Uskallatko käyttää takseja Helsingissä ja Tampereella?
Kuinka todennäköistä on, että nainen pääsee illallakaan turvallisesti kotiinsa?
Kommentit (12)
Bussilla ja jos muuten, niin yritän aina soittaa jonkun tutun, koska kaupungissa välimatkat lyhyitä ja joku yleensä liikenteessä.
Mulla on muutama kotimainen vakiokuski joita käytän.
Vierailija kirjoitti:
Miten voin tilata kantasuomalaisen kuljettajan?
Mene tolpalle ja pyydä käyntikortti joltain kantikselta.
Ihmeellisen rauhallista Steissin edessä taksitolpalla. Puuttuu rähinä ja huuto ja asiakkaiden kaappaus kädestä toiseen taksiin. Siihen laitettiin puomi mikä aukeaa vain Taksi Helsingin ja fixutaksin sirulla. Nyt uskaltaa kaikki ottaa turvallisen taksin.
Olin ennen taksin suurkäyttäjä, perheessäni tilattiin valehtelematta 20/kk taksi. Nykyään ajamme itse, tytöt teini-iässä ja itsekin pelkään.
Ostimme toisen auton. En juo viiniä illallisilla, jotta olen ajokuntoinen. Sama miehellä. Sen verran hirveä ala nykyisin.
Lentokentältäkin haemme toisemme, vaikka työpaikka maksaisi kyydit. Ei huvita mennä sinne nyrkkitappelujonoon.
En uskalla, tai en viitsi sinne asti lähteä että voisin ajaa taksilla.
Oon 50v äijä, olen joutunut pelkäämään kielitaidottoman ja ajotaidottoman taksin kyydissä, tyyppi ajoi kuin hullu (itsellä moot.urheilutaustaa, tiedostan riskit), ei osannut suomea eikä englantia.
Ei ymmärtänyt sanaakaan: lähti väärään suuntaan, jouduin opastamaan joka risteyksessä kädellä näyttäen, ei edes ymmärtänyt kun pyysin määränpäässä pysähtymään kolmella eri kielellä.
Jouduin ihan tosissani huutamaan että sain auton pysähtymään, viskasin setelit sille(kortin käyttö ei tullut mieleenkään) ja poistuin epäuskoisena paikalta, kävellen, määränpäähäni joka ohitettiin puoli kilometriä aiemmin.
Miten on mahdollista että nämä ovat edes saaneet suomalaisen ajokortin? Saati taksiluvan?
Ajosuoritus oli oikeasti pelottava, vauhti oli hurja, väistämissäännoistä hän ei ollut koskaan kuullut?
Onko Tampereella naiskuskeja kela-ajossa?
Käytän aina Taksi Helsinkiä. Helsingissä siis, Tampereelle on harvoin asiaa.
ei kukaan uskalla, Berner ja Sipilä vankilaan
Käytän Uberiä ja jaan aina matkan apissa.