua kehenkään. Läytyyhän niitä " jurottajia" jokaisesta koululuokastakin ja työpaikalta.
Ensinnäkään emme olleet valmennuksen vanhimmasta päästä. Emmekä olleet koko ajan äänessä, vaan yritimme sen vetäjän kanssa saada edes jotain keskustelua aikaiseksi.
Ok, opittiin tavoille. Ei näytetä iloisilta eikä pukahdeta enää mitään.
ap
Minä ainakin istuin siellä tuijottaen kelloa ja toivoin ajan kuluvanmahdollisimman nopeasti. Ei kyllä mitään uutta tietokaan sieltä juuri irronnut.
Kuin pahimmasta jenkkileffasta. Vauvamuskarikin kalpenee...
Tuolla valmennuksessa kävi kun neuvolan täti sitä niin kamalasti toivoi. Ehkä odotin että siellä olisi jotain mielenkiintoista/uutta tietoa ,mutta sitä ei siis tullut.
t.15.
Muutenkin maailmalla on usein niin että siellä solmitaan ensimäisiä kontakteja muihin lapsiperheisiin.
Meni vähän herneet nenuun seiskan viestistä.
ap
tuo ilmapiiri varmaan johtui siitä, että siellä oli joukko toisilleen vieraita suomalaisia. Suomalaisuuteenhan kuuluu murjottaminen ja kulmien alta kyräily.
Minä en ymmärrä, miksi perhevalmennuksessa käy sellaiset ihmiset, jotka eivät siellä halua käydä. Meidän ryhmässä oli puheliaampia ja hiljaisempia, mutta ilmapiiri oli mukava. Yksi ainoa pariskunta murjotti. He kävivätkin siellä vain kerran ja hyvä niin.
Miksi ei voi avata suutansa? Miksi ei voi puhua? Eikö nää ihmiset osaa muuta kuin valittaa sitten tilaisuuden jälkeen?!
Suomalaiset on kyllä melko tympeää kansaa.
terkuin, suomalainen itsekin
Miksi tuollainen asia pitää jakaa ventovieraiden kanssa? Joiden kanssa ei välttämättä ole mitään muuta yhteistä? Siis kun ei ole vielä niitä lapsiakaan? Ihan peruskökkö tuhoontuomittu ajatuskin, enkä kyllä itse menisi.
pelkästään ceridal-öljystä ja sen eduista niin liukkarina kuin välilihan venytyksessä ja sanoipahan vielä että sitä voi työntää melkein minne vaan ja mua alkoi naurattaa että voiskohan isä sympatian vuoksi laittaa sitä vaikka peräaukkoonsa ja venytellä välilihaa sen avulla.
Koko huoneellinen kuulijoita myötähäpesi terkkarin ceridal-saarnaa.
Rouva kertoili ittestään semmosia asioita ettei mua todellakaan kiinnostanut (liian intiimejä). Kyseli sellaisia asioita, joista mielestäni kannattaisi puhua omalla henk kohtasella neuvolakäynnillä. Vitsi ne illat veny aina pitkiksi, ei ihme jos joku meistäkin välillä murjotti.
Ja eiköhän kaikilla ole lähipiirissä odottavia/perheellisiä ystäviä ja tuttuja, ei niitä tarvitse mihinkään valmennukseen lähteä hakemaan, eli me olimme ainkain siellä ihan vaan tiedon perässä.
Tokan kanssa ei onneksi kukaan edes ehdottanut mitään valmennuksia
niin kovasti leikkiä yhdessä ja vaihtaa kokemuksia. Mua ei ainakaan kiinnosta leikkiä perhevalmennuksessa, vaan kaipaan faktatietoa asiasta ja that´s it.