Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksaa kuunnella toisten murheita, itse vakavasti masentuneena?

Vierailija
07.09.2007 |

Meillä lähipiiri turvautuu meihin ja vuodattaa meille kaiken ja monta kertaa päivässä parhaimillaan : (

Olemme itse ihan lopussa, molemmat masentuneita, itse olen terapiassa ja kuntoutksessa ja pitkällä sairiksella, mies tekee reissutyötä.

Kuka meitä auttaisi edes joskus tai edes kuuntelisi?

T. vanhemmat ja 2 lasta

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni sama tilanne. Omassa perheessä paljon murhetta ja surua, olen masentunut. Silti kaikki muut turvaavat minuun ja minun pitäisi jaksaa.

Vierailija
2/6 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuunnella toisten murheita. Siitä nyt ei ole kenellekään hyötyä, jos kulutat jaksamisesti loppuun toisten ongelmia puimalla, siitä ei ole hyötyä edes niille, joita yrität auttaa.

Ihan itseäsi suojellaksesi neuvo murheitaan jauhavat tyypit vähän ammattimaisemman avun piiriin: seurakunnat, mielenterveystoimistot, auttavat puhelimet jne. jne. Ja hoida myös itsesi kuntoon, lääkitystäkin tarvittaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää oppia sanomaa EI!!!

Vierailija
4/6 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä nämä ihmiset kovasti kokevat että puhuminen auttaa, niinpä! Mutta olen jo sanonut että voisivat sen kuuntelijan hakea muualta.

Pahinta että omat vanhemmat tukeutuu meihin, vaikka olemme vielä nuoria ja ihan ok kunnossa ainoastaan alkoholiongelmaisia. Ja kännipuheluita tulee..

Hitsi kun on paiskattu enemmällä kun jaksaisi kantaa.

Ja olen todella masentunut. Olen ollut jo lapsesta asti, kiitos kotiolosuhteiden. Nyt saan onneksi tarvitsemaani apua.

ap

Vierailija
5/6 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mikään pieni ongelma. Nyt vaan oikeasti jämäkkyyttä kehiin ja ota vaikka muutamaksi kuukaudeksi etäisyyttä. Tehtävänäsi ei ole olla vanhempiesi olkapää tai terapeutti, varsinkin jos/kun ovat itse sulle traumat lapsuudessasi aiheuttaneet. Ap:n on nyt korkea aika ajatella OMAA hyvinvointiaan. Tsemppiä!

Vierailija
6/6 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis ei ole A- ongelmaa. Vanhemillamme on. Ja monella muilla lähipiirissä.

Tekisi mieli muuttaa pois maasta, oikeasti sitä on harmittu, koska se olisi tyän kannalta mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme