Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESÄNUPPUJEN to-su

06.09.2007 |

Avataan loppuviikolle oma pino.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ollut niin kauhea kiire ettei ole ehtinyt juuri palstailemaan viime päivinä. Ja iltaisinkin on ollut ohjelmaa. Tämän päivän jälkeen helpottaa, ainakin kotosalla. On se tylsää kun työ haittaa tätä palstailua :)

Kiitos minunkun puolestani KirVi72 tuosta linkistä. Sieltä saikin tarkat päivät oviksesta, tai siis mahdollisesta oviksesta.

Ihana kuulla että jollain muullakin lapsi/lapset hankaloittaa sänkypuuhia. Salsatar taisi näin kertoa. Ennen esikoista tuli tosiaan puuhailtua aika paljon enemmän. Iltaisin tuppaa olemaan niin väsynyt, täytyy vaan tsempata tässä asiassa. Itse olen enemmän aamuihminen tässä asiassa, mutta esikoisen syntymän jälkeen aamutouhut on olleet suurta herkkua. Täytynee alkaa raahaamaan ukkoa heti hommiin, kun on esikoinen saatu sänkyyn.

Täällä täti alkaa pikku hiljaa pakkailemaan tavaroitaan. Mies on vaan viikonlopun poissa. Täytyy sunnuntaina heti hyökätä krapulaisen miehen kimppuun :)

Eliador kp4/28 (?)

Vierailija
2/37 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... no nyt mä alan sekottamaan nuppia vielä noiden ovistestienkin kanssa :/ Ei näköjään riitä ne piinapäivät hermoilla... piti vielä alkaa tikutteleen...

Äh, kun tuohon testiin ei vain piirry mitään muutakun se pirun kontrolliviiva, vaikka vasentapuolta on juilinut jo toissapäivästä alkaen. Niin kauanko se sitä ovista teettää, että ei vielä testeissä näy... vai eikö ne toimi... vai enkö mä ovuloi... argh... nooh - limoja odotellen ja varmuuden vuoksi peittoja heilutellen aina kun on mahis. Tai no ... ..sitä me taidettas tehdä ilman tätä vauvakuumeiluakin ;))). Onneksi ei ainakaan vielä ole muuttunut " työksi" tuo puuhailu :)

Salsatar ko se siellä mietti sitä hiivan vaikutusta... voi kun joku tietäis vastailla, mullakin on nyt hieman sen suuntaista epäilyä, että hiiva saattaa hyökkäillä :(

Onko muuten tietoa, minkälaiset oireet tulee hiivasta miehelle? Ihon punoitusta... ? Tarttee olla tarkkana ;)

kp ysiä siis mennään ja kunnon ovisoireita ootellaan...

Meille tulee sattumoisin vielä yökyläläisiä pariksi yöksi... tartteekin sitten pupuilla hyvin,hyvin hiljaa........ ;) Joo, ja tää palstailukin taitaa jäädä ihan pikaiseen lukemiseen - äiti se kyllä muuten alkaa jahkailun...

Mukavaa loppuviikkoa kaikille Ke Nupuille!! Jaetaanhan taas kuulumisia.

KirVi72, kp 9/25...28, yk4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät kuluvat ja mielenkiintoinen keskivaihe lähenee :)

Mies kysyi eilen illalla, että milloin ne suurimmat tärppipäivät ovat. Ihanaa, kun mieskin on niin mukana tässä omalla tavallaan. Olen oksennellut alkuraskauksissa niin paljon, että mieheltä vaaditaan yksinhuoltajan taitoa koko alkuraskauden ajan. Sen takia haluan olla 100%, että mies haluaa vauvaa yhtä paljon kuin minäkin :)

KirVi: Kiitos linkistä, kävin minäkin siellä laskemassa tarkemmat päivät. Joko olet saanut tikutettua oviksen?

Salsatar: hiivatulehdus on todella inhottava, harmi että se osuu oviksen aikoihin! Mulla on pari kertaa ollut hiivatulehdus, mutta jälkimmäinen ei mennyt ohi kuin vasta suun kautta otettavalla lääkkeellä. Toivotaan, että sulla paranee nopeasti ja pääsette lämmittelemään peittojen alle ilman kiusallista kolmatta pyörää...

SannaNu: Lähes kaikki naiset taitavat olla raskaana silloin kun itsellä on raskaus mielessä :) Me oltiin viikonloppuna häissä, joissa oli kolme (niistä 50 naisesta) raskaanaolevaa naista. Mun kaveri sanoi jälkikäteen, että olivat miehen kanssanähneet vain raskaanaoleviapaikalla. Ovat yrittäneet vauvaa jo kohta kaksi vuotta.

).( omanapa: olen juonut greippimehua ja siitähän oppii jopa tykkäämään! Hiiva lähti lääkkeillä karkuun ja on huomenna pitää muistaa soittaa papan tulokset.

Helliä hetkiä kaikille, nauttikaahan yhdessäolosta!

Onnesta kp 10/30-34 yk1

Vierailija
4/37 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Muita uutisia on tässä vaiheessa kiertoa vielä vähänlaisesti (paitsi että soitin just gynelle ja vaadin pääsyä tässä kuussa verikokeisiin progesteronin mittausta varten kun tuota tiputtelua tulee joka kierrossa ja sovittiin, että menen kp 20-22), mutta varsinainen asiani olisi hellästi ehdottaa, että Kesänuppujen esittelypino päivitettäisiin -siellä on aika paljon uusia halukkaita listoille, allekirjoittanut mukaan lukien ;)

Mukavaa työpäivää!

Stella 75 kp 5/29

Vierailija
5/37 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi uusi joka haluaa mukaan juttuihin.

Eli jos sitten kertoilisi itsestä jotain:

Eli nimestä voi jo päätellä että kolmatta aloitetaan yrittää ja edelliset on tyttö 2/04 ja tyttö 12/06. Ikää meillä on niin että itse olen 25 ja mies 31. Asumme Varsinais- Suomessa tarkemmin ajatellen Turussa. Meillä meni niin että minulla iski ensin vauvakuume ja sain sen sitten tartutettua isäntäänkin onneksi . Meinaan hän sanoi aina että jos saa vaki työn niin sitten voidaan aloittaa yritys ja nyt sai joten piti sitten lupauksensa ja saadaan aloittaa yritys, mikä edellisten kohdalla ei ole ollut kauhean pitkää kun on aina melkein heti napannut, joten katsotaan miten käy nyt. Mutta siis tämä on eka yritys kerta ja kp:t on tällä hetkellä 4/ 25- 28, joten ovista odotellessa. Mutta nuorin tyttönen odottelee jo ruokaa tai huutaa sitä. Ja kohta lähdetään hakee vanhempaa lapsukaista puolipäivä hoidosta. Joten palailen taas¿

3mami kp 4/ 25-28 ja yk 1

Vierailija
6/37 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yksinkertaisesti ole ehtinyt sitä päivittää. Huomenna ajattelin sen tehdä. Vaikka esittelypino ei olekaan päivitetty, ovat kaikki tervetulleita mukaan turisemaan!

Eliador kp4, yk1

Vierailija
7/37 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle KirVi: Mä sekoitan myös omaa nuppiani noiden ovistestien kanssa ja yli 2 vkoa olen saanut vaan sen kontrolliviivan...oli jossain kohtaa menkkaoireita, mutta ei vaan kuulu...nyt kp on 38 tai 39 !!!!

Eilen sitten tein raskaustestin, vaikka järki sanoi että se on negaa....olihan se negaa ja mä olin sitten tosi pahalla päällä loppuillan kaikkien muiden asioiden lisäksi mitkä harmitti.

taitaa olla parasta lopettaa tikutus ja pupuilla vaan silloin kun huvittaa, toi tikutus ottaa hermoille ja pahasti varsinkin kun on kierrot ihan sekasin.

Vierailija
8/37 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipahdin tänään tuolta toukotuhisijoista.. tänään kp42 ja täti tuli säryn kanssa kylään =( joten uutta yritystä kehiin ja meillä se on sit yk2..mä en muista et mulla koskaan noin pitkää kiertoa ois ollu koskaan mut voi olla et toi hormonitasapaino viä hakee paikkaansa, jätin nuvaringrenkaan heinäkuussa pois..uusi la olis 12.6 mut tolla vauva sivun laskurilla ja mun kierto jos alkaa oleen noin pitkää niin voi olla et laskettu aika on jotain muuta..katsoin et täällä muitakin toukokuisista tuttuja:) toivotaan että tämä olisi sitten se pino josta kaikilla tärppää=)

Mukavaa torstaita kaikille T: MiSa81 ja kp1/ 28-41 yk2

Vierailija
9/37 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt pikkuhiljaa kirjoittaminen rupeis maistumaan, kun ovulaatioaika lähellä ja sitten pääsee jännään. Tosiaan tuo alkukierto on niin tuskasta ja nyt pääsee itseasiaan! Mutta sitten alkaa taas se tuskainen, mutta kutkuttavan kiva piinaaminen.. :)

Täällä tosiaan taitaa olla ovulaatio lähellä tai no tiistain kieppeillä bongailin jo limoja ja nyt tänään tuntunut sellasia ovulaatiokivun olosia juttuja.. Ja katselin myös siitä laskurista, jonka joku laittoi (kiitos!! ja sori kun ei muistu nikki nyt mieleen), että mulla ois alkanut sen mukaan tänään hedelmälliset päivät ja olikos sitten 11. päivään saakka.. No pupuilut on alotettu ja ensviikkoon siis yritän muistaa käyttää tätä jokatoinenpäivä-taktiikkaa.. miehelle en puhu mitään taktiikoista, iskee sille pian paniikki suorituksesta ;)

Nyt en oo kerennyt ihan kokoaikaa ajatella tätä vauva-asiaa, mutta usein kuitenkin ;D ja on jotenkin lepposempi olo sen suhteen kuin ekassa kierrossa.. ja tääkin on vasta toinen yritys, että sitten taas uutta matoa koukkuun, jos nyt ei saaha kesänuppua aluilleen..

Voi, kun tuo kesänuppu on sitten niin ihana nimitys.. siis nuppusen haluisin kovasti meille!! Niinkuin me kaikki :)

Joten toivon kaikille paljon plussailuja ovistesteihin kuin myös sitten siihen varsinaiseen plussatestiin ++++

Emmuli kp 11/26-30

Vierailija
10/37 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet mukaan turisemaan ja jakamaan tätä odottelun ja piinailun aiheuttamaa turhautumista, sekä onnistumisten onnea! :)

Kirvi, hyvinhän se voi ovis olla vasta tuloillaan. Kärsivällisyyttä... Paraskin puhuja! ;)

ON: Tällä hetkellä näyttää, että parhaimmat viivat ovistesteissä on olleet kp17-18. Plussaa en siis ole saanut. Joko en saa sellaista ollenkaan (ja eipä sitten siis tiedä varmasti ovuloinnistakaan) tai sitten tulee taas hurjanpitkä kierto ja ovis vasta tulossa! Mut kaikki oireet viittaa siihen, et ovis olisi voinut olla eilen tai toissapäivänä (kananmunalimat, selän jumitus, lämmöt). No, tikuttelen vielä nuo tikut loppuun ni näkee haalistuuko viiva jatkossa. Tein muuten fertility friend-sivustolle oman lämpökäyrän. Aika ihmeellisesti lämmöt pomppii! Katsotaan saanko sitä linkitettyä...

http://www.fertilityfriend.com/home/1c5da5

Eliador, jaksuja odotukseen! Nopeasti se viikonloppukin aina menee...

- Salsatar kp20/28-46 (36) yk2

Vierailija
11/37 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin päivittämässä esittelypino. Toivottavasti kaikki meni oikein, sen verran kiireellä sen tein. Jos on virheitä, laittakaa pinon jatkoksi korjaukset niin korjataan seuraavaan.

Täti pakkasi kimpsunsa ja kampsunsa ja lähti, ihanaa. Nyt vain pupuilemaan. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Eliador kp5, yk1

Vierailija
12/37 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä kävi että täti tuli eilen, eikä meille tule siis toukotuhisijaa. :( Ei tullut kyllä yllätyksenä, kun kaikki tädin ennakkomerkit oli näkyvissä jo viikkoa ennen. Yrityskierto 7 lähtee siis käyntiin ja nyt yritetään kesänuppua. La olis 12.6. Jospas saataisiin 5-vuotishääpäivän tienoilla mitä ihanin lahja! :)

T: Annique, kp 2/27-29, yk 7

Vierailija
13/37 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alan olemaan epätoivon partaalla...kp on tänään 40 eikä menkkoja kuulu. Sitten toi isäntä on iltaisin ihan poikki, joten ei tietoakaan mistään pupuilusta.....nyt tosiaan toivon hartaasti, etä haikara toisi ne vauvat, niin mullakin olis mahiksia saada pieni nyytti......toivon kaikille hyvät viikonloput ja koitan jotakin kirjoitella tai ainakin lukea teidän nuppujen ajatuksia. Eilinen päivä piristi kummasti, kun pääsi puolukoita keräämään ja jutella kaverin kanssa mukavia :)

Vierailija
14/37 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pari tuntia töissä ja sitten alkaa viikonloppu. Jee!

Laskeskelujeni mukaan oviksen pitäis tulla nyt viikonloppuna tai ensi viikon alussa. Toivottavasti silloin koska ke lähden työmatkalle. Oon yrittäny esittää miehelle pupuilua jo näin viikolla, ihan varmuuden ja harjottelun vuoksi :), mutta ei ole suostunu. Sanonu että sitten viikonloppuna kun ei ole niin väsyny. No toivotaan parasta. Meidän pitää aina tähtäillä esikoisen päivä- /yöunille.

Piti jo silloin esittelyn yhteydessä sanoa, että la on on laskurista riippuen just kuun vaihteen molemmin puolin. Mutta jos nyt tärppäis ja vauva seuraisi esikoisen jalan jälkiä niin synntys olisi odotettavissa vasta kesäkuun puolessa välissä :)

Tää nyt oli niin omanapaista, mutta yritän myöhemmin kommentoida.

t. SannaNu

Vierailija
15/37 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihmettelen kehoani, koska oikealla puolella alavatsalla on menkkamaista särkyä, eli samanlaista jomotusta kun mulla oviksen aikoihin tuntuu. Ihan ok tietty, mutta kun kp on vasta 8/26-29, niin ihmetyttää ja epäilyttää. Tosin jos kiertoni olisi nyt 26 päivää, niin hedelmällinen aika alkaisi tänään..Mitään limoja ei ole vielä näkynyt ja ne on mulla yleensä aika runsaat, joten odotellaan ja ihmetellään.

Viime kuussa oli myös vatsakipua (kp 13 tai 14) ja menkat alkoivat 16 päivää tuon jälkeen, joten oletettavasti ovis oli n. kp 15.

No, pitäisi nyt saada miekkonen houkuteltua puuhiin, ihan varmuuden vuoksi =)

Tahto kp 8/26-29 yk 1

Vierailija
16/37 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miullakin on ilmeisesti ovis päällänsä. Mahaa on juiminut melko lailla eilisestä asti ja sitä kuuluisaa limaa on myös esiintynyt normaalia enemmän! Nyt vaan pitää muistaa pupuilla oikein ahkerasti niin jos se plussa sieltä vaikka ilmeistyisi! :)

Se on kyllä niin totta, että nykyään ei vissiin muuta näekään kuin raskaana olevia ja pieniä vauvoja! Kaupoissakin hypistelen joka kerta pieniä vaatteita! Ne on vaan niin ihania! :)

Nita kp 13/28 yk1

Vierailija
17/37 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa viikonloppua kaikille kesänupuille :) Täällä on meneillään alkukierto, joten käyn näillä sivuilla vain pari kertaa päivässä, kun loppukierrosta istun täällä kaikki päivät ;)

Laskeskelin, että parhaat ajat olla miehen kanssa yhdessä on ensi viikolla ja sitä seuraavalla (ei varmuutta, kun kierto ei ole niin säännöllinen), joten nyt ahkerasti kaikki peliin :)

Tsemppiä puuhailuihin kaikille.

T. Poltsi, kp 8/28-50, yk 2

Vierailija
18/37 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierto on lyhentynyt koko ajan (viimeksi 25), mutta ei ole ylittänyt 28 päivää. Laskurin mukaan nyt menossa hedelmälliset päivät (jos kierto 25-26). Ja eilen aloitettiin hommat:) Nyt joka toinen päivä periaatteella tai useamminkin, jos vaan huvittaa. Ja peiton alla pitäisi käydä ensi viikon puoleen väliin asti.

Ihmettelin , kun viime kierron lh-huippu oli kp 13 kohdalla eli ovis noin kp 14 ja kierto oli vain 25 eli menkoista kuukautisiin oleva pätkä lyhentynyt. Eikö se ole yleensä toisinpäin...

Mulla on ovistikkuja kaapissa ja ajttelin ne sieltä käyttää pois, mutta nyt on niin rauhallinen mieli jotenkin, kun ekalla kerralla niitten tikkujen kanssa häsläs ihan hirveesti....Jotenkin on asennoitunut siihen, että pikku kakkonen ei taida niin helposti tullakaan.

Oikein paljon onnea kaikille nupuille!

-kp 9/25 -(28)

Vierailija
19/37 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeskelin että jos tässä kierrossa tärppäisi, niin sen lisäksi että laskettu aika osuisi aika lähelle meidän 5-vuotishääpäivää, niin vauvan ensimmäiset liikkeet tuntuisivat minulle ensisynnyttäjänä tammikuun lopussa oman syntymäpäiväni tienoilla. Voisiko parempaa synttärilahjaa toivoa! Jos olisin ekasta yrityskierrosta tullut raskaaksi, niin laskettu aika olisi ollut muutama päivä ennen syntymäpäivääni. Kyllä ne ensimmäiset liikkeetkin silti kelpaisi synttärilahjaksi vallan mainiosti! :)

Aloitin pari viikkoa sitten " uuden elämän" ja oli tarkoitus saada muutama kertynyttä kesäkiloa pois. Hyvin meni jonkin aikaa, mutta eihän sitä tädin vierailua voi ilman herkuttelulla lohduttautumista kestää. Juuri söin kupillisen suklaajäätelöä, jossa oli toffee- ja suklaamokkakastiketta ja suklaalastuja päällä. Illalla tulen todennäköisesti sortumaan punaviiniin ja jääkaapissa oleviin herkkujuustoihin... Mies lähti juuri viikoksi reissuun. Vaikea arvata kuka lohduttaa itseään mässäilemällä... :(

T: masentunut Annique kp 3/27-29, yk 7

Vierailija
20/37 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annique: Mä juuri söin tuossa suklaata, kun mies lähti viikonloppu reissuun. Eli samat on harrastukset täälläkin. Mä aloitin myös kunnon kohotuksen (yrityksen) ja kävin viikolla jumpassa ja salilla. Ei vaan nämä herkuttelut tahdo pysyä aisoissa.

Eilen alkoi meidän viralliset yrittämiset tai vauvan tekemiset, jos niin saa sanoa. Kerroin kyllä miehelle, että ei se ihan tässä vaiheessa kiertoa taida tärpätä. Tokaisi siihen: " kyllä kerta napsaus riittää, meillä on sitten kesällä vauva." Että ei taida odotukset olla sielläkään päässä kovin matalalla. Uhosin kyllä raahaavani miestä 1½ viikon aikana ahkerasti petihommiin. Ei kuulemma ollut asiasta harmissaan.

Ulkona näyttää olevan ihan mukava syyskeli. Täytyy viettää mukava ilta tytsyn kanssa kahdestaan, vaikka ulkoillen.

Mukavaa lauantai iltaa kaikille nuppusille!

Eliador kp6, yk1