Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksikää mulle jotain tekemistä. ov

Vierailija
05.09.2007 |

Mä olen kaiket päivät yksin kotona tekemättä mitään. Mun normaalipäivä:

Herätys

Katon telkkaria/dvd:tä/videoita

Surffaan netissä

Luen

Teen kanavatöitä

Kuuntelen musiikkia

Kolmena iltana viikossa mulla on tanssiharjoitukset. Pari kertaa viikossa käyn kirjastossa, postissa ja kaupassa.

Töitä ei ole, tässä kaupungissa on tasan tarkkaan 100 vapaata työpaikkaa, joista 20 sopisi mulle (myyntityö tai siivous). Noihin olen hakenut, mutta en ole päässyt. Siivous paikat (joita on n. 10) eivät sovi sen takia, että tarvitsen auton, sen takia en ole saanut niitä. Myyntityöt on puolestaan erikoisliikkeisiin. Pari paikkaa on puhelinmyynti työtä, mutta niihin en suostu. Olen kerran tehnyt tuota hommaa ja tienasin kolmen kuukauden aikana viisi euroa, kun palkka maksettiin pelkästään myydyistä lehdistä.

Naapurikaupunkien työtilanne ei ole sen parempi.

Olen hakenut myös opiskelemaan; lähihoitajaksi (ykkösvaihtoehto, sairaanhoitaja linjalle AMK:hon sekä köksäpuolelle. Mutta vielä ei ole tärpännyt. Olen jo kolmisen vuotta hakenut opiskelemaan. Joka kerta olen melkein päässyt lähihoitajakoulutukseen, mutta hakijamäärän takia en ole päässyt. Taas pitäisi hakea tänä syksynä.

Työkkärin työharjoitteluunkaan en ole päässyt. Viime kuussa soitin yhteensä viiteen päiväkotiin (joista yhteen pääsin haastatteluun, mutta tuosta paikasta ei sitten kukaan soittanut mulle, loput paikat olikin jo menneet), kirjastoon (paikka oli mennyt). kahteen vanhainkotiin (eivät ota muita kuin alan opiskelijoita), sossuun (paikka oli mennyt).

Mulla ei ole ammatillista koulutusta, mutta näiden n. viiden vuoden aikana olen ollut mm. vuoden kaupan kassalla töissä, puoli vuotta henkilökohtaisena avustajana vammaiselle vanhukselle, kolme vuotta kahdessa eri perheessä lastenhoitajana, kolme kuukautta puhelinmyyjänä, kaksi kuukautta mainostenjakajana, puoli vuotta siivoojana jne.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa ommella, joten kestovaippojen ja -siteiden teko ei taida onnistua, mutta nuo muut voisi kuulostaa ihan kivoilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi