Miten kukaan pystyy tekemaan abortin? Vaikka olisi kuinka vaikea elamantilanne jne jne, niin miten pystyy lopettamaan oman lapsensa?
Kommentit (9)
se oli, mutta lapsi nyt ei vain siihen elämäntilanteeseen sopinut. Aikaa siitä jo yli kymmenen vuotta ja kaksi omaa ihanaa lasta sen jälkeen tehtynä. En ole koskaan katunut.
tosiaan pitänyt sikiötä " omana lapsena, jonka lopetan" .
joiden olisi ollut parempi se abortti tehdä, kuin lapsia hermoheikoiksi.
6- ja 4-v. lapsiani kiinnostaa kovasti se, että he ovat olleet minun mahassani. Eipä ole tullut mieleen sanoa, että ette te mitään minun lapsiani siellä olleet, vaan persoonattomia ja yhdentekeviä sikiöitä.
En ole joutunut tekemään aborttia, enkä edes ole harkinnut, mutta voin kuvitella tilanteita jossa voisin päätyä aborttiin ja pitää sitä parhaana ratkaisuna.
Mä en ymmärrä sitä, miksi alkoholistiäidit ei saa otettua itseään niskasta kiinni, vaan antavat jo olemassaolevien, syntyneiden lastensa kasvaa perhehelvetissä. Abortteja en ajattele kovin usein, mutta tuota alkoholistiperheessä rypevien lasten kohtaloa tulee usein ajateltua, riittää kun on asiaa tietyille alueille.
Itse en aborttia tekisi, mutta enpä menisi toisten ratkaisuja tuomitsemaan. Surullista toki.
Me ihmiset emme ole samassa tilanteessa vaikka päällisin puolin näyttäisikin, että olosuhteet ovat suht samat. Ne tilanteet ja ihmiset ovat erilaisia. Koskaan ei voi sanoa mitä tekisi jonkun muun asemassa.
aborttia, jos niin haluat. Onneksi Suomessa on vapaus valita. Itse tekisin välittömästi abortin, jos kierukka pettäisi.
vastakysymyksen, miten joku voi synnyttää vaikeasti vammaisen lapsen-jos tietää että tämän elämä on kärsimystä? Miten joku voi synnyttää lapsen, vaikka käyttää odotusaikana huumeita/alkoholia tms? Miten joku voi synnyttää lapsen ehdointahdoin isättömäksi(yhden illan suhde)? jne En odota vastauksia, koska niitä ei voi antaa, jokainen meistä tekee päätöksiä ja elää niiden kanssa. Mitä niitä ihmettelemään. . .
mutta silti tuskin epäröisin jos sellainen tilanne sattuisi eteen. Takana on km rv 16 enkä siinäkään menettänyt lasta, vaan sikiön.