Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä luuraa syyskuun inssiläiset?

07.09.2007 |

Heips!

Minne on kaikki syyskuun inssiläiset piiloutuneet, vai onko teitä???

Itsellä piiiiiitkä kesätauko vihdoin takana, ja uutta hoitokiertoa nyt ollaan käynnistelemässä... Keväällä siis tulokseton inssi ja nyt olis tarkoitus vielä inseminaatiota kokeilla, nyt tosin poikkeuksellisesti (?) lääkkeenä Puregon ja irrotukseen Pregnyl. Kierto vasta aluillaan ja ensi viikolla pitäis alkaa pistelemään.

Minkäslaisia oireita muille tuosta puregonista on tullu, itse nyt ensi kertaa kys. lääkkeen kanssa tekemisissä.

-Höntti-

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten ensimmäinen pistos pistetty.

Katsellaan tuleeko jotain oireita vai ei. Clomeista mulle tuli aivan mahdottomat mummutautioireet. Toivottavasti ei tästä. Nyt sitten piikitellään tää viikko ja perjantaina mennään ultraan katsomaan tapahtuuko mitään.

Jotenki nyt on ihmeen rauhallinen olo. Yhtään ei nyt jotenki osaa ressata ja jännittää tätä hoitoa. Ehkä mä oon jo ressannu kiintiön täyteen. Nyt on lähinnä sellainen fiilis et odotellaan ja katsellaan ihan rauhassa mitä tää kierto tuo tullessaan.

-Höntti-

Vierailija
22/59 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HönTTi04: Mulla oli sama juttu clomejen aikana, että tuli aivan mahdottomat kuumataallot.Noi pistokset on mun mielestä ollut sillä tavalla sivuvaikutuksettomammat kuin noi clomit. Mä oon ollu ihan tyytyväinen noihin pistoshoitoihin vaikka siinä se pistäminen onkin, mutta siihennäyttää tottuvan:) Nii mulla tosin on pistely aineena Menopur, mutta eiköhän ne suht saman tyyppisiä ole(?)

Mites muilla syyskuun inssiläisillä menee?

Terv.Sannamary

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpa muutaman sanasen vaikka ei mitään uutta kuulu.. mut eipähän katoa tää meidän pino toiselle sivulle ;)

Täällä piikitetään edelleen. Huomenna ultra. Vatsalla on ollut jonkinlaista vihlontaa parina päivänä.. molemmilla puolilla : /.. joten luulisin että jotain on alkanut tapahtumaan. Tuo molemmilta puolilta vihlominen vaan usein enteilee sitä että siellä ei ole yhtään isoa vaan paljon pieniä :( No, huomenna viisaampana takaisin!

Onnekasta kuukautta kaikille meille!

Vierailija
24/59 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kiva kun tässäkin pinossa on näin paljon kirjoittajia! Pyritään pitämään pino ylhäällä! : )

Seurantaultrassa siispä tänään kävin ja olipa hurja yllätys, munasoluja oli kypsynyt peräti 5-6 kpl! Eli voipi olla, että saa heittää inssihaaveet tässä kierrossa... Mun kroppa näemmä reagoi clomeihin joka kuussa vähän eri laillla. Annostuksena oli kuitenkin vain 1 nappi (50 mg) per päivä ja 5 pv (kierron 3.-7. pv). Edellisellä kerralla sama systeemi ja silloin kypsyi vain yksi isompi munasolu.

Nyt sit tikuttelen ovista ja jos ovis osuus vasta su-ma niin uuteen ultraan missä katotaan josko sieltä olis kypsynyt vain yksi isommaksi. Nyt oli yksi 16 mm, muut 13 mm tai vähemmän. Lisäksi lekuri määräs meidät seksikieltoon! : ) Eipä siis passaa otta ylimääräisiä riskejä...

Onko muilla kokemusta vastaavasta?

Samaan voin yhtyä siinä, että sivuoireita clomit toi kans tullessaan. Kuumia aaltoja pitkin päivää, nuppi punaisena vähän väliä... Lisäksi hirvittävää päänsärkyä ja jotenkin tuntui, ettei näe edes kunnolla päänsäryn takia. Jatkossa ilmeisesti hoidetaan kypsytykset pistoksilla, siitä ei ole kokemusta...

Eipä auta muu kuin odotella ja testailla ovista... ja toivoa, että ma pääsis vielä ultraan ja olis vaan 1-2 isompaa munista...

Vierailija
25/59 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin, että toisilla Puregon ja toisilla Menogon.. Mitä kaikkia vaihtoehtoja niitä on? Millä perusteella mitäkin?

Pitänee huomenna soittaa ja kysyä kun en tänään hoksannut..

Raitis

Vierailija
26/59 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa käyty, eikä kovin hyvältä näyttäny. Yks 12 millinen rakkula ja muutama vähän pienempi löytyi ja limakalvo aivan onnettoman ohut. Lääkäri meinas, että mä en sit vissiin reagoi reagoi tohon Puregoniin kamalan hyvin. Jatkellaan siis pistelyä viikonlopun yli ja alkuviikolla uus ultra. Ei se kamalasti toiveita antanu tämänkään kierron suhteen, vielä kun isännälläkin on siittiiöissä vähän sanomista, mutta näillä nyt sitten taas mennään. Kyllä vaan harmittaa ihan vietävästi. Tuntuu niin typerältä työntää itseensä kalliita lääkkeitä, kun todennäköistä on ettei niistä ole mitään hyötyä...

Mutta, pitää kai jotenkin yrittää piristää itsensä viikonloppufiilikseen vaik taas tekis mieli mennä peiton alle suremaan koko kamalaa maailmaa...

-Höntti-

Vierailija
27/59 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinataan taas hävitä tänne tokasivulle, ahkerasti nyt kaikki kuulumisia kirjoittelemaan :)

Mä kävin torstaina ultrassa ja eipä ollut mullakaan parhaalla tavalla reagoinut munasarjat tässä kuussa. Yksi rakkula siellä oli alkanut erottumaan kuitenkin ja limakalvo näytti hyvältä ni jatkettiin pistoja edelleen. Mullahan oli yksi tällainen hidassyttyinen kierto sillon kesän alussa. Lääkäri oli hyvin positiivinen että kyllä me inssiin mennään tässäkin kuussa. Annosta on nyt sit nostettu, menee nyt kolme ampullia (225ky) Menopuria. Uusi ultra tiistaina. Hirveitä oireita ei ole tullut, edelleen vain välillä nippailee. Mielen yritän pitää positiivisena jokatapauksessa :)

Höntille paljon tsemppiä, älä vielä luovuta!! Toivotaan iloisempia uutisia seuraavaan ultraan.

Vierailija
28/59 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten ensimmäinen ultra.No ei siellä vielä kovinkaan mahtavan kokoisia rakkuloita löytynyt.Suurin oli sellanen 10 mm.Perjantaina olis sitten taas uusinta ultra ja jos tämä kierto menee yhtään samaan tyyliin kun viime kierto niin lääkäri vinkkaili, että maanantaina vois olla inssin aika:D

No nyt pitää vaan toivoa parasta, että kaikki menee nappiin ja pääsis piinailemaan:)

Terv.Sannamary

Vierailija
29/59 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inssi jääpi sit väliin tässä kuussa kun clomit tehos vähän liiankin hyvin. Tänään oli 2. tarkistusultra ja edelleenkin siellä oli 6-7 isokokoista munista, joten hoito piti keskeyttää. Lääkäri arveli, että mun mahdollinen PCO vaikuttaa näin eli toisessa kierrossa ei tapahdu mitään ja toisessa sit näin yliaktiivisesti. No, harmittaa tietty, että tämä kierto nyt jää sit väliin, mut toisaalta saa kai olla ihan tyytyväinen, et kroppa reagoi clomeihin noin hyvin. Tietää ainakin jatkossa et näistä saa apua. Lisäksi keskustelin lekurin kanssa, että mun viime keväinen raskaus (meni kesken vkolla 6) on saattanut herkistää omia hormoneja, joten sen takia reagoi näin clomeihin. Päätettiinkin pitää yksi kuukausi tauokoa hormoneista ja yrittää inssiä luomukiertoon ensi kuussa! Saapi nähdä miten se sit menee!?

Vierailija
30/59 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannamarylle peukkuja!!!

Suzan73: Pidä vaan lippu korkealla kun lääkkeet vaikuttaa! Vaikka kurjalta se tietysti just nyt tuntuu.. Mulla oli kans alussa noin et tuli paljon rakkuloita ja yksi hyperstimulaatiokin on ollut (ja mulla on PCO).. mut sit aloitettiin Metformin ja nyt ollaan pysytty ihan kohtuullisissa rakkulamäärissä vaikka lääkitystä on jouduttu nostamaan parissa kierrossa reilusti loppua kohden. Onkos sulla Metut käytössä?Toivottavasti tärppäisi nyt ensi kierrossa!

Mites Höntti, joko olet käynyt ultrassa?

Missäs vaiheessa Ratis on?

Oma napa.. Eilen oli ihan hirveetä limavuotoa ja sit alko vatsaa juilii ja nippailee ja soittelin jo paniikissa Intiimiinkin et voiko olla mahdollista et ovulaatio tulis oletettua aiemmin (inssiä oli kaavailtu keskiviikoksi).. Aikaistivat sit tän päivän ajan aamuun ja kas kummaa, niinhän se viime ultrassa kitukasvusena ollut rakkula (8mm) oli kasvanut täyteen mittaan ja inssi on tänään!! Mä sit juoksin lääkäristä apteekkiin ja hain Pregnylit ja mies kiiti tuhatta ja sataa antamaan " oman osansa" ;) ja iltapäivällä sit inssiin.. Ja tähän kiertoon sit tulee keltarauhashormoni tablettina ku menkat on kahdessa viime kierrossa alkanut tuhrutteluna jo yhdeksän päivää inssin jälkeen ja kymmenentenä päivänä on ollut jo kunnon vuoto päällä. Ja inssi siksi tänään ku mulla vissiin irtoo tosi nopeesti Pregnylin jälkeen munis ja viimeksi saattoi olla inssi sit vähän myöhässä ( 20h ovistuntemuksen jälkeen)..

Mut hyvällä mielellä siis täällä :D

Vierailija
31/59 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuitenkin Raitis eikä Ratis :D :D :D :D

Vierailija
32/59 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, hyvä epponen, täällä pidetään peukkuja ja varpaita pystyssä sun puolesta!!!

Ja Suzan, tosiaan, ainakin voi olla iloinen et kroppa toimii ja jotain tapahtuu.

Me käytiin juu eilen sitten uudemman kerran ultrassa, nyt oli onneks limakalvo hieman kasvanu, oli 6mm.

Mutta, toi tilanne muniksien kohdalla ei ollu ihan niin hyvä.... Ne, mitä oli silloin pe ei ollu kasvanu kokoa yhtään, ja päin vastoin niitä pieniä oli tullu lisää!!! Eli nyt meillä matkassa kummallakin puolella kolme 8-11 millistä. Puregon-annosta nostettiin ja taas pe ultraan tarkastamaan tilanne. Nyt olis sit kaks vaihtoehtoa, toivotaan et sieltä kuitenkin kasvaa kokoa vaan yks tai kaks munista, jolloin kuitenkin päästäis inssiin, tai jos ne kaikki päättää kasvaa, niin meinasivat että sitten olis edessä ivf...

Jotenki on vähän koominen olo, kun ei yhtään tiedä mitä tästä vielä tuleman pitää, vai tuleeko yhtään mitään...

Kumma kyllä, juuri yhtään ei stressitä eikä jännitä, lähinnä tässä nyt vaan ihmetellään tätä juttua...

Vierailija
33/59 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa " vasta" kp 46/39-ikuisuus.. Ensi viikolla soittelen Väestöliittoon jos ei ole uusi kierto alkanut. Mulla kun on takana mm. useiden vuosien tauko kuukautisissa ja en todellakaan ala odotella edes kahta kuukautta, että päästään siihen inssiin!! Sain jo kaverilta ylimääräiseksi jääneen Puregoninkin jääkaappiin odottelemaan tositoimia.. Joten haluan sinne HETI!!

Kuka malttamaton?? Minäkö??? En toki tämän asian suhteen.. ;)

Onnea matkaan jo piinaileville sekä vielä inssiä odottaville!

t. Raitis (joka yrittää joka toinen kerta kirjautua nimellä " Raitapatainen" )

Vierailija
34/59 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kysyin eilen lääkäriltä pestyjen siittiöiden eliniästä ja lääkärin vastaus oli, että ne elävät ihan yhtä kauan kuin pesemättömätkin.

Tätä asiaa aina varmaan mietitään joka inssipinossa ja jostain on ilmeisesti ollut tietoa, että pestyt siittiöt eläisivät vain 12 tuntia.

Vierailija
35/59 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

epponen: ei ole mulla metuja käytössä eli clomeilla pelkästään tuli nää yliaktiiviset munikset. Lääkärin kans keskuteltiin hormonipiikeistä, mut päädyttiin vielä kerran kokeileen ihan luomukiertoakin. Ja tietty piikitettävien hormonien hintakin vähän hirvittää, vaikkei se olekaan mikään este. Odotellaan siispä vielä ainakin yksi kuukausi ennen kuin siirrytään eteenpäin hoidoissa.

Vierailija
36/59 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se muuten käytännössä sama asia pestäänkö siemenneste vai laitetaanko ne ravintoliokseen? Vai onko kyse ihan eri jutusta?

Ne voi klinikkojen lääkärit olla hieman ihmeissään kun aaltomaisesti kysellään samoja asioita, jotka siis palstoilla puhuttavat. Sopiiko Ankkis kysyä missäpäin suomea olet hoidoissa? Itse nimittäin kysyin Väestöliiton Tampereen klinikalla.

Raitis

Vierailija
37/59 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esitin kysymykseni. Ravintoliuoksesta en ole koskan kuullut, lääkäri sanoi, että pesussa vain erotellaan liikkuvat siittöt liikkumattomista ja poistetaan muut ylimääräiset aineet spermasta, jotteivat ole uiskentelun esteenä. Mitään muuta esim. ikään vaikuttavaa käsittelyä ei siittiöille tehdä.

Vierailija
38/59 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti plussaonnea ja koko pinolle!

Itse plussasin ilokseni kolmannessa inssissä nyt elokuussa. Lääkärikin sanoi, että pieni IVF:llä pelottelu auttoi heti :)

Vierailija
39/59 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on sitten tohtorin pakeilla käyty, ja nyt jo aavistuksen positiivisemmilla ajatuksilla. Yksi follikkeli oli kuin olikin valikoitunut ja venähtänyt 15 milliseksi, muut oli sitten rutkasti pienempiä. Limakalvokin näytti ihan hyvältä. Tämä ja huominen päivä vielä pistellään Puregonia, kun laiskasti tuntuu tuo follikkeli kasvavan (mulla nyt jo kp 16), ja maanantaina sitten irrotuspiikki menemään ja inssi sitten keskiviikkona. Mistäköhän muuten mahtaa johtua tuo hidas kasvu, kenelläkään tietoa? Mutta, näillä näkymin inssiin sentään päästään. Alkaa jo kohta parin viikon pistelyn jälkeen tulla Puregonistakin oireita: muutamana päivänä täysin käsittämätön mielialojen heittely, ajoittain iskevät kuumat aallot ja valtaisa turvotus sekä pieni kipuilu alavatsassa aina silloin tällöin. Minä joka kehuin että on niin ihana lääke kun mitään oireitakaan ei tule.... No, kai se näillä määrillä, kolmas ampulli nyt menossa...

-perjantaihin jälleen, Höntti-

Vierailija
40/59 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne kertomaan hieman omia uutisiani. Eli siis tänään piti olla yksityisellä klinikalla tarkistus ultra ja se inssioli suunniteltu ens maanantaiksi. No kävin siellä ultrassa ja siellä näky jo yks 20mm rakkula.Se lääkäri sanoi, että voitaisiin tehdä se inssi kyllä maanantaina, mutta sitä ennen mun pitäisi kontrolloida ovistestillä(tänään ja huomenna), ettei se rakkula irtoa ennen aikojaan. No niinpä minä sitten tein ja heti kun tänään olin sen testin tehnyt niin siihen pärähti selvä plussa.Soitikin sitten sinne klinikalle ja kerroin asian, että ovistestiin oli plussa tullut ja joutuisin sen inssin perumaan maanantailta kun se olisi liian myöhäistä tehdä sitä enää. Hetken kuluttu ne sitten soitti mulle sieltä klinikalta ja kerto, että inssi tehdään jo tänään:)

No nyt on sitten se inssi jo tehty ja ei kun piinailemaan:)

Sellasta tänne päin...

Terv.Sannamary

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä