Mä en jaksa!
Ainaista tiskikoneen täyttöä, pyykin pesua, kun saan tiskipöydän puhtaaksi ja koneen pyörimään niin koneen pyörittyä voikin taas laittaa uudet tiskit koneeseen...
Pyykkiä laitetaan ihan koko päivän, kun pitää vapaapäivän niin pyykkikorit tursuaa. Joka paikka täynnä puhtaita tai kuivuvia vaatteita, pitäis viikata kaappiin mutta kun en jaksa.
Tavaraa on enemmän kuin kaapit vetää, mies ei koskaan laita mitään suoraan omille paikoilleen ja mä en jaksa olla koko ajan järjestelemässä, lapset on niin pieniä etteivät vielä osaa siivota jälkiään.
Pitäisi osata relata, ei ole niin vakavaa. Mutta kun päätä alkaa särkeä tää sekaisuus, ja taas ne tiskit.
Neuvoja?
Kommentit (8)
Meillä käy kahden viikon välein. Ei pääse kaaokseksi asti.
Sen lisäksi kannattaa panna kaikki turha pois surutta nurkista pyörimästä.
Missä mättää jos saat siivottua tiskit koneeseen ja heti tulee uutta tiskiä? Vastaus: siivoa tiskit heti syömisen jälkeen. Mies kykenee laittaan omat tiskinsä. Tai vuorottelette! SOPIKAA ASIASTA. Kun kaikki syö samaan aikaan ja syötte säännöllisesti niin pitää tiskipöydän olla aina tyhjillään, varsinkin kun on kone käytössä jonne tiskit laittaa!!!
Hanki supisukanpitimiä! Laita niihin kaikki pienet vaatteet kiinni niin siivoominen nopeutuu. Kun lapsi oppii käveleen, sen voi opettaan siivoomaan!! Ja tekeen tarpeensa pottaan. Ota rennosti ja ole virtuoosi.
Miten mää selviän kun 10 tuntia menee työmatkoihin ja töihin päivittäin, teen ruuat, siivoon, leikin tenavien kanssa (2x alle 4- vuotiaat), kauppareissut, pihatyöt, kuntoilen?
Meillä hommaan antaa raamit rutiini. Koneet jyllää yön, kaikki joka päivä samaan aikaan. Lapset auttaa minkä osaa. Nytkin olen ollu liikaa koneella kun aikaansa voi käyttää muuhunkin! Ei se vie kun muutaman hetken kun tekee jonkun asian. Mutta koneella voi olla koko päivän huomaamattasi.
Opettelin tekemään asioista tehokkaita kun mietti eri tapoja ja soveltaa vaan kokeilemalla. Joka päivä ei tartte siivota/tehdä ruokaa kun vaan miettii mitä tekee, onko sulla iso kattila/pakastin? Käytä niitä.
Joka päivänen imurointi lisää riskiä allergioihin.
Vähennä koneella roikkumaasi aikaa, sohva on löhööjän paratiisi -jos olet lattialla niin leikit lapsien kanssa enempi ja nouset siitä helpommin laittamaan jonkun siivousjutun kuin mitä viitsisit nousta sohvalta!
Palkitse itsesi koneella: tee joku homma ja sitten vasta koneelle. Näin tehokkuus lisääntyy!
Vierailija:
Meillä käy kahden viikon välein. Ei pääse kaaokseksi asti.Sen lisäksi kannattaa panna kaikki turha pois surutta nurkista pyörimästä.
Kaverit ja äiti auttaa silloin tällöin mut sillon mua otta päähän kun en löydä mistään mitään kun tavarat on paikoissa jonne en itse niitä laittaisi.
Imuroinnit ym on pikkujuttuja päivittäisten askareiden rinnalla...
Sää tarttet välillä omaa aikaa! Käytkö missään yksin?
Meillä myös 3 lasta. Pyykkiä pesen noin 4-5 koneellista viikossa ja tiskikone pyörii kerran päivässä.
Ei mitään ongelmaa.
sinulla jää aikaa ja energiaa hoitaa se järjestyspuoli... Toimii!
Meillä vähän samanlaista, tosin mä yksinkertaisesti jätän tekemättä jos en jaksa.
Tiskikone pyörii 2x/pv pyykkikone 2-3 krt/pv, meiltä loppusi vaatteet jos pestäisi " ei ihan joka päivä" koneellinen pyykkiä.
Tosin miehen työvaatteet tekevät yhden koneellisen per päivä. Ne on pakko pestä heti, muuten haisee niin pahalle.
Lapsilla saattaa tulla yöllä pissat läpi-> petivaatteet pesuun. Opettelevat syömään itse-> vaatteita pesuun. Ja aina pesen täysiä koneellisia.
Äh, sama kai tuo miten sitä tulee kun kerta tulee.
Tsemiä sisko, ei kaiken tarvii olla koko ajan tiptop.
Esikoinen 2.5v ja 1.5v kaksoset.
Ei onneks muita huolia, tsemppi vaan puuttuu. Kun ei jaksa niin ei jaksa, tänään olemme sekasorron keskellä, huomenna ehkä toisin...