SAIRAANHOITJAT, oikeat tienestit?!
 Paljon puhuttu aihe, mutta antakaapas konkreettisia tietoja. Tuttavani, joka sairaanhoitajana Helsingis (ollut n. 5v) sanoo monasti tienaavansa yli 3000 euroa kuukaudessa, minusta se ei ole kovin huono palkka.

Kommentit (25)
On eri asia tehä töitä kolmessa vuorossa ku ma-pe 8-16. Kyllä ne lisät on todellakih ansaittuja! Oikeesti vuorotyö kuormittaa paljon enemmän kun säännöllinen päivätyö, vaikka tekis siellä töissä ihan samaa hommaa arjet ja pyhät, aamut ja illat...
 Peruspalkasta käteen 1336e
 Lisistä 110e
 sairaanhoitaja
Työaika on aamuseitsemän ja iltakymmenen välillä, lähes joka päivä eri, mikä on äärimmäisen rasittavaa. Yleensä aamusta tai aamupäivästä alkava kuitenkin.
 Joku vain mainitsi koulutustasosta...jäin miettimään..

Kumpiakohan on todellisuudessa enemmän, päivätyötä vai vuorotyötä tekeviä? Se, että peruspalkkaan tulee 150-200 euron korotus, tarkoittaa sitä, että todellisuudessa brutto tulee kasvamaan huomattavasti enemmän, koska korotus vaikuttaa suoraan myös lisiin.
Se on ihan valintakysymys, hakeutuuko ammattiin/työpaikkaan, jossa tehdään työtä myös ns. poikkeuksellisiin aikoihin. Itse työssähän ei ole eroa, tapahtuuko se arkena vai pyhänä.
Itse olen kunnalla linja-autonkuljettajana ja nuo lisät lasketaan samalla tavalla. Peruspalkka on 1900, mutta lisät todellakin muodostaa palkasta lähes 30%. Tienaan kuukaudessa brutto 2500-2600. Yksi vapaa viikonloppu kuukaudessa, päivä- ja yövuoroa yhtä paljon.