Isot Enskat Loppuviikkoon To-Su
Kommentit (40)
Jospa minäkin välillä Rasmuksen kuulumisia kertoilisin, mutta ensiksi
PI-KI, me ainakin siirryttiin vähitellen siihen Tuttelin kakkosmaitoon ja huomasin, että siinäkin oli Rasmuksella sulattelemista, eli rupsua pukkas aika tavalla niihin aikoihin. En nyt muista tarkalleen, mutta meillä tämä siirtymävaihe kesti ainakin pari viikkoa. Eli laitoin ensin vaan vähän sitä kakkosta ja vähitellen lisäsin sen osuutta maitosekoituksessa. Minkälaisia nuo vauvojen jugurtit on tavallisiin jugurtteihin verrattuna, kun tuntuu, että niistäkin tulee Rasmukselle vaivoja?
Ja onnea kaikille, jotka kakkosta (nyt ei enää puhuta maidosta) yrittävät tai odottavat!
Meillä mennään eikä meinata.. Rasmus oppi 6kk iässä ryömimään, ja nyt 7kk oppi istumaan itse plus muutaman päivän nyt mennyt tukea vasten polvilleen ja jos on hyvä tuki niin yrittää kovasti myös seisomaan. Seisottaa pitäis koko ajan, ei halua enää maata lattialla ollenkaan ja nyt oon nähny, että muutaman konttausliikkeenkin ottaa, mutta ryömimällä pääsee nopeampaa. Mutta onko tämä totta, joka päivä itketään monet itkut, kun muksahdetaan lattialle tai lyödään pää kaapin oveen tai hyllyn reunaan, otsa on täynnä mustelmia ja kuhmuja, silmäkulmassa haava?! Pahaa tekee itsellä, kun toinen itkee niin lohduttomasti välillä enkä osaa auttaa muuta kuin pitämällä sylissä. Mitä jos tapahtuu jotain kauheaa, en mä osaa mitään ensiaputaitoja ja varsinkin, kun on oma lapsi kyseessä..
Minäkin ostin nokkamukin, mutta ei Rasmus tajua sitä yhtään, luulee, että se on lelu :D pureskelee vaan sitä nokkaa siinä. Rasmuksella on muuten kaks hammasta alhaalla, mutta kuola valuu taas niin hirveästi, että varmasti lisää pukkaa lähiaikoina.
AURORAlle, muuten hyvää ja hauskaa ja mukavaa matkaa Espanjaan jo näin hyvissä ajoin, kun en varmaan viikon sisällä ehdi uudestaan kirjoittelemaan.
Meillä on muuten alettu taas edes jotenkuten nukkumaan päivälläkin.. Näihin aikoihin Rasmus saattaa nukkua tunninkin joskus jopa puolitoista ja viiden ja kuuden välissä nukkuun ehkä justiinsa tunnin. Välillä pitää käydä työntelemässä vaunuja mutta nukahtaa melkein aina kuitenkin uudestaan. On aika helpottavaa, että ehtii jotain tehdä täällä kotonakin. Luulen, että nukkumattomuus johtui kesästä ja kuumuudesta, nyt kun on viileämpää niin mukavampi nukkua. Mutta se ongelma meillä on, että en saa Rasmusta sisälle nukkumaan..
Mitäs vielä.. niin Rasmus oli tosiaan kipeänä ja olihan sillä korvatulehduskin, mutta luultavasti se meni sitten lääkekuurilla ohi, huomenna olis tarkoitus mennä vauvauintiin kahden viikon tauon jälkeen.
Meillekin tuli se Du & Jag paketti, olihan ne ihan kivat ja ainakin reilun kokoiset, menee ainakin vähän aikaa. Seuraava pakettia en varmaankaan ota. Ja BEJPI meille on tulossa Rasmukselle pleikkari3, kunhan kauppaan saapuu tilattu uusi televisio, mistä on hyvä Rasmuksella pelata sitä pleikkaria ;D voi noita miehiä vaikka kyllä mäkin tykkään jostain tasohyppelypeleistä :D
Jaahas, eiköhän tässä ollut taas Rasmuksen napaa vähäksi aikaa :D mukavaa viikonloppua kaikille!
Elovena ja Rasmus 7kk +
Eli siis poppis, saat kyllä kotihoidon tukea, mutta hoitolisää et varmaan tulojen perusteella saa. Esim meillä esikoisen kohdalla, minä ja mieheni molemmat olimme töissä , mutta esikoinen hoidettiin kotona, niin saimme kotihoidon tukea.
Kannattaa siis todellakin hakea, ja ottaa raha vastaan , sillä kyllähän ne meiltäkin kaiken kyniin jos liikaa maksavat.
Kaksomamma ja lapsukaiset
[color=#9400D3]Täällä siivouksen lomassa palstailen ..TIETTY =D
Kiitos OPEja KAKSOSMAMMA! Meinasin jo nimittäin heittää paperit menemään..mä tollasista mitään tajua, kun tekstiä on enemmän kuin presidentin uudenvuoden puheessa ja taulukko oli vaan niin ISO ja hyppäs silmille! =D Luen paprut uudestaan ja laitan tietenkin vetämään..jey! =)
AURORA: en mä sit tilannu niitä D&J-juttuja kun kukaan ei oikein kommentoinut ja just sillon tuli tädiltä taas valtava vaatepaketti just samoja värejä ja juttuja..Ehkä mä vielä mietin..=)
AA ja KANDI: en mä taida keritä sirkushuveihin, kun oon Järvenpäässä joskus kolmelta ja systerillä on tietty minuuttiaikataulu meille kun pitää esitellä Emistä..=) Mutta perkule. Voisinhan mä joskus tulla ihan vartavasten Keravalle? MIKÄ INNOVATIIVINEN AJATUS!!!!!!! =)
Kakkosjuttuihin: kylläpä toi meidänkin mies jo kyselee milloinkas sitä toista pientä aletaan valmisteleen! Apua! Mä oon pitänyt kintut tiiviisti yhdessä ja jos puhe kääntyy lempeilyyn niin alan luetella USA:n osavaltioita aakkosjärjestyksessä. XD Nih..no mulla nyt ei oo menkoista edes tietoa. Hissukseen, hissukseen. =)
Nyt mies tulikin kotiin (himokas ilme naamalla?!?! NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO! ) =D eli menen tästä!
Hauskaa perjantaita!
t. poppis ja Emiliina
POPPIS, tuliko sulla automaattisesti ne hakemukset KELAlta? Meinaan, mulle ei oo (vielä) tullut mitään, mutta varmaan pian olis tulossa, jos sullekin on kerta tullut :) Jokseenkin samoihin aikoihin meillä kuitenkin vauvat syntyneet ;D
Mitäs mä täs.... Mies pääsi töihin!!!!!! :D Tai no, ainakin nyt väliaikaisesti; jonkun kuukauden ajan olis töitä, mutta se antaa mukavasti lisäaikaa hakea jotain pidempiaikaista hommaa :) Ihanaa. Eiköhän se tästä lähde suttaantuun tämä elämä!
Han ja Sampo 7kk
muakin kiinnostaa, että tuleeko ne kotihoidontuen hakupaperit kotiin vai?? Mä en ole kauaa edes tiennyt, että sitäkin pitää taas erikseen hakea...huoh... Paljon se tuki olikaan? Tosi vähän tietty...argh.
Nakki jodlailee tuolla sängyssä ja hakee unta - heti kun se sammuu, tämä mama tekee iiiison nacho-jauheliha-satsin ja alkaa herkuttelemaan! Mies on jossain työpaikan virkistyspäivässä - josta kaiketi palaa joskus aamuvarhaisella kaikkea muuta kuin virkistyneen näköisenä... :)
Hyvää viikonloppua kaikille!
Makkara & Nakki 6,5kk
On niin huono olo taas, että ei huvita kirjottaa mitään, mutta aattelin kuitenkin sanoo edes hep, että hengissä ollaan ja ootte ajatuksissa. :)
Eli " HEP!" .
Burde, Heidi 11,5kk ja VilhoViljami 9+5
Väsyttää. POPPIS, mää alan olla aina vain vakuuttuneempi siitä, että teidän Emiliinalla ja meidän Sampolla on joku yhteys ja että ne sopii keskenään, koska nukutaan huonosti ja koska hyvin :/ Mies oli viime yön yövuorossa ja tuntuu kyllä niinkuin olis itsekin ollut :O puolesta tunnista puoleentoista tuntiin oli heräämisvälit (ja joka kerralla piti vielä syödä!). Nyt jos joku sanoo että " nuorena jaksaa" niin revin kyllä pelihousuni!! :D Niinkuin olis kauheessa krapulassa. Yleensä mies nousee aamuisin, että saan vielä hetken torkkua, mutta nyt se pääsi itsekin vasta sänkyyn, niin piti olla urhea ja nousta.
Kaipa tää on joku kausi, toivottavasti vaan ei kestä sinne 7-vuotiaaksi asti, hohhoijjaa.
Piti jättää valo eteiseen, kun menin yöpuulle. Mulla on vähän turhan vilkas mielikuvitus, ja vaikka enää en vampyyreita, susia tai muita vastaavia pelkääkään, niin silti koko ajan kuulin kaikenlaisia ihmeellisiä ääniä (mm. meidän tuulikaapissa oli IHAN VARMASTI joku...). Naapurin vauvantekoääniä ei lasketa, siitä ei voinut erehtyä :/
Jaahas, pitää mennä kahville ja vähän paijaamaan poikaa ♥
Han ja Sampo 7kk
Pikaisesti vain, eli kyllä pitäisi ainakin kaikille tulla se kotihoidontuen hakemus kotiin. Ei siitä kauaa ole kun se minullekaan tuli, ja Eve on kohta sen 8,5kk..
Muuta ei osaa taas kommentoida.. Miehen sisko miehineen ja lapsineen tulee kohta ja sit lähdetään kirpparille nais porukalla. :) Vaikka turha mennä kun ei ole rahaa.. Illalla sit mamma porukalla syömään, mä jätän Irinan väliin ja tulen kultamurujeni kanssa kotiin. :)
Mies pelaa x-boxia ja Eveliina tietysti pyörii häiritsemässä sitä, vasta kaksi kertaa saanut ohjaimen irti koneesta. ;) Ja äsken nousi olkkarin pöytää vasten seisomaan!! :D
Mut nyt laittautumaan valmiiksi kirpparille!
Bejpi ja Eveliina 8kk+
[color=#9400D3]Joo..Bejpi tossa jo vastasikin, mutta tulee automaattisesti paperit Kelalta. Mulle tuli tosiaan viime viikolla ja äl loppuu 27.10. Huoh..=)
Mies lähti klo 03.30 Kokkolaan kun tuli hälytys eli siinä meni meidän perhelauantai..Toivottavasti kerkii takaisin ennen ku lähdetään Emiksen kanssa huomenna junalle..Piuh.
HAN: meilläkin oli infernaalinen yö. Ihan koko ajan herättiin ja Emiskin haluaa aina maitoa eli aika pöllähtänyt olo on täälläkin..Mutta...NUORENAHAN SITÄ JAKSAA!! XD
Nyt suihkuun ja leiväntekoon kun tyttö nukahti..
Mukavaa lauantaita kaikille!
t. poppis ja Emiliina 7kk
[color=red]Väsyttää jo niin että taidan pian painua nukkumaan, mutta jos vähän meidän pinoa nostaisi ensin.
Hanille ja Poppikselle jaksamisia rikkonaisten öiden kanssa! Toivotaan että pian helpottaa.
Meillä yöt jatkuu edelleen itkun ja kanniskelun merkeissä. Nyt mies on polttareissa eikä kotiudu ennen huomista, joten kauhulla odotan ensi yötä. Minähän yöheräämiset hoidan, mutta pahimpien huutojen aikana mies toki osallistuu myös rauhoitteluun.
Neuvolassa oltiin tosiaan eilen, kaikki siellä ok. Painoa oli tullut 2kk:ssa kolmisensataa grammaa ja pituutta 2,5cm. Niin se vaan tuo jatkuva liikkuminen vaikuttaa, kun alun hurja painonnousu on tasaantunut. Painossa mennään nyt -4% käyrällä pituuden suhteen.
Meinaatteko muut ottaa influenssarokotteen? Siis vauvoille? Me varmaan otetaan, marraskuussa on pari päivää joiden aikana tk:ssa niitä pistävät, muistaakseni 6kk-3v oli se ikäryhmä joka tuon ilmaiseksi halutessaan saa.
Viipero & Aleksi 10kk
meillä oli tuossa iässä yöt aika kauheita kans... pahimmillaan typy heräsi vartin välein ja halus aina tissiä. Jos heräs eikä tissi ollut suussa, alkoi karsea huuto... meillä tilanne laukes, kun pidin unikoulun ja lopetin yösyötöt vähän vajaa 8kk, mut toivotaan et teillä helpottaa kans pian!
Nyt tyttö nukkuu onneks hyvin, toissayönä tosiaan 21-7 vissiin yhdellä tutin laitolla ennen 23:a, viime yönä epäonnistuneen iltapuuron jälkeen heräs huutamaan jossain välissä ja mies haki viereen, jossa posoteltiin sit ekaks 7 ja lopulta 9 asti. Kyllä se vaan tyttökin rauhottu takas uneen, kun vanhemmat ei eväänsä heilauttaneet.
Kylläpäs Viiperon poika on hoikistunut! Meillä on 10kk neuvola maanantaina, innolla odotan uusia mittoja. Ainakin perjantaina todettiin et on edelleen MM:n Iitua pidempi ja vissiin kohta painavampikin. Mies ennustaa, et kymppi on menny nyt rikki, saa nähdä.
Meillä oli tänään mun vanhoja koulukavereita kylässä, oli kiva istuskella ja päivittää tilannetta. Osaa en ollut nähny viiteen vuoteen! Typy oli iskän kans kaupungilla ja kyläilemässä ni sain ihan rauhassa viihdyttää vieraita.
Aamulla on taas uinti, joten kaipa tästä pitää petiin kömpiä. Ai niin, se piti vielä raportoida, et neiti söi tänään itse aamiaista. Oli kivasti jogurttia joka puolella, pöydällä, naamassa, käsissä, hiuksissa ja lattialla. Tais sitä välillä vähän lusikassa suuhunkin mennä. Luttana! :)
-Osse ja typykkä huomenna 10kk
et kävin äsken kattomassa sitä kelan tän vuoden ä-pakkausta, kyllä se pussilakana oli sitä samaa mallia minkä ostin perjantaina.
Mulle tuli ihan hirvee vauvakuume siitä pakkauksesta, vaikka tiedän, ettei meille koko pakkausta ees otettais, jos nyt vauva sattuis ihan lähivuosina syntymään...
[color=deeppink]Kiitokset tsempityksistä kaikille! :) ♥
VIIPERO, mites teillä meni yö? Vai on se Aleksin paino tasaantumaan päin :) Kyllä se olikin jötkäle♥ silloin kun nähtiin muutama kuukausi takaperin :D Sampo on muuten nyt saman ikäinen kuin Aleksi silloin eikä S varmasti ole lähellekään yhtä suuri. Meidän pikku energiapakkaus ♥
POPPIS, joko teillä nukuttiin?
Sampon napa: Sampo tosiaan nukkui viime yönä paljon paremmin! Vähän ennen yhdeksää nukahti illalla, tosin kymmeneen mennessä oli herännyt 2 vai 3 kertaa, en muista... No enivei, heräili aika tasan 2h välein yöllä, luksusta! :) Eiköhän tää ajan kanssa helpota :)
Nyt telsun ääreen ->
Han ja Sampo 7kk[/color]
terkkuja mummulasta. tultiin tänne nyt aamusta ja nyt mummu on ronjan kanssa puistossa. lähdetään miehen kaa pian elokuviin (ekaa kertaa sitten ronjan syntymän:))
osse: mä katoin kans et se oli se sama lakana kun kävelin kelan ikkunan ohi silloin keskiviikkona. arvaappa miten meillä muuten silloin kävi? ronja oli jossain vaiheessa napannut kuulokojeen pois eikä oo enää mistään löytynyt, oon laittanut viestiä anttilaan ja pysäköintitaloon kun niissä kävin vielä sitten kun oli teistä erottu. pe käytiin otattaan uus muotti korvakappaleeseen ja torstaina meillä onkin lääkäri missä pitikin saada uudet kojeet (vaaleanpunaiset:)) eli nyt tää viikko menee sit ilman kojeita:( tai ois meillä vasemman korvan koje, mutta kun se ei tunnu muutenkaan auttavan niin ei tuu nyt yksin sitä pidettyä.
mä en ymmärrä tota tyttöä! ei oo pidetty mitään unikoulua mutta niin se vaan on nyt yhtäkkiä alkanut nukkumaan. tällä viikolla on ollut pari yötä et on herännyt puolen yön aikaan, mut sit vasta seitsemän maissa seuraavan kerran. mut sit on herännyt vasta aamullakin, lähempänä kuutta ja eilenkin vasta 6.30 ekan kerran kun on klo 20.30 nukahtanut. ihan outoo, vielä kun äiti oppisi nukkumaan eikä heräisi ihmetteleen että miks tyttö ei herää yöllä:) oon sit yksin heräillyt puol kuudenkin maissa kun ei vaan unta oo enää riittänyt (meen siis itsekkin nukkuun viimeistään klo 22 yleensä jo klo 21 et jaksan herätä yöllä:))
poppis ja han: meille tuli kanssa se kelan kirje tällä viikolla, ja kyllä tosiaan sulle poppis se kotihoidontuki kuuluu, lisäosaa munkaan ei oo mitään järkeä edes hakea kun en sitä saa.
aa:lla on alettu konttaan:) oota vaan kun vauhti kiihtyy. meillä ronja alkoi konttaamaan pari viikkoa sitten ja nyt jo menee pitkiä matkoja hirmuisella vauhdilla. mä en muuten tiiä onko se niin huonojuttu ettei mee hedelmäsoseita, varsinkin jos kuitenkin jotain tuoreita hedelmiä jne menee. meillä menee hedelmäsosetta vain puurossa, välipalana syödään just niitä vauvajuksia
ykkösope: mä oon kans ihmetellyt kun koko aika vaan tulee uusia pikkuenskoja tänne isoihin, kääk, sehän tarkoittaa että munkin vauva kasvaa. pian noi burde, miamik ja osse yms jo siirtyy tonne taaperoihin...
napero: enpä olis tollasta aatellut että kylmettää jalkoja nuo jarrusukat. onko parempi jos on esim sukkikset ja sitten vasta ne jarrusukat, kun tuollaista yhdistelmää meillä jonkin verran käytetään.
miamik: juu, ronjalla on paha tapa pelästytellä muita vauvoja:) yks vauvakaveri pelästyy melki aina ekaks kun ronja avaa suunsa. mutta kun toisella on vähän kovempi ääni kun ei se oikein kuule;)
auroran reissu senkun lähestyy. kyllä se vähän hoppua pitää että saa kaiken tehtyä sitä ennen.
mitäs vielä? * rapsuttaa päätään mietteliäänä* niin juu, kun miamik treffeillä ihmetteli että seisooko ronja. eli en oo vissiin täällä meidän edistyksestä puhunut? tai sit on vaan mennyt miamikilta nettikatkon seassa ohi. eli meillä alettiin konttaa pari viikkoa sitten. mut sit seisominen, se on hienointa ikinä. kolme viikkoa sitten ostettiin taaperokärry kun sitä ennen ronjan oli alkanut jo hinaan itseään pystyy pöytiä jne vasten ja yksi yö oli kamala pari viikkoa sitten kun puolentoista tunnin aikana kävin seitsemän kertaa laskemassa sängyssä pomppivan tytön alas. olkkarin pöytiä pitkin ja taaperokärryn kanssa neiti käppäilee ympäri kämppää. saas nähdäkö kauanko käyttä tukea tepasteluun ja milloin meinaa että pärjää ilman tukeakin, apua!
no lääkärikin totesi että ronja on liikkuvampi kuin 8kk keskimäärin.
jaahas, jos lähdettäs shrekkiä katsoon (dupattuna tällä kertaa, mutta täytyy sit joskus ostaa se itselle niin näkee originaalina:))
terkuin tikru ja ronttuska 8kk
[color=limegreen]Heidi on päikkäreillä ja mies nukkuu yövuoron jäljiltä... On siis hetki aikaa kirjotella. :)
Me saatiin eilen surullisia uutisia mun kotopuolesta. Meidän 14v8kk vanha koira-pappa oli kuollu. :( (Jaha. Ny se Heidi sit heräs.) Olihan se tietysti odotettavissa, kun oli jo niin vanha ja se ei oikeen enää nähny eikä kuullu, mutta surettaa silti. Se oli niin IHANA... täydellinen perhekoira. Mun sisko lähetti mesessä runon jonka se oli kirjottanu... Vähän mä oon täällä kyynelehtiny sitä lukiessa koko ajan. Laitan sen ny tähän ni saatte teki lukee sen.
[color=darkviolet]NIPELLE
Syysillan hämärtyessä
verkkaisten askelten hidastuessa
jäähyväiset haikeat jätimme
metsän huomaan Sinut kannoimme.
Kaikkesi jaksoit aina antaa,
taakasta huolimatta,
hännän korkealla kantaa.
Voithan nyt hyvin siellä
missä vaellatkaan, taivastiellä?
Kevyesti jälleen askel käy
ei vanhuus enää missään näy.
Rauhallista matkaa
saat yhdessä jatkaa
kanssa muiden enkelieläinten.
- TP -[/color]
Nippe oli siis ensin ilmeisesti halvaantunu ja sen jälkeen saanu kouristuskohtauksen... Sit ku se oli loppunu ni sen vartalo oli nykiny hitaasti kuolemaan asti. :( Noh... Nyt sillä ainaski on hyvä olla... Simban (meidän ent. koira) kaverina. :)
MiaMik: Sun toivees saattaa toteutua. ukkokin on alkanu innostuu ajatuksesta " VILJAKKALA" . :) Tosin se ei vielä oo käyny siellä landella haistamassa lehmänpaskaa... ;) Ukko koittaa päästä Kyröskoskelle töihin ja sit on mietitty, et jos muuttais ensin vuokralle ja kattois sit et jos ostais oman... Siellä on kuulemma joku Salmela, joka tietää, että mitä asuntoja/taloja sinne on rakenteilla jne... Vois koittaa siltä kysellä, et jos olis meidän hintasta rivarikämppää rakenteilla. :)
Hiukan hankalaa tää kirjottaminen kun toi Heidi tossa " avustaa" . :)
Unijutuista kärsiville tsempityksiä! Toivotaan että pian helpottaa taas. Hanin Sampo olikin jo nukkunu vähän paremmin. :) Heidillä oli kans yhessä vaiheessa sellanen, että heräili usein, mut sit yht´äkkii se loppu ja alko heräämään vaan pari kertaa yössä. Se oli tosin ennen tissivierotusta ja unikoulua... eli siis siitä on jo aikaa...
Mä oon monesti miettiny, että on tää ihmeellistä miten elämää menee miten menee... Jos me ei oltas oltu lähdössä sinne Thaimaaseen, ni mä en tod.näk olis menny töihin. Ja jos mä en olis menny töihin, ni imetys ei olis hiipunu eikä oltas vierotettu yösyötöistä (ainakaan siinä vaiheessa) ja jos ei oltais vierotettu yösyötöistä ja en olis käyny töissä ni koko imetystä en olis lopettanu... ja kun en olis lopettanu kokonaan imetystä, ni en olis ny raskaana! :) Hassua.
Jaahas... pitää alkaa kattelee neidille jotain ruokaa. Ja sit sen jälkeen saa mennä herättää ukkelin nukkumasta. :)
burde, heidi 11,5kk ja vilhoviljami 10+0
[color=crimson]Ihana rauhallinen hetki, Milo päikyillä ja mies tekee autoremppaa.
Kiitos vaan kaikille tsemppauksista. Sitä tosiaan välillä tarvitaan kun alkaa loppumaan usko tähän hommaan. En luota ainakaan vielä kuukauteen että sopiiko tämä nykyinen korvike Milolle, koska joka kerta on käynyt niin että vaikka monta viikkoa on tuntunut menevän hyvin niin sitten yhtäkkiä se ei sovikkaan.
Nyt Milo tekee taas hampaita ja on sen takia päivisin aika kärttyinen. Eli pian puhkeaa jo kuudes ja seitsemäs hammas. Yksi hammas puhkesi onneksi ilman mitään oireita ihan yllätyksenä muutama päivä sitten alas. Mutta tosiaan toivon että tuo meidän hammashirmu pitäisi noiden jälkeen vähän pitemmän tauon.
Ihan vielä meillä ei kontata vaikka jo pitkän aikaa konttaus asennosssa keikkunut ja ryöminyt on jo kuukauden.
Viipero. Noi oireet on aika paljon suolistossa, eli heti jos joku ei sovi niin yöt menee risasiksi. Nutri soijalle Milo nyt sitten ilmeisesti herkisty. Verikoe tulokset tulee vasta tiistaina että sitten tiedetään vähän paremmin. Mutta aika ilmiselvää se kuitenkin on koska nyt kun Milo syö Almiron peptiä niin nukkuu taas tosi hyvin. Ihottumakin palasi tuon soijan myötä, mikä on ihan surkee juttu. Huono homma on myös se että jos tuo Almironi ei nyt sovi niin seuraavaksi saadaan Neocate resepti ja joudutaan varmaan vararikkoon kun se maksaa niin hirveästi ilman sitä kelan korvausta. Onnneksi meillä on vakuutus, mutta kyllä siinäkin vähän aikaa kestää että alkaa samaan niitäkin korvauksia. Toivottavasti te pääsisitte helpommalla näissä korvike jutuissa.
Burde. Voi mikä ihana runo, itselläkin nousi ihan vedet silmiin. Osanotto Nipen poismenon johdosta.
Auroralle Oliverille hauskaa matkaa!
Hanille, Poppikselle ja Viiperolle jaksuja rikkinäisiin öihin. Ne on kanssa tullut täällä tutuiksi. Onneksi meillä on nyt mennyt taas vähän paremmin. ( Kop, kop koputtaa puuta)¿.
Niin ja Pikille ja Artulle tervetuloa Isoihin enskoihin.
Napero. Kiva kun kävit moikkaamassa. Eetukin on jo niin iso poika.
Vilkutuksia kaikille muillekin enskoille ja hyvää sunnuntaipäivää!
Hermione ja Milo 7kk (pahanteossa taas CD levyjen kimpussa, tämä meidän vauhtiveikko)
onpas ikävää, että hauvavanhus kuoli. Noi karvakaverit on niin ihania, että niiden poismeno on niin kova paikka, mulle ainakin.
Mä ajelin sieltä Viljakkalasta Hämeenkyrön kautta kotiin ja siellä ainakin rakennettiin hirmuisesti! Uusia taloja oli ihanalla paikalla järven rannalla. Mullekin tuli sellainen olo, et minkähän takia me tänne Pirkkalaan muutettiin, ku olis voinu muuttaa ihan pöndellekin... :)
Typy oli iltapuuron jälkeen sulonen, kun yritti laittaa bodya päällensä... :) Kiskoi sitä päänsä yli just sen näköisenä, että jotenkin näin se menee, mut ku en mä nyt oikein tiedä, et miten... Sit oli ihan innoissaan, kun vähän autoin ja sain päänsä sinne sisälle ja pääs kurkistaan kaula-aukosta iskää. Luttana!
Josta tulikin mieleen, et minkä ikäisenä noi penskat oppii yleensä pukemaan itse?
Nyt petiin ku BB:kin loppu. Harmi, et Eikka joutu lähteen!
-Osse ja typykkä tänään 10kk
Nyt selvisi etten saa sitä ihanaa työpaikkaa, jota mulle ehkä lupailtiin keväällä :(
Eli meidän perhe nyt saattaa hyvällä tuurilla jopa joskus kasvaakin :)
Tämän vuoden puolella jää sitten ehkäisy pois, ellei mitään järisyttävää tapahdu. Ei nyt alkusyksystä, mutta sitten loppuvuodesta varmaan...
Siinä se kiireisin uutinen. Mies nukkuu tuossa vieressä, joten en voi näpytellä enempää. Huomenna lisää.
Kandi
huiskutuksia! Ja tietysti muillekin! Harmi kun ei se työpaikka natsannut.. :( No, mä oon aina ollut sitä mieltä että kaikella on tarkoituksensa. Pidämme sitten myöhemmin tänä vuonna teille peukkuja Oonan kanssa! ;)
Mammis + Oona kohta 5kk
Meidän aamuvirkku heräs 5.45 joten jos silmätristissä jotain kirjoittelisi..
Ope, meillä tuo sama ruoka ei ole niin ajankohtainen, mutta mä oon ihan paniikissa sen suhteen! Mä en oo keksiny vielä montaa ruokaa mitä Eve voisi syödä pienelle muuttelulla. Kun laatikoihin tulee maitoa, ruokaakermaa tms. ja mausteita käytetään aika reilusti.. Pitää vissiin käydä ostamassa kunnon keittokirja.. :)
Hermione, toivottovasti löydettä sopivan maidon pian! Miehen siskon poika on allerginen, mutta maito onneksi sopi. Pahimmillaan ei käyny peruna, viljat, soija, kananmuna ainakaan. Nyt on saanu perunan ja soijan takaisin. Ja kissoista ja kaneista saa oireita jos karvoja on vaan meidän vaatteissa!
Ossen Typylle onnea askelista! Eikös tuo jo ole kävelyä. :)
Nyt alkaa aamuvirkku väsähtämään, eli nukkumaan ja 10 onkin uinti! Jatketaan myöhemmin!
------------------------------------
No niin, nyt on käyty uimassa.. Ja aamulla kävi kuten mies arveli, heräsimme 9.14, jolloin olisi jo pitänyt olla lähdössä. :) Mies onneksi pääsi hakemaan meidät ja nyt vietiin se ruokkikselle ja saatiin auto..
Ja siis aamulla kun neiti heräsi, niin hän päätti alkaa seisomaan pinnasängyssä. :) Muuten on vielä aika vähässä nuo seisomiset, mutta jos ujostuttaa tms niin tulee mun luokse ja haluaa seisomaan. Ja sit jos ollaan sängyssä kaikki.
Tänään mies pääseekin taas ihmisten aikoihin kotiin, niin vois tehdä jotain kunnon ruokaa ja kattoo jonkun leffan, kun meidän x-box ei tullutkaan tänään. Tai siis Eveliinan boxi kuten mies sanoo. ;)
Onkos muilla tälläisiä " lasten leluja" joita miehet ostelleet? :)
Pitäis vissiin mennä syömään jotain ja käydä katsoo mitä tuo neiti tuolla eteisessä puuhaa..
Ai niin, saatiin eilen se Du&Jag-kerhon vaatepaketti, ottikos joku muu sen? Siinä todella on body 74/80, haarassa on kahdet nepparit ja hihoissa käännettävät resorit! Just Amylle sanoin et toi body menee Evelle tosi kauan kun on nyt vähän iso vielä. :)
Bejpi ja Eveliina 8kk+