Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten onnistuu koulu pienen lapsen kanssa ?

17.01.2008 |

Olen nyt ysiluokalla ja mietin että mitenköhän pienen lapsen kanssa onnistuu koulun käynti... Olin ajatellut hakea toiselle paikkakunnalle , mutta nyt se ei varmaan käytännössä oikein onnistu.

Olisiko järkevämpää että olisin nyt vaan tämän ekan vuoden kotona lapsen kanssa ?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan olla kotona lapsen kanssa siihen asti kunnes lapsi on hieman isompi :) Olethan niin nuori ja sinulla on aikaa keskittyä kouluun vielä vaikka kuinka kauan.. Tutustu rauhassa lapseesi vuosi tai pari ja sitten alat suunnittelemaan koulutusta. Se vauva aika on uskomattoman raskasta ja koulu vielä päälle. (jollain tosin ei)

Teet tietenkin kuten itse haluat ja tunnet, mutta sinun pitää myös muistaa tehdä päätöksiä myös lapsen kannalta ei vaan itsesi.

Tukea ja voimia sinulle :)

Vierailija
2/3 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nyt tuon peruskoulun kuitenkin saat käytyä :-)

Mun esikoinen syntyi heti lukion tokan jälkeen ja keskimmäinen viikkoa ennen yo-kirjoitusten kirjallisia. En nyt ihan omalla paikkakunnallani opiskellut, muttei matka ollut puoltatuntia pidempi.

Esikoisen kanssa olin vuoden kotona, sitten vein perhepäivähoitajalle. Välivuosi mukaan lukien sain näin lukioon käytettyä neljä vuotta. En kokenut lapsen/lapsien koulunkäyntiä millään tavalla haittaavan.

Kuopuksemme syntyi puoli vuotta amk-opintojen aloittamisen jälkeen, ja hänenkin kanssaan pidin välivuoden.

Helpommallakin voisi toki päästä, mutta vastaan ei ole tullut vielä koulun ja perheen yhdistämisen suhteen yhtään ratkaisematonta ongelmaa tai mahdotonta tilannetta.

Kannattaa vain miettiä tarkasti, mitä todella haluaa, sillä jos löydät itsesi opiskelemasta väärää alaa, jää koulu varmasti lasten vuoksi herkemmin kesken kuin jos olet oikealla alalla.

Tulevia opintoja kannattaa myös varmasti pohtia vanhempiesi kanssa, heihin on hyvä peilata erilaisia ratkaisuja. Tietysti itse päätät viime kädessä mitä elämälläsi haluat tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sain pojan aikanaan ysiluokalla, jonka sitten suoritin kotoota tenttimällä loppuun ja peruskoulun sain päätökseen samaan aikaan kun muutkin ikäiset. Sen jälkeen olin vuoden kotona pojan kanssa ja lähdin opiskelemaan kun poika oli 1v9kk.

Ei peruskoulun jälkeen ole kiire lähteä mihinkään, pitiväthän monet välivuoden ilman " hyvää syytä" , sulla on pikkunen jolle kyllä kannattaa antaa aikaa ja seurata hänen kasvuaan. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän