Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä luuraa syyskuun inssiläiset?

07.09.2007 |

Heips!

Minne on kaikki syyskuun inssiläiset piiloutuneet, vai onko teitä???

Itsellä piiiiiitkä kesätauko vihdoin takana, ja uutta hoitokiertoa nyt ollaan käynnistelemässä... Keväällä siis tulokseton inssi ja nyt olis tarkoitus vielä inseminaatiota kokeilla, nyt tosin poikkeuksellisesti (?) lääkkeenä Puregon ja irrotukseen Pregnyl. Kierto vasta aluillaan ja ensi viikolla pitäis alkaa pistelemään.

Minkäslaisia oireita muille tuosta puregonista on tullu, itse nyt ensi kertaa kys. lääkkeen kanssa tekemisissä.

-Höntti-

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs, lauantaista käskettiin tekemään ovulaatiotestejä. Eilen tein päivällä, ei ollut plussa, mutta vahva viiva kumminkin. Tänään reissusta kotiuduttani tein testin iltapäivällä ja tuloksena vain juuri ja juuri näkyvä himmeä viiva. Olisiko ovis voinut sittenkin tapahtua, vai mistä yhtäkkinen viivan katoaminen??? Irrotuspiikki minun piti pistää huomisiltana ja inssi oli tarkoitus tehdä keskiviikkona. Sairaalasta ei saa juuri nyt ketään asiasta tietävää kiinni, joten huomiselle menee sieltä neuvojen kysyminen. Pelottaa nyt, että menikö tääkin kierto nyt sitten metsään... =( Pupuiltu ollaan kyllä kotona ahkerasti, mutta kun ei sekään välttämättä auta...

Osaiskohan joku viisaampi auttaa...???

-taas masennuksen partaalla, Höntti-

Vierailija
42/59 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höntille aloin kirjottelee.. En ole satavarma, mut musta tuntuu että ovis ei olis vielä ollut. Mulla ainakin joskus aikanaan kun tuota meidän ekaa lasta yritettiin näytti testit aina vaikka mitä, mut kyllä sieltä sit selvä oviskin aikanaan tuli. Älä nyt ainakaan vielä masennu, huomenna soitat heti aamulla lääkäriin ja kyselet neuvoja. Aika nopeasti on kyllä munasolu kasvanut jos arvio inssin teosta olis vasta keskiviikkona..

Eli pidän siis peukut pystyssä et ovis ei olis vielä ollut ja et jos on ollut ni pupuilut olis tehonnut :)

Mä aloitin Terolutit perjantaina, saas nähdä josko nyt vuoto ei alkaisi niin pian kuin aiemmin.. tietysti toivon et ei alkaisi ollenkaan : D Mahaa nipistelee ja kiprii, muuten ei mitään oireita mihinkään suuntaan ole.. ja aina mulla mahaa nipsii tässä vaiheessa kiertoa. No, viisi päiväähän tässä vasta inssistäkin on.. siis pitkää pinnaa tarvitaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, epponen, rauhoittelusta, sen ansiosta on nyt mieli vähän rauhallisempi. Huomenna soittelen ja kyselen neuvoja...

Vierailija
44/59 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höntti: Mites kävi? Tulehan heti kertomaan kun tiedät.

Mitäs muut?

Vierailija
45/59 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla soitin, ja hoitaja puhelimessa oli vakaasti sitä mieltä, että ovis tosiaan olis menny jo. Meinasi että aika turhaa olis inssiin lähteä. Halus kuitenki jutella vielä lääkärin kanssa ja soittikin sitten pikapuoliin takaisin. Lääkäri oli käskenyt pistää Pregnylin illalla ihan niin kuin oli suunnitelma ja inssi tehdään kuitenkin keskiviikkona. Tiedä sitten, mikä tarkoitus siinäkin on. Voipi olla et haluavat nyt vaan tehdä pakolliset inssit pois alta, että ne tosiaan on sitten paperilla tehty et voidaan siirtyä IVF:ään. Kun lääkäri jo kierron alussa sanoi, ettei ihan huimia odotuksia kannata näihin insseihin laittaa...

Vierailija
46/59 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä kuulostaa perin oudolta! Miksi ihmeessä eivät edes ultranneet, siinähän asia olisi selvinnyt?! Jospa se lääkäri ajatteli että siellä voisi olla jotain uutta kasvamassa tms? Silti ihmettelen miksi eivät ultranneet.. mut onhan se luotettava että tietävät mitä tekevät kun tätä ammatikseen tekevät.

Toivotaan että inssiin mennessä olisi iloinen ylläri ja siellä olisi vielä oikein hyvä munis.

Tsemppiä!

Vierailija
47/59 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä eivät tyrkyttäneet uktraamista siksi kun meillä on tuonne hoitopaikkaan kohtalaisen pitkä matka. Ajattelivat sitten varmaan, että joka tapauksessahan me sitten tullaan inssipäivänä... Tiedä häntä.

Miten muuten tuo Pregnylin näkyminen ovistestissä?? Huvikseni tässä nyt olen jatkanu noita ovistestien tekemistä ja tänään pläjähti selvä plussa testiin. Onkohan se eilen illalla pistetyn Pregnylin syytä vai voisikohan siellä oikeasti olla ovis tulossa...??? Mää alan olee ihan sekaisin näiden juttujen kanssa, enkä enää yhtään tiedä mitä pitäis mistäkin ajatella. No, ehkä huomenna sitten selviää jotain...

-Hämmentynyt Höntti-

Vierailija
48/59 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höntti: En ole varma siitä näyttäiskö ovis-testi plussaa Pregnylin jälkeen vaikka ovista ei olisi, mutta jos olet eilen pistänyt Pregnylin ja olisi ollut sopivan kokoinen munis siellä ni tänäänhän testin pitäisi sitten ovis ilmoittaa.. Toivotaan että on ovis : D Tulehan taas sit heti kertomaan kuulumiset.

Mulla vatsan nipistely jatkuu. Tuntuu ku menkat alkais, välillä oikein kouraisee : / Ja turvottaa hirveesti. Onkohan noista keltarauhashormoneista johtuvaa?! Tää on eka kierto ku olen inssin jälkeen niitä popsinut ja ei ole aiemmin tällei kipristellyt. Ei kai ne menkat vielä voi alkaa ku on vasta pp 7 ja noi keltarauhashormonit menossa!!! Vaikka onhan ne alkanut edellisissäkin jo pp9 alkavalla tiputtelulla, et voishan ne kohta alkaa jos hormonilla ei ole vaikutusta. Nyt ei kyllä tiputtelua ole.. vielä..

Tosi selviä ajatuksia taas :)

Missäs kaikki muut luuraa?!

Vierailija
49/59 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

epponen, mulla noi Luget viime inssin jälkeen aiheutti just tuollaisia oireita, olin ihan kamalan turvonnu, tissit oli pinkeät ja vatsaa kipristeli, lisäksi huimasi aika ajoin. Välillä kuvittelin jo raskausoireiks, mutta kyllä ne sitten loppupeleissä oli noitten lugejen aiheuttamia oireita...

Mistäköhän muuten mahtaa johtua et mulla on rinnat kasvanu yhtäkkiä varmaan pari kuppikokoa, mitkään liivit ei sovi päälle kun tissit tursuaa kaikista ulos... Oliskohan näitten hormonien aiheuttamaa, tai mitälie...

Mut, pitää alkaa jännittää huomista, mä tuun taas sitten kertoilemaan kuulumisia.

Vierailija
50/59 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän menee ihan kaksin jutteluksi :) : /

En osaa kyllä kommentoida tuota rintojen kasvua, olisko tosiaan joku hormoonijuttu.

Onko nuo Luget sama kuin Terolut tabletit? Siis keltarauhashormonia ne kai on molemmat mut taitaa olla eri lääke kuitenkin? Mut niiden piikkiin mä olen jokatapauksessa tän laittanut, ei mulla raskaus oireita ole taaskaan.. siis rintojen turvotusta tms. normaalia enempää, vatsaa vaan kipristää ja nipistelee.

En pääse illalla koneelle, mut huomenna käyn katsoo kuulumiset jos suinkin kerkeän.. Peukut pystyssä kuitenkin kokoajan!

Vierailija
51/59 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään tää on tosiaan ihan mun ja epposen kaksinpuhelua, missä siis on kaikki muut???

Huonoja uutisia lääkärikäynniltä. Isännän sperma taas vaihteeksi niin heikkolaatuista että sillä ei edes inssiä lähdetty tekemään. Se on ollu laadultaan tosi vaihtelevaa, välillä ihan ok, välillä taas huonoa ja nyt sitten tosi huonoa. Tosin lääkäri ei mua edes vaivautunu sitten ultraamaan. Jostakin syystä käski kuitenkin harrastaa seksiä, ihan kuin varmuuden vuoksi vielä tänään.

Outoa muuten,että edelleen tänään ovistesti vahva plussa, niinkuin eilenkin. Ei kai sen nyt kahta päivää pitäis näyttää??? Vai miten sitten tuo Pregnyl siihen vaikuttaa?? Olin niin shokissa, etten hoksannut edes lääkäriltä mitään kysellä.

Nyt sitten tutkitaan tilannetta vähän lisää, ja kun tuloksia tulee, kokonaan uus hoidonsuunnittelu, et mitä tässä nyt sitten lähdetään tekemään.

Olo on kyllä taas tosi onneton ja mieli maassa. Nyt kun sit kuitenkin mun kroppa olis reagoinu hoitoihin, kävi näin. Just nyt ei oikein jaksa ajatella et miten tästä eteenpäin. Menkkoja sitten vissiin vaan odottelemaan ja sen jälkeen miettimään uusia kuvioita. Itkettää ja v*tuttaa, ja tekis vaan mieli hautautua peiton alle.

Mutta, kauheesti tsemppiä kaikille muille ja toivottavasti teillä onnistuu paremmin! Ehkä se meidänkin vuoro vielä joskus tulee...

Vierailija
52/59 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paljon kertomista.. Täällä syödään nyt Teroja viikon verran kun kierto venähti yli viiteenkymmeneen päivään. Kun ei vaan jaksais odottaa sitä inssikierron alkua!! Nyt myönnän olevani " mulle tänne heti kaikki nyt" -ihminen

Kurjasti mennyt Höntin ovis.. Toivottavasti teillä kuitenkin tärppää! =)

Raitis

Vierailija
53/59 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kurjia uutisia HÖNTILTÄ : ( Ja tosi outoa tuo miten sua hoidetaan! Oletko sä julkisella vai yksityisellä puolella hoidoissa? Ihan mielenkiinnosta kyselen. Meillä tuo ensimmäinen lapsi on saanut alkunsa julkisen puolen hoidoilla, mut vierähti useampi vuosi kun hänet saatiin. Nyt aloitettiin hoidot tammikuussa julkisella ja kesäkuuhun mennessä ei oltu saatu yhtään mitään aikaiseksi!!! Oikeesti ei yhtään mitään. Rakkuloiden kasvatus jätettiin kesken jos ei heti alkanut kasvamaan ym.. Aina oli joku vialla. Sit olis tullut tauko syyskuuhen asti niin hakeuduttiin yksityiselle. Siellä on saatu joka kuukausi rakkulat kasvamaan ja päästy inssiin! Me ainakin ollaan niin tyytyväisiä siihen että saadaan hyvää ja ennenkaikkea yksilöllistä hoitoa tuolla et ei ihan helposti enää julkiselle palata. Rahaa menee tietysti enemmän, mut vielä on riittänyt. Kela korvaa yllättävän hyvin ja kun maksukatto lääkkeistä on täynnä niin nekin saa ilmaiseksi (1,5euroa per lääkelaatikko)

RAITIKSELLE pitkää pinnaa odotteluun! Kyllä se vielä palkitaan :)

Mulla ei uusia uutisia. Nyt on pp 9, kahdessa aikaisemmassa yrityksessä tiputtelu on alkanut tänään.. Suuria odotuksia ei ole. Jotenkin tänä aamuna kun heräsin oli varma tunne siitä että ei nyt tärpännyt, olisinko nähnyt unta. Mahaa nippailee edelleen ja iltaisin olen niin turvoksissa että housut ei mene kiinni ja luulis että olen raskaana ainakin viikolla 20 :) Vähän olen jo alkanut suuntaamaan katseita ensi kuuhun ja mitä sit sen jälkeen?! Tää oli jo kolmas yritys ja jos ei seuraavallakaan natsaa niin varmaan uudet kujeet kehiin. Tuntuu kurjalta valittaa kun itse on sentään inssiin päässyt, mut eikös tämä paikka ole sitä varten että saa purnata?! ;)

Vierailija
54/59 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten varmaan voi arvata, julkisella meitä hoidetaan... =)

Mekin ollaan " aloitettu" hoidot tammikuussa ja tähän mennessä on ollu nyt sitten kaksi hoitokiertoa, et mikään kiire niillä ei ainakaan tunnu olevan... Pitää varmaan kans ruveta suunnittelemaan tuota yksityiselle siirtymistä, rahapolitiikka vaan hirvittää, et millä sitten rahat riittää kaikkeen. Vaik sekin on tietysti priorisointikysymys, haetaan sitten vaikka pankista lainaa =)....

Jep, tää on juuri oikea paikka purnaamiselle. Mua ainakin helpottaa suunnattomasti kun saa jossain avautua ja saa vielä tukea ja ymmärrystäkin vaikeaan asiaan.

Isännän kanssakin saatiin eilen megariita aikaiseksi, kun lääkärin määräyksestä olisi sitä seksiä pitänyt harrastaa, ja mä en vaan mitenkään pystynyt kun koko ilta meni parkuessa silmät päästä... Siinä sitten puolin ja toisin meni syyttelyksi " kun säkään et yhtään yritä..." Ja järkyttävän paha mieli on muutenkin... Pitää kai vaan koittaa katsoa eteenpäin ja löytää taas jostakin voimia.

Vierailija
55/59 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites epposen piinailu jatkuu? Eihän ole merkkejä tädistä? Mä kauheesti täällä peukuttelen sun puolesta. Olis niin kiva saada positiivisia uutisia!

Mä en enää ymmärrä yhtään... Mä nyt olen ihan huvikseni jatkanu ovistestien tekemistä, ja nyt on kolmatta päivää testi selvä plussa. Mistäköhän ihmeestä mahtaa johtua??? Kenelläkään kokemuksia tai tietoa asiasta? Voisko noi hormonit tehdä jotain tepposia...???

Vierailija
56/59 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÖNTILLE jaksua <3 Tää on raskasta aikaa tää odottelu ja minäkin voin tunnustaa että välillä tulee asian takia otettua miehen kanssa yhteen vaikka yleensa kyllä " vedetään yhtä köyttä" . Toivottavasti olette saaneet asiat jo sovittua.

Mulla on ihan menkka olo. Täti ei ole vielä tänne kurvannut, mut ei taida mennä kauan. Mahaa vihloo ja rinnat on arat kuten ennen menkkoja. Vielä on neljä päivää Teroja jäljellä, saas nähdä kauanko menee et menkat alkaa. Maha on turvoksissa ihan älyttömästi. Nyt pp 10.

Vierailija
57/59 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai täällä vielä joitakin on? Onko meitä inssiläisiä tosiaan näin vähän?

Mä täällä edelleen piinailen, nyt pp12. Aika selvää on että kohta menkat alkaa, toissapäivänä ja eilen tuli sellasta limavuotoa, jossa oli seassa veriviiruja :( Haluatteko tarkempia kuvauksia?! ;) Mut kunnon vuotoa odotellessa.. huoh..

Lukaisin yhdestä pinosta tuosta sairaanhoitajien lakosta, en ollut itse asiaa edes tajunnut että lakko voi vaikuttaa hoitoihin.. Kyllä ärsyttää! (Vaikka itse olen hoitoalalla ja lakkoa kannatan) Jos lakkoa ei olisi niin meillä olis varmaan mennyt hoidot niin hyvin että olis tän vuoden puolella kokeiltu koeputkihedelmöitystä ja se olis ollut iso asia, koska lääkkeet olis saanut ilmaiseksi.. No, ei auta vonkua.

Vierailija
58/59 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taustailu sitten jonkin aikaa ja nyt tulin sitten tänne kertoilemaan hieman omia kuulumisia vaikka tosin mitään mullistavaa ei ole tapahtunut. Eli elelen sitten täällä kp 10. Jotenkin outo fiilis on kun eiole oikeestaan minkäänlaisia oireita puoleen eikä toiseen. Viime hoidon aikana oli aivan kamala turvotus, mutta tässä kierrossa ei pahemmin mitään. Tunne on kyllä, että ne menkat vois alkaakin(kun tässä asiassa en kovin optimistinen osaa olla kaikkien niiden pettymyksien jälkeen). No tässä sitten jatketaan vain piinailua ja katsotaan mihin asti päästään...

Ai täällä on muitakin hoitoalalla työskenteleviä!;) Myös minä ja olen kyllä myös lakon kannalla jos siitä jotain hyötyä olisi. Itse en Tehyyn kuulu, mutta tuo sopimuksen allekirjoitus on saanut ajatukset kulkemaan sinne päin, että olisiko liiton vaihdon paikka?! Tehy sentään yrittää...

mutta hyviä illan jatkoja kaikille tasapuoleisesti ja kertokaahan kuulumisia:D

Terv.Sannamary

Vierailija
59/59 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä huomaa, että alkaa näköjään mennä tässä kp:t ja pp:t ihan sekaisin...siis tarkoitin tossa edellisessä tekstissä, että menossa on pp 10 eli siis tänään pp 11 ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi