Miksi jotkut ihmiset ei vaan tajua, että parikymppinen on vielä ihan lapsi?
20-25 vuotias on mielestäni vasta lapsi ja ihmetyttää, että kaikki eivät näe sitä. Mielestäni täysi-ikäisyyttä pitäisi nostaa, että tuon ikäisen asioihin voisi vielä puuttua.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Lopetin baareissa ravaamisen itse 20-vuotiaana, kun olin sitä mieltä että skene on parissa vuodessa nähty ja loppuunkaluttu.
Katkaisun jälkeen onkin hyvä välttää baareja.
Aika jännä kun naiset itse sanovat että parikymppinen mies on jo aikuinen mies joka on vastuussa omasta tekemisestä ja samat naiset sanoo että naiset kymspyy ja aikuistuu nopeammin kuin miehet sekä myös sanoo että parikymppinen nainen on vielä lapsi
Vierailija kirjoitti:
Onko sinun päätös kestänyt?
Jos Ap pitää parikymppisiä lapsina niin onko tästä tulkittava, että Ap itse on vanhus joka kaipaa jo hoitokodin rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin 12 vuotiaana jo ulkotöihin ja 15 vee virallisiin töihin koulun ohella. Parikymppisenä olin jo kotoa muuttanut poijjes. Huhhuh, että kakskymppinen on muka lapsi, kaikkea sitä kuulekiin !!
Nyt ei puhuta 1800-luvusta, jolloin sinä elit nuoruuttasi ja hiihdit susia pakoon 15km kesät talvet. 2020-luvulla parikymppiset ovat hyvin usein ihan pentuja vielä.
Eivät todellakaan ole. Ihan fiksuja nuoria aikuisia on suurin osa.
No jaa. Itse en pidä fiksuutena sitä, että kahvinkeittimen käyttökin pitää kädestä pitäen opettaa ja joka päivä pitää toistaa uudestaam, että omaa puhelinta ei käytetä työajalla jne. jne.
t. parikymppisten harkkareiden ohjaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinun päätös kestänyt?
Hyvin on kestänyt päätös olla alkoholisoitumatta. Siksi ei ole mikään ongelma käydä baareissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos Ap pitää parikymppisiä lapsina niin onko tästä tulkittava, että Ap itse on vanhus joka kaipaa jo hoitokodin rauhaan.
Eiköhän tuo 13 vuodessa ole sinne jo päässyt, jos sellaista kaipaa.
Vasta 25 vuotiaana teini-ikä on varmuudella täysin ohi ja ihmisellä on aikuisen mieli ja aivot. Esimerkiksi nuorisopsykiatrian asiakkuus vaihtuu siksi aikuisten osastolle vasta 25 vuotiaana.
Jos 18 vuotias on tarpeeksi kypsä kouluttautumaan sotaa ja tappamista varten niin parikymppinen ei todellakaan ole mikään lapsi enää. Ja sitä paitsi virallisestikin 18 vuotias on täysi ikäinen aikuinen
13 vuotta vanha ketju, mutta silti ajankohtainen. Parikymppinen missi todisti hyvin, että ihan kakaran tasolla on vielä. Normaalisti tuollainen naamanvääntely lopetetaan viimeistään 10v iässä, kun se alkaa tuntua lapselliselta.
Ei ole ihan lapsi, vaikka keskeneräinen ihminen onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vasta 25 vuotiaana teini-ikä on varmuudella täysin ohi ja ihmisellä on aikuisen mieli ja aivot. Esimerkiksi nuorisopsykiatrian asiakkuus vaihtuu siksi aikuisten osastolle vasta 25 vuotiaana.
Näin ehkä sinulla (tai lapsellasi), me muut emme tarvitse nuorisopsykiatrian palveluja. Ja pärjäämme muutenkin jo itsenäisesti parikymppisinä.
Vierailija kirjoitti:
Jos 18 vuotias on tarpeeksi kypsä kouluttautumaan sotaa ja tappamista varten niin parikymppinen ei todellakaan ole mikään lapsi enää. Ja sitä paitsi virallisestikin 18 vuotias on täysi ikäinen aikuinen
Nimenomaan JOS. Fakta on kuitenkin se, että hyvin harva 18-vuotias on aidosti tarpeeksi kypsä sotahommiin. Pitkälti tästä syystä yhä suurempi osa keskeyttää armeijan jo ensimmäisten viikkojen aikana tai hakeutuu suoraan sivariin/C-mieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin 12 vuotiaana jo ulkotöihin ja 15 vee virallisiin töihin koulun ohella. Parikymppisenä olin jo kotoa muuttanut poijjes. Huhhuh, että kakskymppinen on muka lapsi, kaikkea sitä kuulekiin !!
Nyt ei puhuta 1800-luvusta, jolloin sinä elit nuoruuttasi ja hiihdit susia pakoon 15km kesät talvet. 2020-luvulla parikymppiset ovat hyvin usein ihan pentuja vielä.
Tämä oli 80-luvulla eli 1980 -->. Kysyn vaan että miksi ne on pentuja? Aikuiset ihmiset pentuja?! Hah!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli 80-luvulla eli 1980 -->. Kysyn vaan että miksi ne on pentuja? Aikuiset ihmiset pentuja?! Hah!
Aikuisuus ei ole numero. Aikusuus vaatii aikuismaista käytöstä ja sitä ei läheskään kaikki parikymppiset osaa. Siksi ovat pentuja. Korvan taustat vielä märkinä.
Ai että kun saisikin nussia oikein kunnolla tuollaista parikymppistä tyttölasta.
T. M47
Tällä palstalla tuntuu, että moni ei ole aikuinen vielä 40-50v iässäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan JOS. Fakta on kuitenkin se, että hyvin harva 18-vuotias on aidosti tarpeeksi kypsä sotahommiin. Pitkälti tästä syystä yhä suurempi osa keskeyttää armeijan jo ensimmäisten viikkojen aikana tai hakeutuu suoraan sivariin/C-mieheksi.
Ei siellä sotaa tarvitse käydä, haloo. Ei ole koskaan tarvinnut.
Miksi jotkut ihmiset ei vaan tajua, että nelikymppinen on jo ihan rummo?
Totta. Minut potkaistiin ulos,kun täytin 18. Ei sitten ollut ikinä vessanpaperia,kahvia imurien pölypusseja ym ja laskut meni ulosottoon. Opiskelin ja vapaalla join kaljaa,ei napannut siivota eikä maksella laskuja. Olin kuin yksin kotiin viikonlopuksi jätetty teini.
Vaikka äiti oli kyllä aina pakottanut siivoamaan huoneeni ja opettanut käyttämään pesukonetta ym. Mutta kun äiti maksoi laskut ja osti pesuaineet ja vessanpaperit jne.