Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kestovaipat vastasyntyneelle?

07.09.2007 |

millaset sopisivat parhaiten tai mistä olette ite pitäneet? entä villahousuissa mitkä on hyviä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sekoamassa kestovaippoihin ihan totaalisesti, vaikka meinasin suhtautua niihin ihan viileen järkevästi. Ensimmäinen oma vauva tulossa, ja tietysti kaikkeen ällösöpöön vauvatouhuun sekoaa nyt paljon pahemmin kuin lapsipuolten tai sukulaislasten kanssa. Ja kestovaipat, varsinkin vastasyntyneiden minikokoiset, ovat ällösöpöyden huippu! :D

Suurimman osan vaippa-aikaa käytän varmaan Imse Vimsen sisävaippoja ja pul-kuoria, koska niistä on jo tosi positiivisia " osa-aikaisia" kokemuksia ei-oman vauvan kanssa. Mutta jos vastasyntynyt on ihan pienenpieni, niin pienetkin Imse Vimsen sisävaipat saattavat olla liian isot. Samoin harsot, ja harsoja pitäisi lisäksi olla aina taittelemassa, mikä ei kiinnosta yhtään. Ja toisaalta vauvani on todennäköisesti herkkäihoinen, jolloin harsot ja/tai pul-kuoret saattavat ärsyttää pyllyä. Eli taidan ostaa parit villahousutkin, testimielessä sekä hahtuvia että merinovillaa (Ruskovillasta tai Myllymuksuista)... Ja lisäksi minun on pakko ostaa Ronjamarian newborn-sisävaippoja, koska NE ON NIIN JÄRKYTTÄVÄN SÖPÖJÄ! :D

Vierailija
2/9 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten seuraavalle hankein vaikka mitä pieniä sisävaippoja........

Olisi pitäny jättää hankkimatta vaan..... En kertakaikkiaan raskinu laittaa vastasyntyneelle-2kk ikäiselle mitään muotoonommeltua sisävaippaa jossa paksut reunat/jalansuut ja nepit/tarrat.....

Ja hommasin äkkiä 20kpl harsoja ja nauhavaippoja ja villahousut siihen päälle..... Siitä tuli ihanan painamaton paketti jossa ei mitään paksuja reunoja vaikka se iso haaroista olikin nin kumminkin selästä ja mahasta ohkanen ja jalansuista pehmeä... :)

Nauhavaipoista tulee kerrassaan ihana paketti ja pitää maitokakat sisällään ja imuski sitten harso tai jotin muuta mukavan pehmeää olis mun suositukseni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahdella käyttänyt nauhavaippoja ja ruskovillan villiksiä. Samat menee koko vaippaiän (villiksiä 2 kokoa) ja kuivavat hyvin ilman kuivausrumpuakin.

Vierailija
4/9 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikä niitä nauhavaippoja ainaski ja lisää harsoja ja villahousuja.sit kattoo miten alkaa homma sujuu kun vaavi sieltä syntyy=).maanantaina käynnistykseen joten kovin pitkään ei tartte enää odotella.

Vierailija
5/9 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on oikeasti tosi toimivia noille vastasyntyneille varsinkin (tosin pelaa hyvin tuolla puolivuotiaallakin!). En voi sanoa kokeilleeni kaikkia silloin aluksi, kun ihastuin harsoihin heti. Niistä sai pehmoisen paketin (kuorina tykkäsin Imse Vimsen tarrakuorista, hahtuvista ja Engelin villahousuista) ja sopii takuulla kaikille ja kaikenmuotoisille pikkuisille. Samat harsot piti sisällään vastasyntyneen löröt ja toisaalta sopivat nyt myös noitten ihanien 6kk vanhojen makkarareisien ympärille ;-) Onnea synnytykseen!

Vierailija
6/9 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiramiia:

millaset sopisivat parhaiten tai mistä olette ite pitäneet? entä villahousuissa mitkä on hyviä?

meilläkin käytetty harsoja näpsyllä villahousujen kanssa. harmi, että nauhikset tajuttiin ostaa vasta kun vauva oli vähän isompi. ne on tosi hyviä, aluksi riittää joku pieni imu lisäks, myöhemmin harso.

meillä käytetty myös ikivanhoja vekkulikuoria pienen harsopötkön kanssa, nekin oli näppäriä. sopivan ohkainen paketti.

Vierailija
7/9 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ollut käytössä ruskovillat ja saksasta ostetut villikset, merkkiä en muista. nyt on seuraavaa odottamassa pino pelson vankilan hahtuvasta tehtyjä villiksiä. ihanan ohuet yksisäikeiset, mutta kuulemma pitävät :-)

Vierailija
8/9 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua hyvät ihmiset... mikä on nauhavaippa? Miten se toimii..?

Vierailija
9/9 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zco:

minua hyvät ihmiset... mikä on nauhavaippa? Miten se toimii..?

Katso esim. http://www.kestovaipat.fi/imukerros.html -> Nauhavaippa