Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BABY ON BOARD lappu auton takaikkunassa. MIKSI?

Vierailija
10.09.2007 |

Olen tätä aina miettinyt ja nyt pääsen kysymään. Siis miksi olet laittanut auton takaikkunaan " baby on board" lapun? En ole ikinä tajunnut pointtia (" meinasin ajaa perään, mutta en viittinytkään kun siinä autossa oli vauva..." ) vaikka minua jo voisi luonnehtia turvallisuusfriikisi varsinkin autoilun suhteen.

Valaiskaa tyhmää :)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa jonkun hurjastelijan vähän hölläämään kaasujalkaa tai sitten jonkun kiireisen paremmin ymmärtämään miksi edellä ajava ajaa niin varoen.... Ei kai siitä lapusta haittaakaan ole? (ei tosin omaa kokemusta)

Vierailija
2/29 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vrt. Syntyneitä-ilmoitukset lehdissä, niitä en minä ymmärrä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen miettinyt ja oikeasti epäilen, että joku tapakaahailija muuttaisi ajotyyliään jonkun lapun takia. Enemmänkin olen miettinyt aiheuttaako vaaratilanteita kun joku utelias ajaa lähelle nähdäkseen mitä siinä lukee...?!

Ja siinä en kyllä ainakaan näe mitään järkeä että ajetaan selvästi alinopeutta (vai mitä tarkoittaa sellainen varovaisuus että kanssaautoilijat huomaisivat?) kun vauva on kyydissä. Se on myös vaaratilanteiden aiheuttaja ja niin heikon kuskin ei varmaan kannattaisi ajella vauva kanssa.

Mutta jospa joku kyltin omistaja valottaisi asiaa...

Vierailija
4/29 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vauva voi saada vakaviakin vammoja jo pienessä kolarissa.

Vierailija
5/29 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskuski ja sikasellainen.

Vierailija
6/29 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin epäilen, että tuollainen englanninkielinen teksti menee monelta ohi.

Vierailija
7/29 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenteen turvallisuus on kiinni jokaisesta autoilijasta itsestään tietenkin.

Vierailija
8/29 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Sillä haetaan juuri sitä turvallisuutta tms.

Kun vauva voi saada vakaviakin vammoja jo pienessä kolarissa."

Siis miten se lappu edesauttaa turvallisuutta, sitä en ymmärrä? Ymmärrän kyllä vauva turvaamisen (sen eteen olen autoillessa tehnyt kaikkeni!), mutta en siis vain tajua miten tuo lappu auttaa sitä asiaa (vrt. aloitukseni). Vääntäkää siis tyhmälle rautalangasta :)

Vierailija
9/29 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tarkoituksena viestiä puskurissa roikkuville, että sitä turvaväliä voisi hieman pidentää."

Vierailija
10/29 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tykkää siitä, pitäisikö olla vielä joku syvällisempi syy?

Vierailija
11/29 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisi halunnut sellaisen, mutten englanniksi. Ei löytynyt vastaavaa suomeksi (ihan vaan lapsia kyydissä tms.). Jotta ihmiset ymmärtää miksi minä EN kaahaa ENKÄ ohittele, vaan pyrin ajamaan rauhallisesti...

Terveiset Kehä I:n vierestä...

Vierailija
12/29 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset saattaa autosta lentää kauaskin ja pieni vauva jää helposti muuten huomaamatta.

Siis, kylttiä ei saa koskaan pitää turhaan!

Vierailija
13/29 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" olen arvaamaton, sain juuri kortin" . Tuntui turvallisemmalta ajella, kun rekat jättivät suosiolla kunnon turvavälin. Kyltin poistettuani alkoivat rekat taas ajaa peräpuskureissa kiinni.

Olisikohan tolla vauvakyltilläkin haettu " pelivaraa" , toivetta siihen, että takana ajava jättäisi kunnon turvavälin.

Vierailija
14/29 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei, ei tarvitse olle syvällistä syytä, mutta luulin niin.

Asun itsekin kehä ykkösen varrella, joten todella tiedän että takapuskurissa on aina joku kiinni.

Ja siitä onnettomuuspaikalla vauvan etsimisessä. En oikeasti tiedä onko se jollain sen takia. Olen itse ollut pari kertaa vakavan onnettomuuspaikan lähellä heti sen tapahduttua (ennen virkavaltaa) ja niissä olen nähnyt jopa tupakkaaskejä älyttömän kaukana autosta, joten aika hyvä tuuri olisi jos se baby lappu olis siinä heti tyrkyllä. Mutta hienoa jos joskus on nin auttanut, ei sillä!

No jaaha, näillä perusteilla ei meille jatkossakaan tulo ko. lappua :)

Kiitos kaikille!

Ap

Vierailija
15/29 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun että busseissa ja kadunkulmissa on tarroja ja lappuja että koulut on alkaneet.

Täällä ainakin autoilijoita pyydetään hidastamaan tahtia kun pienet kouluaiset on liikenteessä.

Ja kyllä mä uskon että sellanen voi toisiin vaikuttaa. Siis semmosiin ajajiin, jotka vaan huomaamattaan kiihdyttävät vähän liikaa tai ajavat liian kiinni. Vaikka joo, kaikki ihmiset on yhtä tärkeitä eikä sitä halua että kukaan kuolee liikenteessä niin jotenkin vaan biologisesti luulen, että lapsia halutaan vielä enemmän suojella.

Vierailija
16/29 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellisten lasti on hiukan arvokkaampi kuin sen teinipojan oma henkikulta. Ehkä joku tajuaisi että omalla ajokäyttäytymisellään vaarantaa myös muiden turvallisuuden...

Vierailija
17/29 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihmiset saattaa autosta lentää kauaskin ja pieni vauva jää helposti muuten huomaamatta.

Murskaantua voi, muttei lennä!

Luulisin, ettei useimmilla ole mitään kovin syvällistä syytä tuohon lappuun. Tarra on tullut vaikka kylkiäisenä jonkun vauvatarvikkeen kanssa ja sitten se lätkäisty autoon.

Vierailija
18/29 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Perheellisten lasti on hiukan arvokkaampi kuin sen teinipojan oma henkikulta.

Mun pojan henki on teininäkin yhtä arvokas ja rakas! Hiukka arvokkaampi kuin sun perheellinen lasti.

Vierailija
19/29 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Murskaantua voi, muttei lennä!

Luulisin, ettei useimmilla ole mitään kovin syvällistä syytä tuohon lappuun. Tarra on tullut vaikka kylkiäisenä jonkun vauvatarvikkeen kanssa ja sitten se lätkäisty autoon.

Sekö on syy kyltin olemassa oloon, että se on tullut kylkiäisenä jostain? Heh. Tässä varmaan miettiin sitä alkuperäistä syytä miksi niitä lappuja edes on olemassa. Tuskin kylkiäinenkään sentään on vaan kylkiäinen siitä ilosta, että saa olla kylkiäinen :-)

Vierailija
20/29 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mun pojan henki on teininäkin yhtä arvokas ja rakas! Hiukka arvokkaampi kuin sun perheellinen lasti.

Mutta teinipojat eivät kyllä yhtään osaa henkeään arvostaa, hehän ovat voimansa tunnossa ja kuvittelevat ettei heille voi mitään sattua. Ja samalla sitten sattuu myös muihin siellä liikenteessä, mutta tuntuu että sitä ei osata lainkaan ajatella.

" Kiva" kuulla että sinun poikasi henki on " hiukka arvokkaampi" kuin minun perheeni. Onkohan niitäkin tarpeellista laittaa arvojärjestykseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi