~~~¨~~ MAALISMUSSUKAT VIIKOLLA 37~~¨~~~
~Hei kaikille, ja tervetuloa uusille.
Olin heti aamuvarhaisella niskaturvotusultrassa. Kaikki oli hyvin, niskaturvotus 1,1 ja sikiö vastasi hyvin viikkoja kokonsa puolesta. Laskettu aika siis pysyi samana. Kätilö oli oikein osaava, teki tutkimuksen nopeasti ja varmasti ja sanoi, että on vilkkaasti liikkuva sikiö. Jouduin mennä yksin ultraan ja kiikutin videokasettia mukanani, mutta enää siellä ei saanut ultraa videolle. Vielä vuonna 2005 sai, kun edellistä odotin. Mies saa siis tyytyä nyt pariin kuvaan, mutta pääasia oli, että sydän sykkii ja kaikki muutenkin hyvin. Kovasti vauva käytti käsiään ja oli muutenkin aivan ihana!
Oltiin lauantaina puolukoita poimimassa. Parivuotias oli vähän liian pieni metsään, kun maasto oli niin hankalaa. Isompi viihtyi hyvin. Syötiin eväitä ja saatiin kyllä marjojakin. Puolukkaa on ihan valtavasti! Kun siitä osaiskin tehdä jotain muutakin kuin survosta ja puolukkapuuroa.
Mukavaa viikkoa kaikille. Ajatukset yrittää koko ajan karata ultraan ja vauvaan, mutta pitää yrittää keskittyä töihinkin :)
popz 12 + 6
Kommentit (53)
On ollut jotenkin niin hösis etten ole ehtiny muuta päivisin kun nopsaan lukasta kuulumiset. Nytkin ukko tuolla hoputtaa että tule nyt kattomaan kun tää leffa alkaa justiinsa :S
Kivoja ultrakuulumisia taas monella! Mulla on rakenneultra 5.10. ja jännittää jo kovasti. Harmi vaan kun eivät täällä kato sukupuolta, olishan se ihan kiva tietää.. vaikka kelpaa kyllä kumpi vaan, tack så mycket :D
Tiistaina olis sitten neuvola, pitää ottaa pikkuneiti mukaan kun ukko on töissä. Inhottavat työvuorot niin ei melkeen koskaan pääse mukaan. Onneksi otti isyyspäivän kun on se ultra, onhan tästä sinne matkaakin joku 50-60km. Katsastetaan auto vielä samalla niin tulee oikeen kokopäivä -retki :)
Närästys on muuten alkanu nostaa päätään :S Eilen oli aika tuskaa käydä nukkumaan ennekun löysin Samarinia ja Rennietä kaapista.
Mutta nyt siis sinne sohvalle ennenkun toi mies mököttää!
Mamasaurus rv 14+5
Siinäpä edellistä pinoa
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11180573&p=&mpage=1&tmode…
Mietin että olikohan viime viikolla kaksikin pinoa, mutta tuossa ainakin toinen niistä =)
Tänne ei mitään uutta =) Olo jatkuu kummallisena ja neuvolalääkäriin vielä reilu viikko... Huoh, odottavan aika on pitkä =)
Kiva kuulla taas iloisia ultrakuulumisia! Meillä enää 7 viikkoa ultraan ;)
Uusille vielä tervetuloa mukaan! =)
Pimmi pikaisesti (11+5)
Ja taas on uusi viikko.. kohta on varmaan joulu ja minä en vaan tajua mitään :D No, hyvä vaan että aika kuluu nopeammin, alkaa se maaliskuu kohta jo häämöttää ;)
Tosiaan tais mennä nuo viime viikon pinot vähän sekasin, hiljainen viikonloppu kuitenkin. Meillä oli ukko töissä koko viikonlopun ja tietysti pikkuneiti oli ihan kamalan kiukkuinen :S Ja kun itellä on väsy niin oli aika yhdistelmä..
Hyviä uutisia työrintamalta kuitenkin! Saan alottaa 24.9. :D Täytyy vaan toivoa että lapsi viihtyy tarhassa ja että harjottelujakso sujuu hyvin.
Ultrankin varasin tänään, 5.10. päästään Nachoa katsomaan. En malttais yhtään odotella, varsinkin kun on liikkeitä alkanut jo vähän tuntua :)
Oliko täällä jollain muulla ruokahaluttomuutta? Välillä on tosi vaikea syödä mitään vaikka itsellä on jo melkein huono olo nälän takia. Väkisin pitää sitten vaikka jugurttia syödä, höh.
Pimmillä oli kivat ultrauutiset myös! Kyllä hassua ettei täällä tehdä tuota NP-ultraa ollenkaan, ellei siis ole jotain riskitekijöitä. Säästötoimia ihan varmaan..
Mutta nyt paras mennä korjamaan lapsen tavaroita pois lattialta niin voin imuroida sitten kun neiti herää päikkäreiltä. Mikäköhän kiukku siitä sitten tulee *huokaus*
Mamasaurus & Nacho rv 14 tasan
Pimmillähän oli vielä muutama viikko sinne ultraan.. Poplizhan siellä oli käynyt :D
Asun Tampereella miehen ja 1-vuotiaan tytön kanssa. Odotus on nyt viikolla 13+5 ja pahoinvointi ja väsymys jatkuvat edelleen. Niskaturvotusultrassa sille saatiin syykin: odotamme kaksosia. Uutinen oli melkoinen järkytys ja sulatteluun on mennyt aikaa. Nyt alkaa kuitenkin löytyä jo hyviäkin puolia tuplaonnesta ja odotan innolla liikkeiden vahvistumista ja varmistumista. Pientä tönimistä tuntuu jo, mutta vielä en uskalla olla varma. Kovin on aikaista. Tuntuvatkohan liikkeet kaksosista aiemmin kuin yhdestä vauvausta?
Mukavaa syksyä kaikille!
Tintsa ja tuplat
Tervetuloa uudet! Kivoja uutisia kaikilla ultrasta, niitä on kiva lukea.
Mulla on np-ultra ensi maanantaina, ei millään jaksaisi enää odottaa!! Ihana vihdoinkin nähdä vauva, jotenkin on ollut mielessä huoli siitä, että kaikki on varmasti hyvin. Aikaisemmissa raskauksissa oon käynyt aina rv 9 ultrassa, mutta nyt en, kun en viitti yksityiselle maksaa :)
Kauhea flunssa iski perjaintaina, viikonloppu on menty Panadolin voimin. Paha tauti olikin, kolotus ja jomotus koko kehossa oli aika kova. Nyt jo voiton puolella, tänään olin pois töistä. Huomenna kai pitäis yritttää taas mennä, on lyhyt päivä.
Toisessa ketjussa joku marmatti äitiyshousujen huonosta valikoimasta ja huonoista malleista. Itse olen huomannut saman. aikaisemmissa raskauksissa oli paljon parempi valikoima kohtuuhintaisia vaatteita. Yritin viime viikolla löytää Itiksestä hyviä äitiyshousuja, mutta tehtävä oli mahdoton. Masu alkaa pullottaa, eikä mitkään vaatekaapin housut meinaa kohta mennä, istuessa painavat.
Mutta nyt pyykkitupa kutsuu....
t. maalis08 rv 12+4
Tuplaonnittelut Tintsalle! Uutinen oli varmasti aika paukku, kannattaa varmaan mennä johonkin monikkoyhdistykseen mukaan, niin saatte hyviä vinkkejä. Just pari päivää sitten tuossa mietin, että kumma kun meidän porukkaan ei ole osunut yhtään kaksosten odottajaa.
Mulla on suvussa kaksosia, joten olen henkisesti aina yrittänyt varautua siihenkin mahdollisuuteen. Ei ole kuitenkaan mun kohdalle osunut. Eikös ne raskausoireet oo kovemmat, kun kaksosia odottaa, joten olo on varmaan ollut aika kurja. Ja onhan siellä kohdussa ahtaampaa kahdestaan, joten voihan ne liikeetkin tuntua jo ennemmin.
Tsemppiä odotukseen ja tervetuloa mukaan.
Mamasaurukselle onnea uuteen työpaikkaan!
popz
Eilen illalla tunsin selvät liikkeet, lienee pieni ollut jotenkin ahtaasti, kun semmoinen muljahtelu kävi pari kertaa. Tuonne vähän sivuun ne tuntuivat, minullakin on kyllä istukka tuossa edessä. Nyt sitä varmaan alkaa illat makoilemaan selällään tuntemuksia kuunnellen. Oli se taas vaan hieno tunne. Esikoisen kanssa tunsin ne viikolla 17 ja olivat silloinkin niin selvät, ettei jäänyt epäilykselle sijaa, kyljellään makasin silloinkin. Mutta nyt on työpäivä pulkassa ja lähden kotiakohti.
_Aatuska_ 13+3
Mie täällä niitä liikkeitä odottelen kans kuumeisesti, mut taidan joutua vielä tovin niitä odottamaan.. Torstaina on nt-ultraan meno, se jännittää kyllä koko ajan entistä enemmän. Mutta toivottavasti siellä ois kaikki hyvin :)
Vkl sain siskolta muutaman mammapaidan ja -housut. Vielähän ne oli isoja, mutta kohta voin varmaan alkaa käyttää kuitenkin. Pahaa oloa on ollut taas ilmassa, juuri kun kerkesinkin kehua että se loppu niin alko uudestaan!
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Pirpana 11+6
Tänään mulla oli sellainen aamu ettei tullut oksennettua aamulla ollenkaan, mitä muina päivinä on tapahtunut...
massu tuntuu ja näyttää isolta ja raskaalta..voiko se tosiaanki kasvaa jo näkyvästi näin aikaisin vaikka on kulunut vasta 13 rv ?vai onkohan se vaan turvonnut raskaudesta.... oonko ainut joka miettii jo tässä vaiheessa masunsa kokoa...
ja onkohan se normaalia vai olenko syönyt jotenkin väärin....
en uskalla käydä vaakalla edes kattomassa painoani. järkyttyisin varmaan niin paljon ,että lopettaisin syömisen kokonaan..
lintsu 23 ja 13rv
Joo tänään oli sen verran voimia että jaksoin hoitaa oman yritykseni asioita... tuore kotipalveluyritys on mulla ja aion siihen tehdä niin paljon hommia kuin jaksan ennen äitiyslomaa...tosin kyllä en rehki yli rajojeni... nyt tähän mennessä on ollut koko raskauden ajan kroppa niin tajuttoman väsynyt, etten ole jaksanut tehdä mitään ylimääräistä liikuntaa vapaa-ajallani... mutta nyt saa alkuväsymykset riittää ja huomenna lähden kunnolle kävelylenkille... ja yritän tästä eteenpäin harrastaa liikuntaa säännöllisesti vapaa-ajalla...
ja liikuntahan saa piristävän ja hyvän mielen aikaseksi =)
tosin kyllä liikuntaa tulee harrastettua koulussakin kun opiskelen puutarhuriksi (tai valmistun nyt syyskuussa niin) ja siellä tulee tehtyä kaikenlaisia pihanrakennustöitä mutta kun ei se riitä...
no mutta jätetään seuraavaanki kertaan tilaa kirjottelulle..
Onnea Tintsalle tuplaodotuksesta ja kukas se olikaan käynyt np-ultrassa, mukavaa että kaikki oli hyvin! Minäkin olen käyttänyt H&M:n mammahousuja jo pari viikkoa, en kertakaikkiaan voi pitää kiristäviä vaatteita. Jo lapsena olin hankala tapaus; sukkahousut eivät millään tuntuneet olevan oikein päällä.. Minä olen tuntenut jo liikkeitä muutaman kerran. Tuntuu aika hurjalta että omassa mahassa on uusi elämä! Väsymys on jo hellittänyt tosin nyt on ilmennyt päänsärkyä. Kävin viikonloppuna kotipaikkakunnalla ja voi sitä hössötyksen määrää!
En vieläkään tajua kuinka tuonne msn-ryhmään pääsee.
Anabela
rv 14+0
Olin ihan eilen huomaavani liikahduksen vatsassa, jäin kovasti kuulostelemaan lisää, mutta ajattelin, että ei voi olla vielä mahdollista. Nyt aamulla täältä luin, että onhan muillakin jo tuntunut... Ehkä se sittenkin oli vauvan liikettä! Pian ne nyt joka tapauksessa alkaa tuntumaan, ihanaa!
Tuo vatsan kasvu on kyllä kaiketi hyvin yksilöllistä. Mulla on aiemmin maha kavanut tosi myöhään ja ollut loppusuorallakin pieni. Nyt tuntuu, että jonkin verran nopeammin vatsa kasvaa nyt, mutta vielä pärjätään tavallisilla housuilla. Onneksi, sillä mulla äitiyshousut valuu mahan päältä ja koko ajan pitää olla nostelemassa. Oliskohan semmonen resorivyötäröinen vaihtoehto parempi?
Mulla on väsymys jo hellittänyt, mutta kannattaa ottaa se väsymys sillälailla vakavasti, että ei turhaan stressaa sillä, että pitäisi liikkua ja lenkkeillä. Ehtii sitä myöhemminkin, jos keho nyt vaatii lepoa.
Mukavaa tiistaipäivää!
popz, jo neljännellä kuulla! (rv 13+0)
kokeileppa tasta linkista:
http://groups.msn.com/Maalismuruset2008
Sun pitaa kirjoittaa se vaadittu esittely ja sitten paaset jaseneksi. Siita tais tulla sitten joku ilmoitus sahkopostiin jos muistan oikein.
Kun siellä näytti olevan tuo viime viikonkin pino =o
Täälläkin tulee muuten huomenna täyteen ne " maagiset" 12 viikkoa =))
Kiva kun saatiin kaksosetkin maaliskuisiin!
Pimmi 11+6
Mun maha pompahti esiin viikolla 12 ja on se jälkeen kasvanut kuin silmissä, aluksi yritin sitä peitelläkin kun tuntui, ettei se voi olla vielä sitä " oikeaa vauvamahaa" ... Mutta nyt jo osaan nauttia pyöristyneestä muodosta. Yleensä kai ensimmäistä odottaessa masu kasvaa myöhemminb
Kuumeisesti täälläkin yritetään liikkeitä tunnustella. Usein iltaisin selällään tai kyljellään tunnen pientä kuplimista alamasusta, mutta sitten alkaa pian myös vatsa/suolisto toimia, joten en ole varma, onko tuo kupliminen ollenkaan vauvan aiheuttamaa. Neuvolasta ja sydänäänistä on jo kolme viikkoa, joten elonmerkkejä kovasti pikkuiselta kaipailen..
Nyt vielä hetkeksi töiden pariin..
..eli oli jäänyt pätkä edellisestä viestistäni pois. Eli tarkoitus oli kirjoittaa, että yleensähän kai masu kasvaa ensimmäisellä kerralla vähän myöhemmin, mutta mulla kyllä alkoi kasvaa aika aikaisin, vaikka esikoista odottelenkin. Ja yleensä kai hoikilla aikaisemmin, mutta mulla on kaiken lisäksi ylipainoa eli kaikkien luonnonlakien vastaisesti mennään :)
Mä oon itse hoikka ja kapealantioinen, ennen ekaa synnytystä epäilin jopa, voinko edes alateitse synnyttää. Molemmissa raskauksissa masu kuitenkin pyöristyi myöhään ja oli pieni. Toisessa raskaudessa selvisi syykin, eli kapea lantioni onkin sisäpuolelta tilava ja kun kohtukin kallistuu taaksepäin, ei vauva vaadi sitä tilaa niin paljon edestä. Toki vauvatkin on ollut pieniä, mutta pienikokoinen oon itsekin. Aikaisempi urheiluharrastus on vielä antanut melko hyvät mahalihakset, joten sekin voi vaikuttaa. Eli se rakenne siellä ihmisen sisällä ja lantion sisällä on kaiketi ratkaisevampaa kuin se, onko odottaja minkä mallinen. Antakaa vatsan vaan kasvaa, hienoahan se on, kun odotus näkyy.
popz
En ole jotenkaan joutanut kirjoittamaan kun ollut kaikenlaista (viime viikolla olin reissussa) ja se väsymys on minuakin vaivannut.
Monilla oli hyviä ultrakuulumisia. Niin minullakin. Viime torstaina käytiin ultrassa ja siellä meidän Napin jalat kävi kyllä uskomatonta vauhtia =D Samalainen ikiliikkuja taitaa olla tulossa kuin tuo esikoinenkin.
Mulla on ollut jo pari viikkoa sellanen olo, että jotain liikettä tuntuu, mutta varmaan vaan kuvittelen. Toisaalta, jos ne baben koivet siellä käyvät tuhatta ja sataa, niin...
Mulla menee vielä normit housut ja paino ei oo lähteny onneks nousuun, kun muutenkin tuota massaa on aivan tarppeeksi.
Nyt takas töiden pariin
Iglu ja Nappi rv12+3 (mitat vastas ultras kyl niin, et nyt ois jo 13+1, mut laskettua-aikaa ei lähdetty muuttamaan)
Avopuolisoni on koko päivän ja yön töissä 14.00-7.00 joten yksin vietän lauantaita koirieni kanssa..siivosin vaatekaapit, lämmitin taloa ja kiroilin pyykkikoneen louna kun 10kerran yritin saada pesuohjelman kulkeutumaan loppuun asti.. vihdoista ja viimein onnistuin pesemään yhden koneellisen.
Pitkästä aikaa leivon, nyt kun on aikaa tehdä sitä... pannukakku taikina on kohoamassa uunivalmiiksi..
koulu loppui mult nyt niin on aikaa leivoskella ja tehdä muita kotiaskareita..jos olis nyt ahkera kotihommissa ja löytäis taas sen kotitouhuamisilon takasin... =)
Ulkoilemaanki pitäis lähtee piristykseks mut kun siel sataa kaatamalla =(