~~~¨~~ MAALISMUSSUKAT VIIKOLLA 37~~¨~~~
~Hei kaikille, ja tervetuloa uusille.
Olin heti aamuvarhaisella niskaturvotusultrassa. Kaikki oli hyvin, niskaturvotus 1,1 ja sikiö vastasi hyvin viikkoja kokonsa puolesta. Laskettu aika siis pysyi samana. Kätilö oli oikein osaava, teki tutkimuksen nopeasti ja varmasti ja sanoi, että on vilkkaasti liikkuva sikiö. Jouduin mennä yksin ultraan ja kiikutin videokasettia mukanani, mutta enää siellä ei saanut ultraa videolle. Vielä vuonna 2005 sai, kun edellistä odotin. Mies saa siis tyytyä nyt pariin kuvaan, mutta pääasia oli, että sydän sykkii ja kaikki muutenkin hyvin. Kovasti vauva käytti käsiään ja oli muutenkin aivan ihana!
Oltiin lauantaina puolukoita poimimassa. Parivuotias oli vähän liian pieni metsään, kun maasto oli niin hankalaa. Isompi viihtyi hyvin. Syötiin eväitä ja saatiin kyllä marjojakin. Puolukkaa on ihan valtavasti! Kun siitä osaiskin tehdä jotain muutakin kuin survosta ja puolukkapuuroa.
Mukavaa viikkoa kaikille. Ajatukset yrittää koko ajan karata ultraan ja vauvaan, mutta pitää yrittää keskittyä töihinkin :)
popz 12 + 6
Kommentit (53)
kertoi ja näytti jalkovälistä että katsokaapas :)
En varmasti muuten niin varma tästä olisikaan,mutta meidän pojan kanssa kätilö myös näillä viikoilla sanoi että poika tulossa ja niinhän se tulikin :)
Täällä kanssa melkoinen masu, varsinkin näin illalla. Esikoista odtottaessa taisi olla tällainen noin viikolla 27. Mulla voi vaikuttaa osittain puolen vuoden takainen km, josta ei ehkä kohtu sitten ole ehtiyt ihan kokonaan kutistua.
Tintsalle onnea kaksosista! Ihana asia vaikka varmaan moni asia mietityttää.
Semlis: Onko sulla istukka osittain kohdunsuun edessä vai kokonaan? Mulla kanssa seurataan sitä, samoin oli ekassa raskaudessa. Silloin osittain tukossa ollut synnytystie avautui hienosti. Nyt en edes tiedä onko tyystin tukossa vai mitä. Täällä olis oikeasti vain rakenneultra mutta sain lääkärin kirjoittamaan lähetteen ylim. ultraan viikolla 12. Ja nyt sitten on ainakin kaksi ultraa vielä. Kivaa!
Mullakin on ainakin kolme laskettua aikaa. Täällä ekassa paikassa kirjataan la korttiin ja sitä ei muuteta ennen kuin rakenneultrassa, jos näyttää heittävän.
Kaikille heilautukset ja pahoinvoiville voimaa! Niin ja sinä jolla la muuttunut helmikuulle, roikus meidän mukana vaan!
Juttelin mahasta tänään neuvolassa lääkärin kanssa, jolla on ihana kuiva huumorintaju. Lääkäri totesi vain, että " niin, se maha on oire raskaudesta" :) ja kyllä mä olen mun mahasta myös hirveän ylpeä, mielelläni sitä esittelen! Vauvalla taisi olla kaikki hyvin, syke oli 150, mutta mun täytyy aloittaa ylimääräisen raudan syönti.
Hattara: Sun oireet kuulostaa ihan selkeiltä iskias/välilevy vaivoilta, että en usko raskaudella olevan hätää, mutta kannattaa jutella asiasta lääkärin kanssa, se vaiva kun vain pahenee ajan kanssa ja oikeanlaisella venytyksellä ja jumpalla sen usein kuitenkin saa paremmaksi!
Piipaa: Meillähän on tulossa ensimmäinen ja jos tulee kuukauden sisällä lasketusta ajasta niin isäkin on Suomessa eikä laivassa ja pääsee synnytykseen mukaan.
Hattara: En ole vielä töissä kertonut y2leisesti" . Eli siis esimiehet tietää mutta muuten laajahkosta työyhteisöstä vain muutama lähimmistä. Ensi viikolla taidan kertoa, kun alkaa selvitä tulevat isot organisaatiomuutokset, niin on helpompi ajankohta kertoa.
äitykkäx3: Vau, nyt jo tiedätte, että poika tulee. Itsekin olen innokas tietämään sukupuolen ja toivon sen rakenneultrassa näkyvän. Gyne jolle menen sitten ainakin vielä kerran on innokas sukupuolta katsomaan joten enköhän saa uteliaisuuteni tyydytettyä.
Nyt suklaata ja uutiset. Sommoro!
Kyllä minunkin mahani jo hieman näkyy mutta ei se ihan hirveän pömppö vielä ole. Viikkoja on nyt reilut 14 ja mahallaan nukkuminen on vähän vaikeaa.. Inhottavaa sikäli että se on se paras asento! Raivostuttaa vessassa ramppaaminen, viime yönä 3 kertaa, ARGH! Siihen päälle möröt joita koirat heräs pimeässä näkemään.. eipä kauhesti tarvinnut nukkua. Mulla on ollut alavatsa kipeänä joitain päiviä, sillain joutuu pitämään jalkoja koukussa. Lihaksetko siellä venyy? Minkälaiset vaunut olis sellaiset joilla vois metsäpolkuja kärräillä koirien kanssa, onko sellaisia? Siis en mä missään puskassa aio rämpiä mutta kuitenkin. Alkuun varmaan jossain selkä/maha repussa? En mä näistä tiedä mitään mutta koirat alkaa varotella kun yks ultrakuva oli paloiteltu.
Anabela
Ultra kuulumisia...
Tänään oli tosiaan np-ultra..kaiken pitäis olla kunnossa...vauveli oli kasvanu ja liikku kovasti... Ja kuten tonne maalislistalle laitoinkin niin poika olis nähtävästi tulossa (90% varmuudella).
On kyl kiva fiilis kun sai kuulla et kaikki on hyvin... tää alku kun ei oo niin ruususesti menny...
..jälleen tällänen pikakirjautuminen..iltavuorossa...
Sippu& tirri
Kiirehän asian kanssa ei tosiaankaan ole. Olen vaan katsellut niitä täältä netistä ja onnistunut sitten kehittämään oikein päänvaivan koko aiheesta. Ekan lapsen käytettyinä hankittuihin meni ihan totaalisesti hermot! Olen miettinyt, että mitäs jos ostaa vaan kunnon hyvät kuomuvaunut ja lämpöpussin. Näiden vauvojen kanssa kun tulee se kesä aikas äkkiä, niin ei se vauva taida ainakaan sielä pehmeässä kopassa viihtyä hikipäissään... Ensimmäiselläni oli aina kuuma oli päällä mitä tahansa ja oli hän missä tahansa. Joo, ja sitten se, että paljon niihin nyt sitten viitsii investoida, kun haluan toimivat, mutten kuitenkaan mitään lähemmäs tonnia meinaa kiinni laittaa, kun ei niitä aleta sitten säilyttelemään. Lapsiluku taitaa olla tässä ja jos lisää tulee niin murehditaan sitten vaunuasiat uudelleen. Pitäisi varmaan päästä johonkin kauppaan niitä hypistelemään, että saisi mielessään asian päätettyä. Miehen mielestä, jostain kumman syystä, asia ei ole vielä yhtään ajankohtainen. ;o)
Aatuska huikeat rv 14+
Täälläkin on maagiset 12 viikkoa saatu täyteen. Ens viikolla on lääkäriä ja ultraa luvassa, joten sitten tietää, onko tuolla vatsassa ihan oikeasti joku. Toivottavasti! : ) Vieläkään, kun ei ole iltaväsymystä ja -turvotusta lukuunottamatta ollut muita oireita, niin välillä vain luulee kuvittelevansa koko homman.
Työpaikalla en ole kertonut vielä mitään. Oikeastaan isovanhempia lukuunottamatta kukaan ei vielä tiedä. Töissä mulla onkin vähän jännempi tilanne, koska olen juuri vaihtanut työpaikkaa. Lyhyeksi jääkin työssäoloaika tällä erää, mutta lomien jälkeen sitten lisää.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Mistähän mahtaa johtua semmonen outo polte alavatsassa?ei mitään muita kipuja mutta aina välillä rupeaa jotenki polttamaan ja sillee jännästi kutittamaan alavastaa..toivottavasti kaikki on vaan hyvin..
ultrassa käyty ja kaikki oli kunnossa tossa reipas viikko sitte,nyt vaan on alkanu mietityttämään tämmöset..
Nirpana rv 13+1
Trappa ja Popliz: mun istukka sijaitsee osittain kohdunsuun edessä, eli alakautta ultraamisenkin sen vähän esti, ei näkynyt kuulemma kunnolla. Edellisissäkin raskauksissa tässä np-ultrassa on todettu samaa, mutta joka kerta istukka on " siirtynyt" kohdun kasvun myötä pois kohdunsuulta ja alakautta olen synnyttänyt molemmat lapset.
Raskaudesta kertomisesta töissä: Mä pamautin asian palaverissa ihan yleisesti, kun en ikinä törmännyt pomoon kahden kesken rauhassa. Ja monet olivat raskautta ja epäilleetkin, pomokin, kahvin pois jättämisen ja viilin syömisen takia;) Ihan turhaan jännitin tuota kertomista, kun niin ihanasti uutinen otettiin vastaan. Ja oli kyllä ihan viimeisiä hetkiä kertoa, kun ei tätä vatsaa enää voi piilotella.
Tosi upea olo, kun pahoinvointi ja oksentelu on nyt jäänyt, tosin se aiheuttaa kauheeta huolta, onko kaikki kunnossa, kun oireet vähentyneet. Mun täytyis taas käydä ylimääräisissä virtsa- ja verikokeissa, kun jään aina neuvolassa kiinni proteiinista virtsassa. Lisää stressattavaa... Mut muuten kuuluu hyvää, tänään pääsen shoppaileen!
Ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!
Semlis tänään rv tasan 14
minäkin kirjoittelen pitkästä aikaa. Kävin tiistaina np-ultrassa ja se oli kyllä ihana kokemus. Kätilö oli todella minun mieleen, puhui ja selitti tarkasti. Ultrasi lähes 30 min - todellakin ilman kiirettä ja lapsi tuli nähtyä monta kertaa joka vinkkelistä. Np mitattiin 1,1 eli kaikki oli oikein hyvin ja leijuin pilvissä kun lähdin sieltä. La aikaistui (nyt 24.3.) viikolla mistä olin todella yllättynyt. Vauva köllötteli todella kuvauksellisessa asennossa ja kaikki mitat saatiin helposti otettua.
Normaalit raskauoireet toki on minullakin mutta muuten ei mitään vaivoja. Verenpaineet ym. kokeet ovat näyttäneet hyviä tuloksia. Vatsa on kyllä kasvanut huomattavasti nopeammin kuin ensimmäisen kanssa. Olen kyllä hoikka joten sanovat sen johtuvan myös siitä - en tiedä? Farkut joissa on matala vyötärö - menevät vielä - mutta monet muut housut - ei toivoakaan...ja äitiysvaatteet ovat vielä liian suuria.
Ns. oudot ruokahimot ovat jo vähän menneet ohi - mutta yksi vielä löytyy. Piimä! Varsinkin illalla, puoli litraa menee helposti...ja jos vielä löytyy lakuja seuraksi, nami nami.
Oikein hyvää vointia kaikille, mukava lukea aina muiden kuulumisia.
masikka-marja
Ihan niinku olisin vähän sekaisin vai muutenko vaan oon pyörällä päästäni kun luulin olevani 13rv mutta laskuri näyttää että nyt olis meneillään jo 14rv..nyt en oo kyllä varma sitten yhtään..
15.3 on kyllä laskettu aika joten
Äitykkäx3: Mistäs tiedät että teille tulee poika? ;) Eikait se kätilö sitä vielä veikanna?