Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Urputusta äitiysvaatteista

07.09.2007 |

Kävin katsastamassa äitiysvaatetarjontaa ja petyin pahan kerran. Viisi vuotta sitten, kun odotin esikoistani, vaatteita oli tarjolla harvemmassa liikkeessä, mutta mielestäni valikoima oli silti parempi. Nyt kävin läpi viisi eri liikettä (H&M, Lindex, KappAhl, Zara, Stockmann) ja joka paikassa äitiyshousutarjonta rajoittui lähes yksinomaan lantiomallisiin farkkuihin, joihin oli ommeltu trikoinen kaistale mahan kohdalle. Nekin harvat housut, jotka eivät olleet farkkuja, olivat tätä samaa mallia. Lisäksi kaikki housut, joita löysin, oli tuota trikoo-osaa lukuunottamatta ommeltu täysin joustamattomasta kankaasta. Jos nyt sattuisi painoa tulemaan muuallekin kuin siihen mahan kohdalle, niin eihän tuollaiset housut mahdu koko raskautta tai ainakin alkavat puristaa ikävästi, varsinkin kun lahkeet olivat useimmissa malleissa aika kapeat.

Nyt ymmärrän paremmin, kun ihmiset ovat täällä kyselleet, mitä vaatteita käyttää silloin, kun äitiysvaatteet ovat vielä liian suuria, mutta omat vanhat vaatteet pieniä. Kun siis vielä viisi vuotta sitten kaikki äitiysvaatteeni olivat stretch-kankaisia, mahan yli kunnolla ulottuvia ja koko vielä kuminauhoilla säädettävä. Kävivät hyvin jo siinä vaiheessa, kun maha vasta alkoi kasvaa, että sitten loppuraskaudessa ja vielä synnytyksen jälkeenkin, kun maha ei ollut vielä vetäytynyt entisiin mittoihinsa. Eihän näissä nykymalleissa ole minkäänlaista säätömahdollisuutta! Sitä paitsi tuo trikooyläosa ei edes tarjoa mahalle kunnon tukea, toisin kuin napakampaa kangasta oleva, mutta kuitenkin joustava, säädettävä yläosa.

Jos joku nyt tietää, mistä saisi tuollaisia " vanhanmallisia" äitiysvaatteita, niin olisin tiedosta kiitollinen. On ne omat vanhat vaatteet jo tullut kierrätettyä eteenpäin. Silloin viimeksi kun löytyi sopivia vaatteita ihan helposti, niin en osannut kuvitellakaan, että olisi pitänyt säästää vanhat vaatteet, koska äitiysvaatetarjonta menee niin huonoksi. Pitääkö tässä lähteä kirpputoreja katsastamaan vai mikä avuksi?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Ostin itse KappHalin mammahousut ja taitavat jäädä lähes käyttämättömiksi. Ne ovat strets farkut ja sopivat päälle ihan hyvin, kun seistä tököttää paikallaan. Kävellessä ja saatika istuessa nuo sitten valuvat ja valuvat alas päin. Lopulta ne on puolessa välissä persustaa, että ei todellakaan ole pukevat. Tuo valikoima ei todellakaan ole kehuttava, varsinkaan kun en ole mikään M kokoinen, vaan vaatteet saisi olla vähän reilumpia ja tiedän entuudestaan kasvattavani VALTAVAN mahan.

Vierailija
2/27 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun odotin esikoistani 4 vuotta sitten, kaikki äitiysfarkut olivat sellaisia, joissa koko housukangas tuli melkein rintsikoiden päälle kiinni. Oli tosi tyylikästä kävellä napin ja vetskarin kohouma navan yläpuolella. Yhdetkään housut eivät istuneet kaikki roikkuivat. Mutta tämähän on vain vartalon rakenteesta kiinni -- ja makuasia ;)

Nyt olen löytänyt taas kivoja äitiysfarkkuja ja housuja. Zarasta ainakin löysin farkut, jotka ovat strechiä mutta ikävät ehkä sinun kannaltasi, kun niissä on tämä resori.

Minä ostin ensin S-kokoisia housuja ja loppuraskaudesta vielä lähes samat housut M-kokoisina. Eihän nämä mitkään huippuistuvat ole mutta kyllä kaikki ymmärtävät, että ei tällaisella mahalla istuvuutta voi saavuttakaan täydellisesti.

Alkuraskaudessa minun pulmani ratkaisi pitkälti BellyBelt. Eli käytin vanhoja housujani niin kauan kuin vain niihin mahduin. Suosittelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen jo aivan hiessä mammavaatehankintojen kanssa. Olin viimeksi 5 vuotta sitten raskaana ja kaikki vaatteet jo tietysti laitettu eteenpäin. Käytin ihan tavallisia HM, Kapphal housuja.

Kävin eilen tutustumassa Zaran mammavaatevalikoimaan joka mielestäni oli surkea, koska mitään en voinut ostaa. Farkut näyttivät hyviltä. T-paita tekstillä maksoi 16,90e ja en tykännyt yläosista.Kai sitä voi isokokoisissa , tyköistuvissa t-paidoissa kulkea talvella neuleen kanssa, mutta mitä laittaa jalkaan??????

Ostin eilen H&M äitiysfarkut isoa kokoa. Numeroa suurempaa kuin itse käytän. Sovitin vasta kotona ja ne mahtuivat juuri ja juuri jalkaan siis reisistä ja pepusta. Jos leveyttä venyn koko kropasta, ne eivät enää mahdu. mahan resori venyy kyllä mutta jos ei mene jalkaan lantion leveydestä kun farkku ei veny. Sitten se resori alkoi siitä mihin karvoitus loppuu, alavatsan alta. Näytin miehellenikin että katso mimmosta mallia, jotenkin irvokkaat. Mies tokaisi että tollasissa housuissa nuoriso kaupungilla kulkee. Siis oikeasti vai , että karvat viuhuvat napin päällä? Sovitin sitten pidemmän paidan kanssa ja oli vähän normaalimpi olo. Pakkohan ne pitää on kun tavalliset nappihousut menee tuskin päälle.

Raskaus vajaa puolessavälissä ja talvi tulossa. En aio miehen urheiluvaatteissa koko raskautta tallustaa.

Kertokaa nyt ihmeessä mistä l/xl iso mamma löytää kivoja ja inhimillisiä äitysvaatteita joilla mukava olla ihmisten ilmoilla?

Joku pienikokoinen sanoi että siirtyy isompiin kokoihin, mutta entäs isokokoinen kun koot loppuvat kesken. Taas isojen tyttöjen mallistossa kyllä lantion ja reisien leveyskin kasvaa että tuskin pysyvät päällä tai ovat telttatyylisiä. Tai en tiedä mutta luulisin niin.

Apuva.

Vierailija
4/27 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollu ihan tyytyväinen mammavaatteisiin, jotka ostan pääsääntöisesti hennesiltä. Siellä tosin parhaat menee nopeesti ja uutta tulee usein mut menee myös, joten pitäis usein olla vilkuilemassa, jos ei heti löydä.

Mulla on paksut reidet ja hyvin menee eikä kinnaa nämä housut mitä olen ostanu. On 2 puuvillahousut resorilla ja yhdet trikoohoust mustat.

Kirppareilta voi löytää edullisia j ahyviä mammahousuja ja myös sitten erikoislikkeistä, joskin hinnat on korkeammat niissä.

Vierailija
5/27 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinenkin on vähän leveämpi tuosta lantion tienoilta, joten ongelma joustamattomissa housuissa on juuri tämä. En tiedä, onko tämä joku valmistajien juoni, jolla saadaan myytyä enemmän vaatetta, kun samoja housuja ei voi käyttää koko raskausaikaa siksi, että niiden täytyy olla juuri istuvat, että pysyvät päällä ja sitten toisaalta eivät anna yhtään periksi, jos vararavintoa sattuu kertymään lantion/ reiden seutuville. Mutta siis viisi vuotta sitten samat housut kävivät koko raskausajan mainiosti. Nyt tosiaan kootkin tulevat jo vastaan. H&M:ltä en löytänyt yhtään kappaletta housuja kokoa XL, yhdet L-kokoiset mahtuivat ja otin ne varuiksi, mutta mietin vienkö takaisin, kun eivät olleet oikein hyvännäköiset ja toisaalta ovat niin kapeat eivätkä jousta, etteivät salli yhtään lihomista. Mutta jos en parempiakaan löydä, niin täytyy kai ne pitää, yksillä housuilla tuskin pärjään.

Minustakin (ikää 30 ja risat) tuntuu dorkalta pukea teinipöksyjä jalkaan, kun en sellaisia muutenkaan käytä, mutta nyt oli pakko ostaa Stokkalta yhdet Mama-licious-farkut, jotta on edes jotain päälle pantavaa. Yksi malli löytyi, jossa lahkeet olivat vähän väljemmin mitoitut, ei kuitenkaan joustavat. Mutta se nappi on juuri siellä, missä sanoitkin, joten pitkä paita on pakko laittaa päälle. Ja kun housut vielä vähän valuvat, niin valuu sen napin paikkakin...

Sitten toinen juttu on tuo mahan tukeminen. Ekassa raskaudessa mulla oli yhdet farkkuhaalarit, jotka jäivät melkein käyttämättä kahdestakin syystä. Ensinnäkin joustamaton kangas oli mielestäni epämukava ja toiseksi niistä ei ollut mahalle yhtään tukea. Mutta eipä tuo trikooresorikaan mitään tue.

Onko aikuisille naisille suunnattuja äitiysvaatteita olemassakaan? Kun siis kroppa ei ole enää mallia teini, eikä se vaatemakukaan...

tyttötiimi:

Ostin eilen H&M äitiysfarkut isoa kokoa. Numeroa suurempaa kuin itse käytän. Sovitin vasta kotona ja ne mahtuivat juuri ja juuri jalkaan siis reisistä ja pepusta. Jos leveyttä venyn koko kropasta, ne eivät enää mahdu. mahan resori venyy kyllä mutta jos ei mene jalkaan lantion leveydestä kun farkku ei veny. Sitten se resori alkoi siitä mihin karvoitus loppuu, alavatsan alta. Näytin miehellenikin että katso mimmosta mallia, jotenkin irvokkaat. Mies tokaisi että tollasissa housuissa nuoriso kaupungilla kulkee. Siis oikeasti vai , että karvat viuhuvat napin päällä? Sovitin sitten pidemmän paidan kanssa ja oli vähän normaalimpi olo. Pakkohan ne pitää on kun tavalliset nappihousut menee tuskin päälle.

Vierailija
6/27 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä raskaudessa kun testailin housuja niin mua ahisti se mahan alle jäävä tiukka housuosuus. Mun maha ei kestänyt yhtään mitään tiukkaa. Ja silloin kanssa huomasin että kaikki housut näytetään tekevän sen samankaavan mukaan. Onneksi mulla oli yhdet housut entuudestaan. Niissä joustava kangas tuli vyötärölle asti ja vyötärön kohdalla oli molemmilla sivuilla kuminauha jota sai kiristettyä tai löysytettyä. Eli housut oli käytössä synnytyksen jälkeenkin.

Vierailija
7/27 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä parempi valikoima voisi löytyä ihan äitiysvaatteisiin erikoistuneista kaupoista, itse löysin ehkä juuri kuvailemasi kaltaiset stretch-kankaiset housut, joissa oli sivuissa resorit joustoa antamassa ja kuminauhasäätö vyötäröllä. Maksoivat kyllä about 100 egeä, mutta olivat siis todella mukavat ja istuvat jalassa, siitä kun maha alkoi kasvaa melkein raskauden loppuun asti. En muista liikkeen nimeä, mutta ainakin silloin 4-5 vuotta sitten se oli Eerikinkadulla Forumin takana, ja toinen liike ainakin oli siellä Kukontorilla.

Itse muutin muualle pari vuotta sitten eikä ole tullut sen koommin Helsingissä käytyä, joten en tiedä ovatko kyseiset liikkeet menneet konkkaan tai muuttaneet tms.

Vierailija
8/27 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hasufel:

En muista liikkeen nimeä, mutta ainakin silloin 4-5 vuotta sitten se oli Eerikinkadulla Forumin takana, ja toinen liike ainakin oli siellä Kukontorilla.

Kukontorilla oli ennen Bebes, joka nykyään on Kampin keskuksessa. Ja siellä kyllä on monenlaista vaatetta, rennompaa ja työssäkäyvän mursun pelastuksia, eli siistejä suoria housuja ja kauluspaitoja.

Itse tosin olen enemmän ostanut duunivaatteitakin Hennesistä, tänäänkin oli sieltä ostetut vaatteet, tosi siistit suorat mustat housut ja paitis. Ja housutkin ovat tosi paljon paremmat kuin käytettyinä saamani farkut ym., joissa varsinainen housukangas yltää johonkin napaan asti, tuntuu inhottavalta, vyötärön kohta näkyy tyhmästi paitojen alta ja housut valuvat jatkuvasti. HM:n uudet housut, joissa on joustokaistale navan yläpuolelle asti, ovat minulle tosi hyviä.

Tosi hauskoja vaatteita on myös Missymomissa, jolla on pikkuputiikki Haagassa & nettikauppa.

Vierailija
9/27 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisistä tallella farkkuja ja housuja jotka siis sitä kangasta kokonaan, ei trikoota siinä välissä.

Nyt odotin että ihanaa kun pääsee ostamaan näitä missä se trikookin, kun näyttävät niin hyviltä. Mutta todellakin törmäsin samaan kuin sinä eli se trikoo joustaa ja muu housu ei. Käsittämätöntä minusta. No ajattelin että pidän niitä sen ajan minkä voi ja jätän kaappiin sitten. Yhdet farkut tosin löysin huutonetistä, jotka joustaa ja joissa se resori. Henkkamaukan mallistoa nekin.

Sitä en siis tiedä, että mistä kaupoista saa näitä farkkuja joissa ei resoria, mutta huutonet on niitä ainakin pullollaan joten sieltä huutamaan vaan. Itse olen ainakin äippävaatteita selatessa törmännyt niihin yhtenään.

Nyt itselläni 10+1 ja henkkamaukan mustat äippähousut käytössä ja näissä siis kuminauhasäätö ja ovat olleet ihan ykköshousut joka raskaudessa minulla ja säilyneet kuin uusina. Ja nämä ovat ihan huiput synnäriltä kotiinpalatessakin vielä. :)

Vierailija
10/27 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä farkkuja ja tavallisia housuja vielä löytää kohtuullisesti. Mä olen tosin vasta vielä 23. viikolla, joten ei vielä olla valasvaiheessa ;-)

Mulla on beluasta ostetut farkut, stretchiä ja hyvin tukeva joustotrikoo. Siellä oli myös niitä malleja missä farkkukangas meni mahan ylitse. Sitten mulla henkkamaukan vakosamettihousut. Näissä on ehkä hiukan valumisvikaa, mutta olen ainakin toistaiseksi voinut pitää sellaista 1980-luvun vyötä (sellaista mikä kiristetään lukolla ja ennen pidettiin lenkulla edessä, jos joku muistaa) vatsan alla.

Sen sijaan todellinen pettymys ovat työvaatteet. Todella vaikea löytää mitään siistejä vaatteita. Materiaalit ovat todella surkeita tekokuituja ja mallistoa on erittäin vähän. Mulla on työkaverit teettäneet housuja. Mä löysin nyt yhdet mustat prässihousut, karseata tekokuitua. Yritän pärjätä niillä.

Jos joutuisi hommaamaan juhlavaatteita, en uskalla edes ajatella. Kaveri joutui ostamaan aikoinaan iltapukua, valikoimat olivat täysin olemattomat.

Vierailija
11/27 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tarvetta sekä ulkoiluvaatteille (luultavasti pääosin miehen kaapista) ja toisaalta myös siistimmälle kaupunkitakille (jota taas miehen kaapista ei löydy minulle sopivana mallina) ja todennäköisesti vielä talvitakkikin täytyy jostain haalia, kun l.a. marraskuussa. Mitään monensadan eukan A-mallista villakangastakkia en viittisi hommata, kun oma tyyli ja oma kroppa ihan eri mallia muulloin kuin raskauden aikana, jäisi siis varmaan käyttämättä raskauden jälkeen. Mutta muutakaan en oikein keksi. No, eilen ostin just sellaisen kohtuullisen siistin poncho-tyyppisen hartiahuivivirityksen, jolla pärjäilee sivistyneemmät reissut vähän aikaa mutta ei silläkään enää loka-marraskuun vaihteessa... ehkä kirppiksen kautta seuraavaksi. Täytyy lähteä vähän isompaan kaupunkiin (=Treelle, vinkkejä?), täällä omalla pikkupaikkakunnalla ei kirppareilta löydy yleensäkään mitään oikeasti pidettävää, ainoastaan pesunukkaisia, ikitahraisia tai värjäytyneitä virttyneitä rättikuntoisia vanhoja poolopaitoja tai mummoleninkejä (kuka, oi kuka niitä ostaa?)....

Vierailija
12/27 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on varmaan syksyn käytössä tavallinen, siis ei-mammamallinen takki auki reuhottaen. Laitan sitten huivia ja muuta lämmikettä mahan kohdalle. Ei kiinnosta maksaa kovin paljoa äitiystakista, jota käyttää elämänsä aikana kaksi kuukautta.

Jos ehtii tulla kovia pakkasia ennen synnytystä, niin minulla on varalla miehen toppatakki, jota olen käyttänyt talvivaelluksen taukotakkina ennen raskauttakin, siis menee talviulkoiluvaatteiden päälle kevyesti, joten mennee mahankin päälle. Se kyllä näyttää niin järkyltä, etten todellakaan voi käyttää sitä virallisemmissa duunitilaisuuksissa tms., mutta eipä juuri ennen synnytystä tarvitsekaan sellaisissa kulkea.

Vierailija
13/27 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kierrelleyt jo kahtena päivänä nuo ko. liikkeiden mammavaatteet läpi. Sen lisäksi ettei nuo resorifarkut istu meikäläisellekään, on paitojen värivalikoima tosi tylsä ja pieni. Tuskaa :(

Vierailija
14/27 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta paitavalikoima on tosiaan surkea :( Värit tylsiä ja mallit aina sitä samaa.

Vierailija
15/27 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen tähän mennessä löytänyt itselleni yhdet Lindexin " resorifarkut" (pitäs vaan keksii niihin vyö jolla pysyis paremmin ylhäällä..), ja tänään H&M:ltä kahdet " olohousut" . Hennesillä kokeilin haalareita, koko L oli sellanen et meni nyt just päälle (maha ulommissa napeissa, ja lahkeita ois saanut olla pari senttiä lisää kun mulla on pitkät jalat) ja koko XL niin valtava (reisistä ja mahasta) että ehkä joskus tosi loppuraskaudesta menis... =/ joten olen väliinputoaja, ei sovi päälle. Lindexillä olisin kokeillut myös äippähaalareita, mutta tässä kaupunkimme lindexillä on jo kolmen viikon ajan ollut tarjolla haalareita kooltaan 36-40, joten eipä tartte yrittää ahtautua kokoon 40. Eivätkä osanneet vieläkään sanoa, koska tulee lisää isompia haalareita... =/

Nyt ajattelin sit pärjätä noilla yksillä farkuilla ja kaksilla muilla housuilla hetken aikaa. Tällä hetkellä menee kyl vielä parit omat verkkarit jalkaan, sekä yhdet stretch-farkut.

MUTTA: Mistä löytää tällä hetkellä pitkähihaisia mammapaitoja?! Tänään kiersin siis kaupungilla H&M:n, Lindexin ja KappAhlin (siinä kaupungin mammavaatteita myyvät liikkeet sit ovatkin.. =[) ja kaikissa oli tarjolla jotain lyhythihaisia paitoja!!! Muutama pitkähihainen oli lindeksillä, mutta nekin oli enemmän " juhlapaitojen" tyylisiä eikä arkipaitoja. Kun ei viittis omia paitojaan venyttää, eikä ne kovin hyvin mahan päällä edes pysy. Vai onko tosiaan tarkotus se että t-paita alle ja joku villatakki tms päälle?! ihmettelen..

ja mitä olen noita nettiliikkeitä " kompannut" , niin aika hintavia tuntuu niissä äitiysvaatteet olevan..

Mulla on la vasta helmikuussa, joten jos sinne asti päästään ja tulee kylmä talvi niin takki ehkä pitää ostaa jonkunnäkönen.. =] tai sit kulkee takki auki. Tai mennä isän kaapille, kun miehen takit ei mee ison mahan kans yhtään sen paremmin päälle.. =]

jonttu rv 18+4

Vierailija
16/27 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavin tanaan benettonilta ostamassa stretch sammarit, ja samalla sattui silmaan etta ainakin siella oli jo pitkahihaisia mammapaitoja. Malleja oli tosin vain kaksi. Muutenkin valikoima ei oo mitenkaan haapponen.

Vierailija
17/27 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi tuleva äiti, joka ei tykkää näistä H&M, Zara, KappAhl -mallisista trikooresorisista äitiyshousuista. En myöskään löydä koskaan niistä oikean kokoisia housuja, joko ovat liian pienet tai sitten kauheat lökäpöksyt jalassa. Toista lastani odotan ja koska edellinen oli " kesäraskaus" , pärjäsin yksillä äitiysfarkuilla, parilla trikoohousulla ja mekoilla pitkälti, mutta nyt kun tämä lapsi syntyy helmikuussa niin tosiaan olisi kivaa löytää jotain päällepantavaa. Nämä vanhat äitiysfarkkuni ostin aikoinaan lastentarvikeliike OzBabysta, ovat sellaista strech-tyyppistä farkkua ja niissä on säätövarat lantiolla, lisäksi ovat ns. lantiomalliset eli niissä ei ole vatsan päälle tulevaa trikoo-osaa vaan jäävät mukavasti juuri vatsan alapuolelle, eivät kuitenkaan niin alas, että puolet persvaosta näkyy niin kuin nämä nykymuodin " teinifarkut" . ;) Tosiaan kannattaa varmaan taas suunnata lastentarvikeliikkeisiin ja katsastaa niiden mallistot, vaikka ovatkin ehkä vähän kalliimpia.

Äitiyspaidoista tosiaan myös suurinosa on näitä lyhythihaisia, talveksi sitä kaipaisi jotain lämpimämpää...Ja oletteko huomanneet miten kovia hintoja näistä äitiystopeista ja -t-paidoista kiskotaan?! Tänään juuri ostin H&M:ltä " normaalipuolelta" yhtä kokoa isomman topin, vastaavanlainen toppi oli myös äitiysvaatemalliston puolella, mutta maksoi 3 euroa enemmän! Törkeää huijausta! Ainoa ero että toisessa lukee vain " Mama" . Paita-muoti on tällä hetkellä onneksi tunika-/pitkänmallista, joten vaihtoehtoja löytyy ihan tavallisistakin vaatemallistoista.

Takki-asia minuakin huolestuttaa...Tarvinee varmaan lainata miehen vanhaa untuvatakkia tai äitini (joka on minua isokokoisempi) vanhaa talvitakkia, kun en enää omiini mahdu. :)

T: Rv 15+ odottava äiti

Vierailija
18/27 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo " lannefarkut" yms..!! H&M:ltä löysin mustat trikoohousut (tästä on jo lähes vuosi), ne oli mukavat päällä. Tosin niissä sitten se kangas ehkä liiankin " löysää" , helposti jäi ihanat pussit lököttämään polvien kohdalle. Mutta eivätpä ainakaan kiristäneet..

Masentavaa oli, kun ennen raskauden puoliväliäkään, isommat koot eivät mahtuneet. Enkä ole ihan xxl kokoakaan, keskikastia sanoisin ;)

Vierailija
19/27 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin nettiemosta pari pitkähihaista Boobin paitaa, eivät ihan halpishintaisia, mutta vaikuttavat hyvälaatuisilta.

Vierailija
20/27 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt jos pitäisi saada tuo housujen trikoo-osa piiloon, niin sitten tavallisten paitojen pituus ei kyllä riitä siinä vaiheessa, kun maha on isompi.

Mulla laskettu aika maaliskuussa, toivotaan että joku talvitakki mahtuu päälle. Mutta enemmän olen housuista huolissani. Tällä menolla täytyy kulkea miehen verkkareissa loppuraskaudesta.

Jonkun äitiysvaateliikkeen nettisivut kävin katsomassa. Joitain sellaisiakin housumalleja oli, missä vyötärö oli ylhäällä ja kangas joustavaa, mutta vain pieniä hajakokoja. Lastentarvikekaan ei ilmeisesti enää myy äitiysvaatteita, ainakaan nettisivuilla ei ollut. Onko se Kampin liike sitten ainoa?

Täytynee ratsata Huutonet, mutta siinä on vaan se ongelma, kun ei voi sovittaa. Housujen istuminen riippuu niin hirveästi mallista eikä pelkän koon perustellaa voi arvata edes sitä, mahtuuko päälle.