Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiset ja pahoinvointi

12.09.2007 |

Heippa kaikille,

Voi olla vähän väärä palsta mutta en keksinyt minne muuallekaan olisin laittanut.

Toukokuusta lähtien kuukautiseni ovat olleet todella runsaat jos vertaan aiempaan. Nyt kuitenkin tässä kuussa tulleet muitakin oireita mukaan kuvioon mitä ei sen ihmeemmin aiemmin ole ollut.

Kuukautiseni alkoivat tiistaina päivällä (piti alkaa jo sunnuntaina) ja jo pari päivää ennen sitä oli sellainen ihmeellisen oksettava olo. Tänään aamupäiväällä hyvin syödyn töissä tarjotun aamiaisen jälkeeen iski todella huono olo; oksetti, palelin, kädet tärisi (heikotti) ja jotenkin päässäkin tuntui omituiselta. Pahin olo meni ohi noin 10-15 minuutissa. Olo on edelleen hieman etova (ruokaa ei oikein tee mieli) ja pientä " huimausta" . Pakko vaan yrittää jotain syödä koska jos en syö niin olo vielä kermeempi.

Raskaana en usko olevani (aika epätodennäköistä, varmuus noin 99,9%).

Onko muilla vastaavia oireita kuukautisten aikana? Onko normaalia vai ei?

Ensi viikoilla menossa gynelle mutta ajattelin kysäistä täältäkin jotta saisin mielenrauhan.

Tuhannet kiitokset jo etukäteen!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lievästä huonovointisuudesta ennnen kuukautisten alkua. Semmoista etovaa oloa, kuvittelen että raskauspahoinvointi on aika vastaavaa (ei ollut pahoinvointia omassa raskaudessa, joten siksi arvaus). ymmärtääkseni, se liittyy keltarauhashormoniin.

Kuukautisten alettua en ole enää huonovointinen, tuo huimausjuttu voisi liittyä kuukautisten runsauteen. Mutta gyne varmasti osaa arvioida, tarvitseeko asiaa tutkia tarkemmin.

Vierailija
2/2 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla vähän samansuuntaisia kokemuksia just tällä hetkellä ja ajattelin tilata ajan gynelle. Mulla on nyt tämän toisen muksun jälkeen kuukautiset tulleet ihan älyttömiksi. Kestävät jopa 2 vkoa..eka viikko sellaista ruskeeta vuotoa ja toka vkolla aivan älyttömän runsas vuoto. Ja mitkä kivut. Nyt oon kärvistelly maanantaista asti näiden kipujen kanssa, eikä ne menkat oo ees vielä alkaneet. Eilen olin niin huonossa kunnosssa, että piti soittaa mies töistä kotiin kesken päivän. Siis olin aivan jäässä, selkää särki, oksetti ja mahaa kivisti. Tein jopa raskutestin aamulla, mutta se oli negatiivinen.

Nyt en tiedä mitähän tekis..hormonikierukkahan auttais kipuihin, mutta mulle laitettiin tk:ssa se keväällä..alkoi jatkuva vuoto ja kierukka tuli ulos kun menin yksityiselle gynelle. En tiedä mitähän vaihto-ehtoja tässä on jäljellä..ja mistä näin kauheet kivut voi yhtäkkiä tulla. Rupesin miettimään jo ettei vaan olisi endometrioosia..

No toivottavasti tilanteesi selkiytyy:)

-Tiziana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla