Ovulaatiokivuista...
Heibb.
Onko teillä kellään sellaisia ylipäänsäkään? Ovulaatiokipuja siis... Mulla ei aiemmin elämässä ole ollut kipuja, vain sellaisia tuntemuksia, mutta tänä kesänä, muistaakseni 2kk sitten, oli ensimmäinen kummallisuus. Ovulaation ajankohtana alavatsan oikeaa puolta alkoi särkeä, niin että yhdestä kohtaa vain ja se kohta " säteili" hiukan alaselkään ja etupuolella siihen kipukohdan ympäristöön. Sitten se jotenkin kummasti aina koveni, kun istui alas tai kävi wc:ssä -> paineenvaihtelu vaikutti? En tiedä, se oli kovin omituista ja kivuliasta, joten menin tohtorille (kivun kestettyä jo sen neljä päivää). Multa otettiin verinäyte, klamydiahommat, tehtiin sisätutkimus ja sisuksista otettiin kans kaikenmaailman näytteitä... ja MITÄÄN ei löytyny. Niin, lekurisnainen käski sitten vaan ottaa yhteyttä uudestaan, jos kipua ilmaantuu. Sitten mahdollisesti uä:hän, kun kerta normikokeissa ei mitään vikaa löytyny...
Viime kuussa ei ollut mitään hämminkiä vatsan kanssa missään vaiheessa, oli siis kovasti huoletonta. Unohdin jopa koko asian.
NYT, tänään, se inhottava kipu muistutti itsestään ja alko taas, ja AIVAN samanlaisena. Sattuu, säteilee, aaltoilee... Ja kappas vain, nyt on kuin onkin ovulaation ajankohta! Siispä kysyn:
Onko jollakin tällaisia kummallisia kivuliaita ovulaatioita aina/välillä/joskus/harvoin?? On kyllä pelottavaa, todenteolla.
Oli miten oli, niin huomenna varaan lääkäriajan ja toivon, että jotakin selviää piakkoin. Tahtoisin vain tietää, josko jollain tosiaankin olis samanlaista kummaa vaivaa... Hmmmm.
Kommentit (7)
mut nyt on ovis aika ja vatsa tosi kipeenä. En sit tiedä kun mulla oli viime viikolla tuhrutteluakin, et onko siel nyt jotain hämminkiä. Toivotaan ettei ku en jaksais millään mennä lekraan. Raskaana en tietääkseni ole, joten jostain muusta kyl johtuu. Ois mielenkiintoista tietää miten jotku ovikset tuntuu ja jotku ei???
Laitoin aloituskysymyksen samasta aiheesta, kun tänään
on ollut oviksen aikaan ihan sietämätöntä kipua. Taitaa olla
niin, että kivut voivat olla välillä tosi koviakin. Mistähän se
johtuu..?
Niin, on tää kyllä kummalista! Kun tosiaan tää on nyt ihan uus juttu, ja erit yisen omituista on se, että koskaan ei kipuile vasemmalta puolelta, vaan aina oikealta :D En sitten eilen mennytkään lääkäriin, kun kipu hellitti vähän. Se oli enää ihan ajottaista, joskin sillon aina aika kovaa... Mutta tänään ei oo oikeestaan ollu kipuja enää lainkaan. Kaipa se sit siitä oviksesta vaan johtuu, kun ei viimeks siä lekurikäynnillä mitään erikoista missään kokeissakaan löydetty... Hmmmm.
Kiva kuulla, että muillakin on samanlaista vaivaa ollut! Tai eihän se KIVAA varsinaisesti oo, ku ei tätä tämmöstä kelleen toivois, mutta on kiva tietää, ettei oo yksin :) Ja hei, kyllä tässä ainakin yks hyväkin puoli on! Sitten, kun vauvaa alkaa yrittää, ni ainakin sitten on helppo bongata ovulaatio ;) heh heh!
Jep, eli siis tollasella mammaksi.fi -sivustolla oli joku vastauksentynkä tähän ihmetykseen, laitan sen ihan " copy-paste" -menetelmällä tähän...
" Ovulaatiossa on kyse munasolun irtoamisesta. Munasolu irtoaa keskimäärin 14 päivää ennen kuukautisten alkamista, mutta se voi irrota jo vähän aikaisemmin tai vähän myöhemmin. Ovulaatioon liittyy pieni nesteen ja veren vuotaminen vatsaonteloon ja tämä saattaa aiheuttaa kipua parina päivänä ovulaation tapahtumisen aikoihin."
Eli vissiin sitten tosta " sisäisestä verenvuodosta" johtuu kipuilu.. Sitä en sitten ymmärrä, että miksi vain joskus ja miksi vain oikealla puolella?! :D
minulla kävi näin, että kun esikoisen syntymästä oli kulunut pari kuukautta, iski juuri tuollainen kamala vihlominen alavatsaan.
ei pystynyt seistä, ei maata, ei liikkua ja koska synnytyksestä oli niin vähän aikaa, niin minuthan kuskattiin sitten samantien päivystykseen ettei olisi mitään kohtutulehdusta tms.
tutkittiin ja sorkittiin ja otettiin verta ja pissanäytteitä, kuumekkin nousi ja lopulta keskussairaalan lääkäri kysyi minulta että oliko minulla kuukautiset alkaneet synnytyksen jälkeen.
syy kipuun oli juuri tuo veren vuoto vatsa....mihin olikaan :) ja siis ovulaatio.
tosin lääkäri sanoi että todella harvoin käy näin että kipu yltyy noin mielettömäksi. (tuntui synnytyssupistuksilta, paitsi ilman taukoja)
tuon kerran jälkeen olen tuntenut joka kuukausi ovulaation kipuna, toki paljon lievempänä, ja " tärinäherkkänä" .
kaipa se on ihan luonnollista.
ja olen itsekkin hyvillä mielin ajatellut että sittempä tietää millon tärppää :)
Nostan tän ylös vikalta sivulta, kun näkyy joku kyselleen samasta asiasta :)
Ennen synnytystä en koskaan ollut tietoinen ovulaationi ajankohdasta, en tuntenut mitään, kuten en ennen menkkojakaan. MUTTA juuri viime viikolla koin elämäni ekan tiedostamani ovulaation. Paria päivää ennen ovista oli maha kipeä ja päivää ennen niin kipeä jonkin aikaa, että melkein piti kaksin kerroin mennä sängylle. Luulin implantaatiokivuksi, joten olin onnessani, luulin jo olevani raskaana.
Minä en ollut koskaan edes kuullut oviskivuista, tai en ollut edes tietoinen siitä, että jotkut naiset tiedostavat oman oviksensa. Kunnes netissä sitten niistä luin. Harmitti tietty, kun ei ollutkaan implantaatio (tai siis toivottavasti olen silti raskaana!), mutta olen ikionnellinen siitä, että jos jatkossakin voin todeta oviksen noin helposti. Auttaa vauvaa kuumeillessa tod paljon!
Minusta siis voisi olla sinullakin oviskipuja, joillain niitä luullakseni voikin oll a monta päivää. Toivottavasti asia selviää!