vkolla 36 ja 4cm auki. Onko muilla ollut sama tilanne?
olisin kysellyt, että onko muilla ollut samanlaista tilannetta, että reilusti auki jo viikolla 36. Odotan toista ja tosiaan vkoja 36 tasan. Meinasin, että milloin olisi syntynyt ja kuinka nopeesti?
Kommentit (6)
Kaksosraskaudessa. Kolmas raskaus.
Oli auki jo ennen 30 viikkoa, joskus 33 viikon paikkeilla tai 34 vk alussa oli 4cm auki, kalvot pullotti ulos. Olin kotona " levossa" 2 alle 5 vuotiaan kanssa :D Viikon kesti sitä pullotusta ennen kuin kalvot puhkes. Ajat saattaa heittää pikkasen kun ei ole ihan tuoreessa muistissa.
Täälläkin ajoittai vierailevalla pippurimammalla oli kanssa tässä pariviikkoa sitten syntyneen pojan raskaudessa kohdunsuu piiiitkään auki ja vauva meinasi tulla ulos ennen aikojaan jo alkumetreillä... Raskaus venyi kuitenkin täysiaikaiseksi.
eli kahden viimeisen kohdalla on ollut ns. kaikki valmiina jo viikkojen 34-36 paikkeilla, mutta kumpikin menivät ihan loppuun asti. Kakkoselta ottivat oikein sairaalaan makaamaan kun oli 2 cm auki ja mulla oli tosi voimakkaat ennakoivat supistukset eli koko ajan kipristi, mutta ilmoitin kyllä sit seuraavana aamuna, että en jouda huvikseni makaamaan, niin pääsin kotiin. Synnyttämään tultiin sitten neljän viikon päästä.
viime synnytyksestä on 2 vuotta ja silloin synnytin 6h 45min esikoisen 40 + 3. Itse en jotenkin usko, että tässä nyt kauheen aikasin tultaisiin, mutta varmasti sitten nopeasti kun homma käynnistyy.
näyttää siis siltä, että että en vielä synnytä vaikka supisteleekin n. 2x 1h ja painaa alhaallaa. Ekasta ei menny vedet vasta kun salissa. Toinen voi olla tosin ihan erilainen..tai onhan se jo ollut tähänkin mennessä.
Nyt ollaan jo taas paremmilla päivillä 36 + 4
Kohdun suu alkoi aueta viikolla 22+. Rv 31 oli 4cm auki ja vuodelevossa olin. Aina äippäpolilla käydessäni sanoivat, että illalla viimeistään syntyy. No eipä sitten syntynyt kun vasta rv 40+1.
Poika syntyi 37+4 ja vauhdilla, synnytyksen kesto kokonaisuudessaan 1 h 15 min. Synnytys käynnistyi vesien menolla. Ja toinen lapsi siis kyseessä.
Esikoinen syntyi neljässä tunnissa rv:lla 40+5 ja silloin vedet menivät vasta synnärillä.
Toivottavasti vauva vielä vähän aikaa malttaa pysyä masussa :)!
Moi, minulla alkoi olla kohdunsuu auki jo viikolla 34, silloin määrättiin lepoon viikolle 36 asti ja veikattiin että syntyy reippaasti ennen aikojaan. Tästä huolimatta vklla 38 2cm auki ja vklla 40 3cm auki ja joka kerta sanottiin että parin päivän päästä syntyy, pää oli myös aika alhaalla ja supistellut kipeästi.. lopputulos oli kaikille suuri yllätys: käynnistetty synnytys yliajan perusteella vk:lla 42+0 ja olen siis uudelleensynnyttäjä (toinen lapsi). Olen kuullut että vaikka ois paikat auki, sit ku mennään kriittisen vaiheen yli (yli 36vk) niin sen jälkeen onkin hyvin mahdollista että menee raskaus yliaikaiseksi.. näin minulle sanottiin sitten äitipolilla. Minulla oli paikat aika " kypsät" joten synnytyksen kokonaiskesto vain 3,5tuntia. Onko sinulla esikoinen syntyny millo? Minulla eka raskauskin mennyt reippaasti yli ja myös käynnistetty, tää toka meni samalla tavalla vaikka oli ihan erilainen raskaus, supistuksia rv20 lähtien.. Mut tää on varmasti hyvin yksilöllista!
N-A-S-U: