♥♥♥Isot enskat alkuviikkoon♥♥♥
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11202751&p=1&tmo…
viime viikon juttuja.
Kommentit (60)
Han, vai nukuitte pommiin. Saitteko uuden ajan vai menikö nyt ohi tuo " käynti" ?
Burdelle pahoittelut koira perheenjäsenen poismenon johdosta! Mä jo nyt pelkään päivää kun tää karvapallo ei ole meidän kanssa enää:( Nytkin se nukkuu mun sylissä kun tässä kirjoittelen, rakas hauvelini:)
Kandi, kaikella on puolensa:) Eli vaikkei unelmatyö toteudu, saattaa unelma isommasta perheestä toteutua!=)
Nyt on laukkuja pakkailtu, koira pesty ja trimmattu ja kotia vähän (HUOM " vähän" ) laitettu kuntoon, pitäis vielä kyllä pestä lattiat ja silittää pyykkivuori pois ennen lähtöä. Mutta mistä saisi ajan tuohon kaikkeen?! Ois kiva tulla sit puhtaaseen siistiin kotiin:) Tänään ois muskari, huomenna espanjan luennot, ke 7kk neuvola, to koiran lääkäri et saadaan passiin leima ja matolääkitys ennen matkaa ja pe jo lähtö. Siis ei yhtään ylimääräistä aikaa mihinkään. Tänään ois tarkoitus lähteä ikeassa pyörähtämään!
Täällä ryömitään ja noustaan jatkuvasti istumaan. Opitut taidot siis jatkuvassa käytössä:) Keittiön alimmat vetolaatikot yritetään väkisin avata, ja kävelytuolilla mennään yuccapalmun juurelle ja otataan multaa lattialle;) Melkoinen toheltaja kyllä!:)) Miten saada tuo " adhd" (miehen kutsumanimi) viihtymään lentokoneessa 4h kun ei pääse lattialle touhuamaan? Ei viihdy meinaan sylissä hetkeäkään, kun rimpuilee ja huutaa jo pois:( Taitaa tulla mielenkiintoinen reissu...
Paljonko teillä syödään/syötiin tässä iässä? Tietty meillä hämää vähän kun ei maitoa huoli kuin illalla. Mutta siis nyt menee 4-5 purkkia sosetta päivässä + noin 300-500ml maitoa/vrk. Sose pitää nälän 2h ja sit taas avattava uusi purkki, kun ei sitä maitoa voi ruokajuomaksi ottaa:( Eilenkin oltiin klo 15:00 mennessä syöty jo 4 purkkia.
Nyt lähden aamupuurolle kun O ekoilla päikyillä jo! Ja vielä muuten, kauan saa pitää flunssaista lasta ennenkuin täytyy mennä lääkäriin? Kun O:lla nenä valuu ihan solkenaan, nyt jatkunut joku 8pvää???
Aurora & Oliver To 7kk
Meillä syödään 3 ateriaa päivässä, aamupuuro, lunas ja iltapuuro. Tosin melko vaihtelevalla menstyksellä menee nuo mössöt alas. Välillä syö hädin tuskin teelusikallisen ja väliin taas menee (pienji) lautasellinen puuroa. Vois kai sitä vähitellen ottaa mukaan välipalankin, mutta meillä ollut niin huono menestys noiden soseiden kanssa, etten suoraan sanottuna ole viitsinyt. Jos meniskin yksi purkki ateriaa kohden, mutta meillä saattaa yski pieni purkki vaikkapa kasvissosetta kestää 2-3 syöntikertaa. Tietty jos syöttäis samaa mössöä jpoka aterialla, niin menis yksi purkki päivässä :p
Niin, saatiin me uusi aika huomiselle. Meidän olis pitänyt olla jo ennen puolta kasia liikenteessä tänään, mutta herättiin vasta seiskan jälkeen (vaikka mulla oli mukamas kello soimassa aiemmin).
Viipero, mä mietin et jos ottaisin Evelle sen influenssa rokotteen, ite oon ottanu sen varmaan viitenä vuonna, kun astmaatikko saa sen ilmaiseksi.
Ronja ei oo tykänny kuulokojeesta. :) Ja yllättävä väri uuteen tulee. ;)
Napero, mun äiti ja täti sanoi mulle jo keväällä et jarrusukkia ei saa käyttä kenkien kanssa, kun varpaat menee mutkallen, kun ne sukat ei luista..
Välikommentti, neiti on ruennu nousemaan kaikkea vasten ylös, juuri nyt minun takana tuoliani vasten. :)
Burden koira kuollut, jaksamisia! Meidän piti lopettaa koiramme kun se alkoi tulemaan vanhemmiten vihaiseksi, eli jos näki että joku yhteen pelkäsi, alkoi rähisemään. Mutta oli se ihana koira. <3
Neiti heräsi taas kuuden jälkeen, mutta nukahti vielä onneksi viereeni ja herättiin varttia vaille yhdeksän. :)
Ja nyt sit seisoo taas mun jalkaa vasten. Ihan mahdoton. Jos Eveä kiukuttaa ja sit nostaa sen seisomaan, niin alkaa heti nauramaan. Taaperokärry saatiin viikonloppuna, mutta ei tuo neiti vielä oikein hokaa sitä. Ja sit tehtiin ihania kirppari löytöjä, baby björn pottatuoli 3¿, ihanat housut 0,5¿ (lahkeiden ompeleet auki), kurahanskat 1¿, kaks kypärämyssyä 0,4¿ ja sellainen paksu kypärämyssy 1¿. Viikonloppuna lähdetään miehen siskon kanssa johonkin isolle kirpparille. Kivaa kivaa. :)
Pitäis vissiin mennä tekee puuro.. Ja jos ulkona ei ole ihan kauhea keli, niin päivämmellä puistoon!
Ai nii, ne autonpurkaja-metelöijöt yrittäävätkin saada sitä autoa kuntoon! Nyt ne on monena päivänä korjannu sitä.. Mut silti se eka ajankohta illalal kymmenen jälkeen oli vähän epäilyttävä..
Bejpi ja Eveliina 8kk+
Han, kyllä meitä äitejä saakin aina silloin tällöin laiskotuttaa, vai mitä? :D
Bejbi oli tehnyt kivoja löytöjä kirpparilta. Noihin olisi kyllä uponnut kiva summa rahaa, jos uutena olisi ostanut. Mun tulee nykyään kyllä harvoin käytyä kirpparilla, kun olen niin koukussa huuto.nettiin! Vaikkakin ärsyttää aina maksaa niitä postareita :)
Osse mietiskeli koska lapset oppii pukemaan. Se on tosi yksilöllistä ja riippuu vähän vanhempien aikaan saamisesta ;) Meillä Iitukka yrittää, huom yrittää saada pipoa päähän ja sukkaa jalkaan mutta ei siitä mitään tule. Kaveri juuri eilen puhui että hänen 1v10kk tyttö on innostunut ylipäätänsä vaatteista ja hällä on minä itse-vaihe ja hän osaa jo laittaa housut ja sukat jalkaan ja paidan päälle. Housuissa tarvii kuulemma pepun kohdalta apua.
Osse oli typyn kanssa meillä tosiaan perjantaina kylässä ja kyllä se P otti hienosti jo muutamia askelia moooonta kertaa!!! Ida nousi eilen ekaa kertaa ilman tukea lattialla seisomaan ja otti minua kohti 5 askelta. Taitoa siis löytyy, mutta uskallus on vähän niin ja näin :) Ja kuule Osse, mistä hitosta sä oot ajanut jos oot Hämeenkyrön kautta mennyt? En saa millään päähäni missä siellä muka uusia taloja valmistuu ;)
Auroran matka senkus lähestyy. Yritin eilen ehdottaa miehelle että lähden yksin viikoksi Madeiralle ja siinä samalla hoituu tissivieroitus, mutta ei mies oikein lämmennyt ;) Tykkääkö Oliver lukea kirjoja? Ottakaa sellaisia mukaan lennolle ja esittäkää mahdollisimman paljon eläinten ääntelyitä. Mahtaa olla vierustovereillakin hauskaa ;)
Elovenan Rasmus kolauttelee päätään. Onko teillä kokeiltu konttauskypärää? Tai no kahden hoitolapsen kokemuksen myötä ei kumpikaan ole edes suostunut pitämään sitä päässä ;) Mun kummipoika oli kans aikoinaan kauhea koheltaja ja koko ajan naarmuilla ja mustelmilla. Ei sitä oikein voi estää menemästä ja kuka sitä nyt koko ajan jaksaa vieressä vahtia :)
Olitte jutelleet kodinhoitotuesta. Minä en sitä edes hakenut kun työttömäksi ilmottauduin, mutta noin kuukausi ennen äippäloman loppumista se hakemus tuli kotiin. Saahan sen tietenkin itsekin kelasta hakea.
Mitkäs Viiperon pojan mitat on?
Tikru, Ida pelästyi ensin Ronjaa kun se vei meitin lusikan ja sitten aukesikin suu :D On se vaan niin ihana höpöttäjä se teitin Ronja. Suu kävi koko ajan :)
Osanotto burden kotipuolen hauvelin poismenosta :(
Toivottavasti Milolle löytyy vihosta ja viimein sopiva mammona :)
Harmi kun ei Kandi saanut sitä haluamaansa työpaikkaa! Eikös se olisi ollut kansanedustajan avustaja tai muu vastaava?
Idalle puhkesi viime viikolla ylös eka hammas ja ihanaa kun se tuli ilman yöitkuja! Alahampaita kun itkettiin kuukausi etukäteen! Nyt on neidillä jo peräti 3 hammasta :)
Tervehdys taas meidänkin puolesta! oikein harmittaa kun niin harvoin olen kirjoitellut, mutta tuntuu, että kun eemeliä saa olla viihdyttämässä, kun vieläkään ei mene eteenpäin, niin aika menee siihen¿
Viikonloppuna on muutenkin ollut taas hirmuisesti ohjelmaa, kun perjantaina oltiin ilta evakossa, kun mies laittoi eteisen käytävään laminaattia, lauantaina oli vauvauinti-info ja 50-vuotisjuhlat ja eilinen päivä meni lenkkeillessä ja mummin ja mamman tykönä kyläillessä ja kaiken lisäksi itellä on ollut hirmuinen päänsärky¿tilasin jo hierojan, sain keskiviikoksi ajan ja silmälääkärissä meinasin käydä vielä näön tutkituttamassa, kun ensiksi oli se pitkäikäinen elohiiri silmässä ja nyt särkee päätä melkein taukoamatta, jospa johtuukin heikentyneestä näöstä, ikinä ei ole ollut mikään huippu näkö, mutta laseja en ole kuitenkaan tarvinnut¿
Äsken piti käydä tämän tuppukylän ainoasta urheiluliikkeestä hakemassa uikkarit, kun ei oikein vauvauintiin viittisi mennä bikineissä :o) sain onneksi uikkarit kotiin kokeiltavaksi ja käyn sitten maksamassa jos ne otan¿
Meinasinkin, että uikkarihakureissun jälkeen laitan Eemelin maidon jälkeen ulos nukkumaan, mutta nukahtikin mun syliin, mitä ei ole tapahtunut ties koska, no nukkuu nyt omassa sängyssä, olipa mukavaa, kun ei ollut vähään aikaan mitään unikitinöitä¿
Ai niin kävihän meillä perjantaina kaksi haaveriakin¿oltiin lähdössä perjantaina vaunuttelemaan ja jätin eemelin ulos viltin päälle siksi aikaa kun laitoin takkia päälle ja otin tarvittavat kamat mukaan niin vähän ajan päästä kuului kauhea huuto ja kun juoksin kattomaan niin eemelin suusta tuli hiukka verta, vieläkään en tiedä ,mitä tapahtui, mutta ei onneksi valitellut sitä kuin hetken ja verentulokin loppui melkein heti¿äitiä kyllä kauhistutti.. toinen haaveri sattui hetkeä myöhemmin, kun oltiin mun äidin tykönä niin laitoin eemelin sängylle ihan keskelle ja käännyin äidin vaatekaapille etsiäkseni yhtä tunikaa niin kuului kolaus ja Eemeli oli lattialla, en yhtään tiedä miten se voisi käydä niin nopeasti¿ en saanut seuraavana yönä nukuttua kun vieläkin oli niin paha olla, kun päästin sen tapahtumaan, no eemeli ei siitäkään ollut kuin hetken itkuinen ja oli taas oma itsensä, tipahti kyllä onneksi ilmeisesti pyllylleen ja sitten vasta pää osui maahan kun ei edes mitään punoittavaa jälkeä tullut, mutta vieläkin tulee niin paha mieli kun ajattelee¿
BURDE voi surullista kun koiravanhuksen menetitte! kyllä niistä karvakuonoista tulee niin rakkaita, että hetken kestää kun menetyksestä toipuu!
AURORA: meillä syödään tosi vähän..aamuisin ja iltaisin puuro vaihtelevalla menestyksellä ja päivällä yksi lihasose purkki, mistä yleensä aina jää hiukan ja toisella aterialla hedelmäsosestta max.yksi purkki¿ maitoa kyllä maistuu¿
Ja oikein mukavaa matkaa!
BEJPI oli tehnyt kipparilöytöjä :o) mulla oli ennen eemeliä kova into käydä kirppiksillä, mutta eemelin jälkeen en ole käynyt kertaakaan, ihme kyllä!
KANDI harmi juttu se työpaikan menetys, mutta toisaalta mukavaa, kun saatte alkaa yrittämään suurentaa perhettä, ei muuta kuin plussatuulia teidän suuntaan :o)
MIAMIK: mä kanssa meinasin työttömäksi ilmoittautua kun äitiysloma loppuu enkä jäädä kotihoidontuelle¿ minkä mukaan se työttömyyskorvaus maksetaan äitiysloman jälkeen?
Nyt kokeilemaan uikkareita ja kärsimään päänsärystä, inhottavaa!!! tulipas taas niin omanapaista tekstiä¿
PAJUSKA+EEMELI 6.5KK
Jos et ole kuulunut liittoon niin saat ihan normia peruspäivärahaa/työttömyyskorvausta (20e+/pv?). Siinä täytyy vain muistaa, että lapsen hoitopaikan puuttuminen ei saa olla este työllistymiselle eli sen takia ei voi kieltäytyä töistä! Eikä myöskään voi esim. kieltäytyä sellaisesta työpaikasta, jonne ei pääsisi kuin taksilla jos se on teidän alueen työssäkäyntialueella. Minulla on nyt työkkärin tiedossa etten halua lähihoitajan töitä vaan haluan vaihtaa alaa. Keskiviikkona menen ammatinvalintapsykologille ja sitten alkaa varmaan kauhea painostus jonnekin koulutukseen! Minulla tosiaan sellainen tilanne että taksilla vain pääsisin sinne aikuiskoulutuskeskukseen kohta kun meillä vain 1 auto käytössä, mutta se ei saa olla este!! Karenssia saa 2-3kk jos kieltäytyy!
Olen itse siis liiton päivärahoilla tällä hetkellä, mutta voipi olla että jään kodinhoitotuelle ja teen viikonloput keikkaa...
kiitos vastauksesta!
kuulun kyllä liittoon..
ja kuuleman mukaan täällä tuppukylässä kaupunki on velvollinen järjestämään lapselle hoidon, mutta siihen ei sitten tietty itse voi vaikuttaa missä se hoito on..
ja ilmeisesti voi vaatia koulutusta vastaavaa työtä, koulunkäyntiavustaja kun olen niin niitä töitä ei kesken vuoden täällä oikein ole tarjolla..
helmikuussa sitten luultavasti palailenkin jo töihin, kun työkamu jää äitiyslomalle...
Jep, kunnilla on velvollisuus järjestää hoitopaikka kahdessa viikossa eli sitten ei olisikaan mitään hätää jos työt alkaisi vasta kahden viikon kuluttua :) LÄhihoitajilla kun tuppaa alkamaan HETI ;) Eli ilmottaudu tosiaan heti työkkäriin kun äippäloma loppuu ja he lähettävät sieltä sun liittoon todistuksen siitä ja antavat sinulle liiton lapun täytettäväksi.
kiitos vielä kerran vastauksistasi :o)
kaipa se joka tapauksessa on ainakin hetkeksi hyvä jäädä liitonrahoilla kotiin, saa siinä jonkun euron enemmän kuin kotihoidontuella :o)
Nyt on käyty Ikeassa ja mummia sairaalassa katsomassa. O touhuaaa lattialla ja odotan että sille tulis väsy, niin menis päikkäreille. Meillä meinaan alkaa muskari taas sit jo 17:20, silloin EI saa enää nukkua.
MM, vai ei mies lämmennyt ajatukselle sun matkasta;) Oliver ei jaksa istua sekuntiakaan sylissä, jotta kirjat kiinnostaisi. Terkkakin sanoi että lapsi on kuin " tuli ja leimasu" ja totesi ettei varmaan tartte sille kirjoja lukea ennen 1vee päiviä:))
Meillä nyt 6 hammasta suussa!=)
Eipä muuta, tulin vaan laittamaan linkin kun kuvia lisäilin...
http://s129.photobucket.com/albums/p221/Aurora-79/Poitsu/?action=view&c…
Aurora, Idakaan ei juurikaan sylissä tykkää katsella kirjoja mutta itsekseen niitä selailee ja etsii " apuu" (lampaat, lehmät) tai " hauhau" :)
Tuo meidän tirppana on tässä jo pari tuntia kiukutellut ja mikään ei auta. Neiti suuttuu kun ei saa vetää äitiä nenästä tai ei saa repiä hiuksia. Kun yritin vaihtaa " talutuskättä" vasemmasta oikeaan niin sekin oli maailman loppu ja piti heittäytyä lattialle. Sitten neiti käy koko ajan hakemassa mut pois tästä koneelta. Ottaa molemmista käsistä kiinni ja vetää juoksuksi :) Onneksi on kohta taas päikkäriaika!
Tässä muutamia uusia kuvia:
http://s108.photobucket.com/albums/n26/MiaMik/?action=view¤t=IMG_…
[color=blue]Idasta ja Oliverista oli ihania kuvia :) Pitäisikin laittaa pari kuvaa näytille, piti jo ajat sitten laittaa Amyn Emmin ja Aleksin potretti tänne, mutta olen aivan unohtanut koko asian. Laitan paremmalla ajalla.
MM, Aleksin mitat 10kk neuvolassa olivat 10,435kg ja 78,5cm. Täytyykin jossain vaiheessa kaivella kasvupino esiin ja päivittää se.
Kandille pahoittelut kun et saanut toivomaasi työtä. Mutta kiva kun pääsette tonskailemaan nyt, ehkä mekin sitten vuodenvaihteessa :)
Han kyseli jo aiemmin että miten meidän yö sujui kahdestaan Aleksin kanssa, no ihan ok, ei onneksi tarvinnut kanniskella yöllä, ei ole nyt pariin yöhön tarvinnut. Mutta levottomasti A. nukkuu ja herää itkemään useasti, tutilla ja tassuttelulla rauhoittuen.
Tänään tuli postista lääkärin B-todistus erityiskorviketta varten. Vietiin se saman tien Kelaan, toivottavasti tekevät päätöksen pian (ja toivottavasti myönteisen sellaisen.)
Nyt täytyy mennä siivoamaan vessaa, kun ei muka viikonloppuna ehtinyt. Jos ehtii nytkään, kun Aleksi varmaan pian heräilee.
Viipero & Aleksi 10kk
Piti heti tulla kirjottaa, kun järkytyin positiivesti kun kävin kattoo kelan sivuilta josko olis tullu kotihoidontuen päätös.. Ja oli tullu, ja pikaiseten laskelmien mukaan kotihoidontuki+Riihimäki lisä on enemmän kuin mitä oon nyt saanu!! Ei paljoa mutta kuitenkin. :) Eli ei sittenkään tulee mitään hätää rahallisesti, kun on pärjätty tähänkin asti. :)
Äiti just soitti ja kysy lähdetäänkö mukaan keliakia tutkimukseen, missä tutkitaan sen periytymistä ym.. Ja totta kai lähdetään!
Ja siihen liittyen: mitä ne on nimeltään ne " puudutus laastarit" lapsille mitä voi laittaa ennen verikoetta?
Nyt jatkaa salkkareita!
Bejpi ja Eveliina 8kk+
...olipas taas kivat tärskyt ja aika meni nopsaan! Mahtavaa oli saada Poppiksellekin kasvot!!
Bejbi - tarkoittanet Emla-laastareita? Ne ainakin puuduttaa. Eikös niistä olla vähän kahta mieltä, kun voivat myös estää suonia näkymästä tms...?
Nyt nachosatsin pariin...tiheän imun kausi jatkuu ;)
Makkara & uinuva Nakki
Heipsis!
Täällä ollaan ihan silmät ristissä väsyneenä, mutta täytyyhän sitä ilmoitella, että hengissä ollaan ja oikeastaan kaikki sujuu entiseen malliin.
Perjantai-lauantai oltiin siellä Aulangon kylpylässä ja kiva reissu olikin. Kylpylä oli aika pieni, mutta viihtyisä. Siellä oli ihana puoliympyrän mallinen vauva-allas, jossa vesi oli 37 asteista ja sitä oli 20 cm syvyydeltä. Ja mikä parasta. siellä oli ihan sikana erilaisia muovileluja. Emmi vallan villiintyi... =D Reissun hurja hetki koettiin juuri ennen lähtöä, kun Emmi kiipesi seisomaan hotellihuoneen tv-tasoa vasten ja horjahti naamansa sen kulmaan ja siitä tietysti putosi selälleen lattialle. Kolauksessa raukka löi alahampaansa ylähuuleen, niin että vaikka haava oli pieni, niin verta tuli ihan kiitettävästi. Huuto oli kova, ja mä jouduin tekeen tötä etten alkanut parkumaan Emmin mukana. No, mitään vakavaa ei aiheutunut, mutta pelästys oli suuri.
Lauantai-iltana oltiinkin sitten kärrykerhomammojen kanssa syömässä ja kuuntelemassa Irinaa. Vähänkö oli hauskaa! Mutta koko viikonlopun menemiset kyllä vaatii veroaan - nyt väsyttää.
Aloin tänään säätää Emmin päivärytmiä. Vetkutin ekoja päikkäreitä niin, että Emmi söi lounaan ennen niitä ja sitten laitoin sisälle sen nukkumaan. Unta riitti yllättäen jopa tunniksi. Kärrykerhin jälkeen neiti sitten kyllä veteli vielä kaksi tuntia unta pihalla, mutta onhan tämä jo askel oikeaan suuntaan. Saa nähdä, kuinka jatkuu...
Nolon omanapaisen tämä poistuu nyt takaoikealle ja kömpii nukkumaan. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
-Amy ja Emmi, joilla ei ole vieläkään tietoa hoitopaikasta
Eipä ole tullut paljon koneella notkuttua, siis yhtään ylimääräistä hetkeä. Töissä tulee se 7 tuntia istuttua koneella, sitten iltaisin vähän jelpin miekkosta noiden koulutöiden kanssa, joten kyllähän sitä aika silmät sirrillään ollaan iltasella!
Pakko hehkuttaa että on aivan ihanaa olla töissä!! Okei, olen toistaiseksi ollut vasta koulutuksessa ja ensi viikolla alkaa todellisuus ja vaativat asiakkaat taas " riesana" , mutta siltikin, aikuisten maailmassa on kivaa. Tällä viikolla on jo eka palkkapäiväkin, jey! Ja ehkä kaikista kivointa on kun pääsee pitkästä aikaa reissuamaan, ensi kuussa Lontooseen nähtävästi. :)
Onhan toki paljon helpottanut töiden aloitusta kun Aino pärjää niin hienosti hoidossa. Ei ole kertaakaan itkenyt perään, enkä oikeastaan sitä odottanutkaan kun ei ole tällä hetkellä äidin perään (niisk toisaalta). Rytmi on tietysti vähän sekaisin tällä hetkellä, kun Aino ei edelleenkään ole oikein tottunut yksiin päikkäreihin. Nukkuu siis välillä yhdet välillä kahdet. Edelleen Ainoa on ikävä ja harmittaa kun näkee niin vähän, mutta iltaisin ja viikonloppuisin halitellaankin sitten paljon!!
Aino on oppinut vaikka mitä uusia juttuja, ehkä uusin kaikista on muriseminen (ollaan aika paljon luettu eläinkirjoja) ja koiran nähdessään sanoo myös ha ha. Kikkaa ja kakkaa kuuluu myös paljon... =) Karhunkävely on meilläkin tosi pop!
Kauhunhetkiä koetaan meilläkin vähän väliä, kun neitokainen kiipeilee joka paikkaan. Etenkin väsyneenä muksahtelee miten sattuu. Portaissa kiipeilisi koko ajan, ja olenkin antanut kiivetä portaat ylös niin että kävelen itse perässä. Tulis tietty myös alas pää edellä (mikä itsesuojeluvaisto??).
Kauhunhetkiä koetaan myös ton päiväkodin kanssa kun ne ei oikein ole sisäistänyt noita allergia-asioita vielä ja Aino söi viime viikolla mm. mansikkaa, huh. Menikin ihan vatsa vetelälle. Olenkin tässä nyt raapustanut sinne selkokielistä ohjetta allergioista (eli siis vääntänyt asiaa rautalangasta). Ei luulisi kuitenkaan Ainon olevan ensimmäinen allergikko päiväkodissa.
Sorry omanapaisuus, en ole oikein ehtinyt lukea pinoa kunnolla, joten ei ole mitään oikein tarttunut mieleenkään. :/ Kohtahan me muuten siirrytään jo taaperopuolelle!! Mihin tää aika menee...
Vilkutukset kaikille!
Karssuli ja Aino 11 kk
Meillä oli tänään neuvola, typy oli 75(,5)cm ja 9440g, pituudesta ei siis ihan tarkkuutta saatu mut tuota luokkaa. Oikein ihanaksi lapsoseksi kehui ja mehän vaan nyökyteltiin. Luin just ton neuvolakortin tekstin ja täynnä oli kehuja sekin, niinku aina. Hauskinta tällä kertaa oli se, että terkka oli oikeesti ajan kanssa kiinnostunut meidän asioista, kyseli sekä multa että mieheltä asioita ja tuli tosi hyvä mieli. Taitaa olla tän pikkukylän hyviä puolia, saa nähdä muuttuuko homma, kun Tampere sieppaa meidän terveydenhuollon itselleen.
Ens viikolla mennään hammashoitajalle. Saatiin synninpäästö neljälle ruokailulle, kun se kerran paremmin meidän rytmiin sopii. Maitoa tosiaan ei saa aloittaa ennen vuoden ikää, ihan niinku MM:n kans perjantaina pohdittiin. Tosin Treeltä saadussa esitteessä lukee et saa aloittaa makuannoksian yhdessä hapanmaitotuotteiden kanssa, mutta se tarkoittaa kuulema et saa laittaa ruokaan maitoa. Eli voit MM tehdä Iitulle jo puuroa maitoon, ellet jo oo tehnyt?
Mua muuten nauratti noi Iitukan kuvat, vähän on typykällä posket kaventuneet reilussa puolessa vuodessa! :D
Jeps, mut nyt unille, et jaksan huomenna jumpata (meillä siis alkaa vauva-jumppa huomenna!)
-Osse ja typykkä 10kk
[color=green]Palstailu hieman jäänyt¿ On niin paljon kaikkea hommaa koko ajan, ja hyvä tietysti niin :) Pakko alkaa muutenkin ¿vieroittautumaan¿ tästä koneella istumisesta, kun kk:n päästä tulee se Artun serkkutyttö hoitoon ¿ sitten ei paljon istuskella, heh!
Pari kysymystä pikaisesti:
1) Saiko sen Tuttelin jauheen sekoittaa vaikka ruokaan? Artulla tuntuu menevän tosi huonosti maitoa/velliä päivässä, niin ajattelin sillä vähän lisätä menekkiä. 5 desiäkö oli minimi???
2) Millä rytmi saisi muutettua..? Ei varmaan millään¿ Ennenhän A on mennyt nukkumaan jo klo 19, mutta alettiin tietoisesti valvottaa poikaa klo 20 asti, kun niitä kelloja kohta siirrellään. No, tuo nukkumaan menemisen pitkittäminen onnistuu, ei siinä mitään¿mutta ei ne unet kyllä pitene yhtään aamun päästä, päinvastoin!!! Ennen A heräsi 6-7 välillä, nyt jo klo 6! Ei siinä mitään, mä herään kyllä vielä kuudelta (etenkin kun eka tunti köllitään sängyssä maitopullollisen jälkeen), mutta entäs kun niitä kelloja siirretään?!? En mä oikeesti pysty viideltä heräämään¿ :( Onko mitään tehtävissä, vai pitääkö vain alistua tuohon..? :/
3) Ostin Artulle 8kk ruokiakin eilen. Syö muutenkin paljon mielummin karkeampaa ruokaa, niin suotta kai mä ostan niitä pieniä 5-6kk lihasoseita, jotka maksaakin vaan 8-20 senttiä vähemmän! Tuosta 8kk purkista riittää sentään kahteen annokseen :) Mutta onko niissä muuten mitään eroa, kuin että toinen on karkeampaa??? Että saanhan antaa jo, jos vain alas menee? Katoin tarkkaan tuoteselosteen, ja otin vain tutun kuuloisia ja jo maisteltuja ruoka-aineita sisältäviä soseita. Tietysti joitain mausteita näytti olevan lisänä, mutta onko se paha 6-kuiselle, jos on esim. mustapippuria??? Mitään tomaatti-juttuja esim. ei vielä otettu, eikä niitä Semperin (vai Muksun) soseita, missä oli pastassa kananmunaa, tai esim. rasvatonta maitoa jne. Eli ihan tuttuja juttuja mausteiden lisäksi.
Oon tehnyt kyllä vähän itekin soseita pakkaseen, mutta en sitten tiedä, maksaako vaivaa alkaa joka aterialle niitä vääntämään¿ Puolen vuoden päästähän sitä A kuitenkin jo syö samaa ruokaa kuin mekin :)
Mutta nyt mun täytyy lähteä varmaan viemään poitsu aamu-unille, ja sitten imuroimaan. Päivällä olis vielä silmälääkärikin ¿ tai siis optikolle aika. Sain silmälasit jo yläasteella, kun en toisella silmällä näe oikein kunnolla kauas, mutta harvemmin niitä tulee pidettyä. Ja arvatkaas kauanko on aikaa, kun oon näköni viimeksi tarkastuttanut? Yli 6 vuotta! Että taitaa olla jo aika mennä¿ ;)
En hirveästi ole ehtinyt teiän kuulumisia lueskella, siksi ei nyt kommenttejakaan¿sori! Mutta kiitos, jos jaksatte kertoilla yllä olevista kysymyksistä tyhmemmälle jotain! =)
Pi-Ki ja Arttu 6kk+
Laiskottaa. Olis rokotetutkumiskäynti klo 8.00 mutta laiskottaa. Sitäpaitsi nukuttiin pommiin, oli pakko perua aika. Yleensä oon hirmu tunnollinen tällaisissa asioissa ja nytkin poden vähän huonoa omaatuntoa :/ Mutta ei voi mitään.
KANDI, harmi kun työpaikka ei natsannut, mutta toisaalta pääsette nyt aloittamaan tonskailun :)
BURDE, pahoittelut koiravaarin poismenosta :( ♥
Palaillaanpa myöhemmin.
Han ja Sampo 7kk