Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Thaimaan lennot!

Vierailija
22.10.2008 |

Ensimmäistä kertaa lähdetään ulkomaille ja valittiin Finnair jotta olisi suomenkielistä henkilökuntaa koneessa. Nyt ne pirut sanoo, että espanjalaista henkilökuntaa käytetään. Väärin, törkeetä! Matkavakuutus ei tietenkään korvaa peruuntuvaa matkaa tuolla syyllä.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että koska lentävät vain Finnairilla niin koneessa saa aina puhua suomea lentoemäntien kanssa. Se oli siis oikein myyntivaltti.

Vierailija
22/68 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa sen tänne, minä en osaa (en osaa myöskään englantia).

kyse suoristalennoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan siten että kaikkia turvallisuusspesifejä termejä ei välttämättä ymmärrä englanniksi yhtä hyvin kuin suomeksi. Ja jos vielä henkilökunta ei puhu edes englantia äidinkielenään niin se englannin ääntäminen voi olla aina "mielenkiintoista" vaikkakin heidän sanavarastonsa on ihan varmasti todella hyvä. Ja jos on oikeasti hätätilanne ja kovasti hälyä niin kyllä ne suomenkieliset ohjeet ymmärtää paremmin sen hälyn keskeltä kuin murteellisella englannilla lausutut.

Ja juu, olen kokenut miltä espanjalaisittain sävytetty englanti kuulostaa monilla matkoilla New Yorkista San Juaniin American Airlinesin koneella jossa henkilökunta on espanjaa puhuvaa. Kokemus sinäänsä.

Vierailija
24/68 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että koska lentävät vain Finnairilla niin koneessa saa aina puhua suomea lentoemäntien kanssa. Se oli siis oikein myyntivaltti.

tuleepa aurinkomatkoillekin kolaus imagoon, en olekaan ikinä tajunnut että miksi heillä on niin hyvä imago. Me ollaan matkusteltu näillä kaikilla isoilla toimistoilla, enkä kyllä juurikaan mitään eroa ole koskaan missään huomannut.

Vierailija
25/68 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lentänyt paljon, enkä ole ikinä muuta heille sanonut kuin hi tai hei ja kiitos tai thank you.

Olen ihmeissäni...

Vierailija
27/68 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lentänyt paljon, enkä ole ikinä muuta heille sanonut kuin hi tai hei ja kiitos tai thank you.

Olen ihmeissäni...

eikä siis tiedä että turvallisuusvideo näytetään tai lentoemot näyttää miten pelastusliivi täytetään.....

Vierailija
28/68 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmeissäni...

niin ei ymmärrä poistumiskehotusta tai pää polviin kehotusta muutakuin suomenkielellä=))

Vierailija
29/68 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin en oikein jaksa uskoa (siis ettei tosiaan kukaan puhu suomea), niin todellakin matkatoimiston pitäisi se kertoa. Mutta se ei edelleenkään ole lentoyhtiön vaan matkatoimiston vika. Lentoyhtiä on takuulla kertonut asian matkatoimistolle, joka vaan yrittää saada paljon matkoja myytyä suurin kattein.

Edelleen Finnairin puolella!

Vierailija
30/68 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä koneessa missään loosseissa istuta, joten vaikka et vierasta kieltä ymmärtäisi, niin joku muu lähistölläsi istuva varmasti ymmärtää ja huomaat hänen käytöksestään kuinka toimitaan. :) Ja happinaamari laitetaan päälle kun se sieltä katosta esiin putkahtaa. :)

Vierailija
31/68 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostaako matkatoimisto siis, että lennot Finnairin koneella, jos kone onkin vuokrattuna jostain ja samoin henkilökunta? Tuskin. Korkeintaan sanotaan, että käytetään tätä suomalaista lentoyhtiötä.

Onneksi lentäjät ovat edes suomalaisia! Ja missäpä enää palvelua suomeksi saisi, kun kaikki paikat on täynnä mamuja ja muita sinänsä kivoja ihmisiä, mutta kyllä vaan aikas usein tuo kielitaidottomuus esim kassalla tai puhelinpalveluissa mua pännii!

Vierailija
32/68 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alunperin nuo lennot piti lentää XL Airwaysin koneilla ja matkustamohenkilökunta oli suomalaista. Nyt XL Airways meni konkurssiin ja Finnair on vuokrannut Air Europan koneen mutta nyt koneeseen tuleekin espanjalainen henkilökunta. Finnair on syyllinen, ei matkatoimisto!

mihin en oikein jaksa uskoa (siis ettei tosiaan kukaan puhu suomea), niin todellakin matkatoimiston pitäisi se kertoa. Mutta se ei edelleenkään ole lentoyhtiön vaan matkatoimiston vika. Lentoyhtiä on takuulla kertonut asian matkatoimistolle, joka vaan yrittää saada paljon matkoja myytyä suurin kattein.

Edelleen Finnairin puolella!

Vierailija
33/68 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä olen lentänyt paljon, enkä ole ikinä muuta heille sanonut kuin hi tai hei ja kiitos tai thank you.

Olen ihmeissäni..."

No lomalennollahan kaikki maksaa (kuulokkeet, ruokajuomat jne) eli pikkuisen enemmän kyllä pitää puhua. Myös tyynyt ja huovat ovat piilossa ja niitä pitää erikseen pyytää. Ja sitten jos pienen lapsen/vauvan kanssa matkustaa niin esim. pullo tai vauvanruokapurkki pitää saada lämmitettyä...ei siellä mitään matkustajamikroa ole jossa sen voi itse lämmittää vaan siihen pitää pyytää emoilta apua. Kuten myös saada neuvoja jos matkustaa alle 2v kanssa siitä miten se vanhempien turvavyöhön kiinnilaitettava vauvannyö sidotaan.

Henk. koht. minusta jos on varannut esim. Aurinkomatkojen matkan jossa mainostetaan että lennolla saa puhua suomea ja sitten tulee tällainen muutos niin se on niin iso muutos ettei tuote enää vastaa sitä minkä on tilannut --> matkan saa peruuttaa kuluitta.

Vierailija
34/68 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostaako matkatoimisto siis, että lennot Finnairin koneella, jos kone onkin vuokrattuna jostain ja samoin henkilökunta? Tuskin. Korkeintaan sanotaan, että käytetään tätä suomalaista lentoyhtiötä.

Onneksi lentäjät ovat edes suomalaisia! Ja missäpä enää palvelua suomeksi saisi, kun kaikki paikat on täynnä mamuja ja muita sinänsä kivoja ihmisiä, mutta kyllä vaan aikas usein tuo kielitaidottomuus esim kassalla tai puhelinpalveluissa mua pännii!

Vierailija
35/68 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa sitten panna pää polvien väliin kun se kone kuitenkin putoaa (koska henkilökunta ei ole suomalaista), on se, että siten hampaat säilyvät paremmassa kunnossa ja sinut on helpompi tunnistaa.

Vierailija
36/68 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa olen lentänyt reittilennoilla ympäri Eurooppaa. Mutta eihän ne fraasit siitä mihinkään muutu!

Ja miten kuvittelee pärjäävänsä ulkomailla loman ajan, jos ei koneessakaan uskalla englanniksi lämmitystä tai tyynyä pyytää? Ei ole kovin haastaava mielestäni opetella ko. fraaseja etukäteen..

Sitäpaitsi, onko AP:lle jossain sanottu etteivät nämä espanjattaret osaisi suomea??

Vierailija
37/68 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä realismia peliin...

Vierailija
38/68 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa olen lentänyt reittilennoilla ympäri Eurooppaa. Mutta eihän ne fraasit siitä mihinkään muutu!

Ja miten kuvittelee pärjäävänsä ulkomailla loman ajan, jos ei koneessakaan uskalla englanniksi lämmitystä tai tyynyä pyytää? Ei ole kovin haastaava mielestäni opetella ko. fraaseja etukäteen..

Sitäpaitsi, onko AP:lle jossain sanottu etteivät nämä espanjattaret osaisi suomea??

Vierailija
39/68 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa sitten panna pää polvien väliin kun se kone kuitenkin putoaa (koska henkilökunta ei ole suomalaista), on se, että siten hampaat säilyvät paremmassa kunnossa ja sinut on helpompi tunnistaa.

Vierailija
40/68 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö todellakaan tiedä miksi hätälaskuasento on tuollainen kuin on, siihen ei hampaat liity mitenkään.

Ja ANIHARVA espanjalainen osaa suomea!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän