Joko tekisit sterilisaation, jos olisit minä?
ikää 33, lapsia 3 (11v,10v ja 4v). Ei halua enää perheenlisäykseen, siitäkin syystä, että olen kokenut kaksi vaikea-asteista synnytyksenjälkeistä masennusta. Tarkoitus lähteä opiskelemaan uusi ammatti, koulu kestää 3v.
Joko uskallan ottaa luurin käteen ja varata ajan lääkärinlausuntoa varten?
Kommentit (10)
epäröinti, kun jokaisella naisellahan on aina se yksi syntymätön lapsi? Vai viestittääkö epäröintisi sinulle kuitenkin jotain myöhemmästä tulevaisuudesta.
Ei mitään epäröintiä. Ollaan myös mietitty että mieskin kävis eli käytäis molemmat.
sterilisaatiota kun se naisella kuitenkin vaatii ihan operaation. En osaa sanoa.
ja molemmat lapseni ovat olleet todella huonoja nukkumaan. En halua enempää lapsia, mutta elämästä ei ikinä tiedä. Koen itseni vielä sen verran nuoreksi, etten voisi tehdä sterilisaatiota. En siis sinunkaan tilanteessasi. Niinpä laitatutin hormonikierukan ja odottelen kypsempää ikää sterilisaatiota varten :)
Koska päätös on niin lopullinen, ja vaikka tällä hetkellä tuntuu tältä, voi olla että 5 vuoden kuluttua tuntuu toiselta. Ja koska tämä elämä on niin arvaamatonta, mitä tahansa voi tapahtua. Voit vaikka menettää miehesi liikenneonnettomuudessa ja löytää myöhemmin uuden rakkauen, ja haluta hänen kanssaan lapsia...esimerkiksi.
itsekkin painin juuri samaisen aiheen parissa!
ikää 32v ja 2 lasta, nuorempi 5v.
molemmat raskaudet oli alusta loppuun vaikeita,
enkä enää halua lapsia!
silti jostain kumman syystä en " uskalla" tehdä päätöstä...
vaikka toisaalta tunnen etten todellakaan katuisi, sillä nämä lapset riittää...
eli vaikeaa täälläkin!!!
ap