G: Saako lapsesi hyppiä sängyssä?
Meillä saa valvotusti kyllä. Trampoliinia ei ole, eikä kerrostaloon tule. Mä en ymmärrä miksi ei saisi.
Kommentit (36)
Yksi kerrallaan, vanhemmat seisoo vieressä. Miksei sais? Sehän on ihan 50-lukulaista, että lapsille rusetti päähän ja jonoon!
En kai mä nyt koko ajan jaksa pedata sitä sänkyä...
Vanhempien parisängyllä on lupa pomppia. Pomputin jo itse lasta, kun hän oli vauva ja nyt pomppii itse. Pomppiminen on todella hyvää " luuliikuntaa" eli estää osteoporoosia.
Olen itse sängyn vieressä eli tarkkana tietty pitää olla.
Lapsi usein ilmoittaa tekevänsä iltapomput ennen iltasatua eli energiaa menee...
Meillä saa pomppia, koska se on lapselle hyväksi ja HAUSKAA. En ole keksinyt, miksi pitäisi kieltää. Jouset tosin voivat olla kovilla, mutta kai se sänky joskus vuosien kuluttua pitää vaihtaakin.
Ja muuten olen tarkka, ettei tavaroita ole hujanhajan ja terveelliset elintavat ym. mutta tässä suhteessa olen varsin salliva jopa kannustava :).
oon ihan ylisuojeleva ja tiedän, että pomppiessa voi valvonnasta huolimatta sattua. Mutta trampoliini tuntuu vielä turvattovammalta (usein pienempiä ja korkeammat pomput ja korkeampi pudotus) kuin sänky.
Kun liikkuakin pitäisi. Pomppia ja kiipeillä. harjoitella pyörällä ajoa jne
Hyvä muistutus kuitenkin, että olen tarkkana. Ikävä tuo aivotärähdys teillä :(.
Ja joudun aina kieltämään sängyllä pomppimisen. Ei sänkyjä oo tarkotettu siihen, että niillä jaloilla pompitaan. Meilläkin on jo vanhimmalle lapselle tapahtunut vahinko sängyllä pomppimisen seurauksena. Vaikka siinä kuinka seisoisi vieressä ei välttämättä ehdi ottaa kiinni, jos meinaa tippua sängystä.
Hyppiminen ja kaikki liikunta on hyväksi :)
Meillä ei saa. Huonekalut eivät ole kiipeilly- tai muitakaan leikkipaikkoja. Vaan niillä on ihan omat käyttötarkoituksensa. Kun lapsi haluaa riehua tai harrastaa liikuntaa (ehkä huonoin perustelu tähän mennessä) niin sitä tehdää ulkona.
Joku välkky perusteli sillä, että liikuntaa ei nykylapset saa tarpeeksi :) mistäköhän tämä johtuu? Jos äiti makaa sohvalla, niin helppo se on antaa mieluummin lapsen hyppiä siinä vierellä kuin nostaa se löysä takamus ylös ja lähteä ulos liikkumaan. Pöyristyttävää.
No, mutta kukin tyylillään.
Ihme luutunutta ajattelua, että sängyllä nukutaan, sohvalla istutaan. Meillä sängyllä hypitään, sohvalla kiipeillään, käydään jumpassa ja liikutaan ainakin 2 tuntia päivässä. Pyöräilen itse töihin.
Liikkua pitää, muuten tulee laiskaksi, löysäksi ja sairaaksi.
Ja hyvin on lapset hengissä, ilman polvinaarmua pahempaa...
Ylisuojelevien lasten vanhemmat pitäisi laittaa psykologille, ei se lapsi mitään opi eikä niiden itsetunto kehity jos kaikki on koko ajan ei ei ja iik iik.
lastenhuoneessa on pieni vuodesohva, jonka levitän jos alkaa pompituttaa. ja lattialla saa pomppia yllin kyllin.
Hauska kommetti tuo ylisuojelevuus tässä yhteydessä. Mitä ylisuojellaan? Huonekaluja? Ehkä sitten niin.
ulos mennään huutamaan ja pomppimaan
Meillä on kylläkin säästetty vanhan sohvan tyynyt (sohva hajosi palasiksi ja levyistä tehtiin hyllyjä), ja näillä tyynyillä lapset voivat hyppiä halutessaan. Sohvakaan ei ole meillä hyppypaikka.
Liikkumiseen pitää tottakai lapsia kannustaa, muttei mielestäni huonekalujen kustannuksella. Meidän lapset juoksee, roikkuu renkaissa, hyppii ja pomppii lattialla ja niillä vanhoilla sohvatyynyillä. Sekä laukkaavat ulkona minkä jaksavat.
Muistanko väärin, että itse asiassa osteoporosin ehkäisyyn ois parasta kovat tömähdykset. Siis lattialla hyppely, ennemmin kuin trampoliinilla???
anoppi ei anna, ei anna edes peitoista pesää tehdä. no se onkin ärsyttävä muutenkin, ja lapsilla on siellä tylsää.- aina
Lisäksi uskon että hyvälaatuinenkaan patja ei ole tehty trampoliiniksi. Lisäksi en tykkää siitä että vuodevaatteissa myllätään päivällä.
Meillä sänky on nukumista ja lepäämistä varten. Eikä kai tee jousituksellekaan kovin hyvää...
Siinä saa hyvin liikuntaa, jota nykyajan lapset eivät tarpeeksi saa