Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä olitte 11.9.2001?

Vierailija
07.09.2007 |

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskonut, kun tauolla tilaisuuden järjestäjä printtasi CNN:n sivuja osallistujille. Luulin firman esittelevän uutta hienoa kopiokonettaan, joka oli tullut vasta markkinoille.

Kotiin ehdin juuri näkemään TV:stä kuinka torni romahti suorassa lähetyksessä.

Vierailija
62/80 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sille miehelle ei ollut sattunut mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona katsoin sitten telkkarista kun toinenkin toinen törmäsi.

Huvitti, kun ukon sisko oli ollut silloin risteilyllä ja kun tuli kotiin tuli mulle tohkeissaan selttämään, että olenko kuullut... niin kuin siltä uutiselta olisi jotenkin jossain voinut välttyä.

Vierailija
64/80 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain huhua tapahtuneesta kuultiin iltanuotiolla tuon päivän iltana, mutta ei asiaa sen enmpää pohdittu. Vasta parin-kolmen päästä luetiin ekan kerran lehtiä ja silloin paljastui uutisen suuruus. Kotimatkalla ihmeteltiin mikä ihmeen yleinen suruliputus on menossa.

Vierailija
65/80 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aviomieheni tuli Suomeen Jenkeistä, lähti JFK:n kentältä muutamia tunteja ennen iskuja. Tuona päivänä allekirjoitin avioerohakemuksen. Meillä oli ihan pieni vauva ja vaikka olin anellut miestä synnytykseenkin mukaan, mies valitsi juuri tuon päivän. En voinut enää uskoa häneen laisinkaan.

Vierailija
66/80 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin tultuamme vaihdoin kanavan lapselle lastenohjelmiin ja alkoikin näkyä kun kone lentää torniin, pakko jäädä katsomaan! Siinäpä menikin ilta!

Vierailija
67/80 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies taisi laittaa tekstarin, että avaa TV, vai oliko niinpäin että minä kerroin hänelle asiasta. En oikein tajunnut tapahtumia.

Vierailija
68/80 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta aloin ihmetellä CNN vai mikä lie kanavalta näytettyjä lentokoneen iskuja pilvenpiirtäjiin :(

Vierailija
69/80 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kotiin tultuani avasin TV:n ja järkytyin uutisia.

Vierailija
70/80 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumalta olin kanavalla juuri silloin kun iskut tapahtuivat, ja näin live-kuvana toisen tornin sortumisen reaaliaikaan.

Vierailija
71/80 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työmatkalla Manhattanilla, yhtenä käyntikohteena oli sille päivälle suunniteltu World Trade Centeriä... Onneksi saimme puhelinsoiton vähän myöhemmin samana päivänä ja veljeni ilmoitti olevansa hengissä ja hyvinvoiva olosuhteisiin nähden...

Vierailija
72/80 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella kaverillani siis tuo syntymäpäivä, täyttivät molemmat silloin 18.

Vierailija
73/80 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varma, että 3.maailmansota oli syttynyt.

Vierailija
74/80 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisemme oli 8 kk vanha. Poikkeuksellisesti päällä oli Radio Nova, jossa ihmettelivät uutista jossa pienkone oli kuulemma törmännyt pilvenpiirtäjään New Yorkissa.

Siitä alkoi koko illan kestänyt TV/radio seuranta.

Hassuinta oli YLE:n lähettämä Eduskunnan istunto - tyhjä sali - ja yläosassa pyöri teksti; Lentokone törmännyt World Trade Center Torniin ja Pentagoniin, Yhdysvallat julistettu sotatilaan" tms. Samaan aikaan MTV 3, BBC ja CNN näyttivät suoraa kuvaa New Yorkin tuhosta...

Vierailija
75/80 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä tullut vaan silloin alkoi se uutislähetys, missä näytettiin palavaa tornia ja kuinka toinen kone törmäsi ja kuinka tornit sortuivat.

Asuin vielä kotona ja isäni istui keittiössä juomassa kahvia naapurin ukon kanssa ja huusin heidät katsomaan telkkaria. Isäni kysyi, että mitä ihmeen leffaa sä katot eikä uskonut, kun sanoin lähetyksen olevan suora NYC:stä.

Vierailija
76/80 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka jälkeen menin katsomaan telkkaria ja näin mitä oli tapahtunut

Vierailija
77/80 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan et joo joo... vasta kotona kysyin et niin siis mitä siellä on tapahtunut;)

Vierailija
78/80 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut mittakaavaa ja jopa vitsailin, että " nyt jenkit sai, mitä tilas" sekä " hyvä, että joku possauttaa suoraan jenkkien liike-elämän ytimeen" .

Jälkikäteen ajateltuna harmittaa, koska siitä on seurannut tuhansien ihmisten kuolemaa, yhteiskuntien paluuta keskiaikaan ja miljoonien ihmisten kärsimystä. Irakissa Afganistanissa ja monessa muussa maassa kasvaa nyt todella sorretujen lasten/nuorten sukupolvi, jotka eivät saa koulutusta, eivätkä näe kasvotonta vihollistaan. Veikkaan siitä seuraavan tulevaisuudessa vielä julmuuksia ja raakuksia, kun nämä ihmiset yrittävät lunastaa itselleen " oikeutta" maailmassa muodottomalta viholliseltaan, joka ei oikein ole mitään ja toisaalta miljoonien ihmisten muodostama liitto, joka kasvottomana hyväksyy viattomien ihmisten murhat oman kostonhimonsa ja oikeustajunsa nimissä.

Vierailija
79/80 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotona ja katsoin asuntoja.

Vierailija
80/80 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuolloin tapahtui?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme