Voiko grillattua lihaa käyttää mitenkään ruoanlaitossa seuraavana päivänä?
Niin, että se maistuisikin jollekkin. Meillä menee aina eilisen päivän pihvit roskikseen...
Kommentit (15)
Onko huono ajatus? Parempia ideoita? Lapset nälkäsinä jo odottaa ;-) Lisukkeeksi vaikka pastaa.
ap
Kypsät lihathan voi työntää miltei mihin tahansa. Mietin vaan, että heitetäänkö teillä joulukinkkukin roskiin kun se karran on päässyt jäähtymään.
Mä laittaisin niitä pasta juttuja esime pastaa juustokastikkeessatms herkkusienikastikkeessa ja sinne vaan pilkot joukkoon.. Tai teet niinku pastaa, paprikaa, sipulia ja kerma/tuorejuusto ja lihat palasiksi ja joukkoon. Sama koskee valmispastaa että palasiksi laitat ne.. lämpenee paremmin siinä kun loppu lämmöillä pasta kiehuu..
Mutta eilen grillattu halvahko pihvi ei maistu kyllä oikein miltään paljaalteen.
ap
Mutta nyt voisin tosiaan silputa wokkipannulle ensin sipulia ja porkkanaa, sitten lihat, kerma ja maustehia ja sekoittaa kera keitetyn pastan :-)?
ap
Vierailija:
Mä laittaisin niitä pasta juttuja esime pastaa juustokastikkeessatms herkkusienikastikkeessa ja sinne vaan pilkot joukkoon.. Tai teet niinku pastaa, paprikaa, sipulia ja kerma/tuorejuusto ja lihat palasiksi ja joukkoon. Sama koskee valmispastaa että palasiksi laitat ne.. lämpenee paremmin siinä kun loppu lämmöillä pasta kiehuu..
Jos täällä joku ruokapeukalo kuitenkin on niin maustamisvinkkejä vastaan otetaan vielä mielellään ;-)
ap
jos on hyvää lihaa niin maistuu hyvältä myös salaattiin pilkottuna, vaikka tuskin lapset sellasta niin syö mutta itse.
Ollut äsken kirjautuneena mutta siis mä olen toi joka ehdotti niitä valmispastoja..
Mulla on niitä aina valmiina kaapissa just siksi et helppo, halpa, nopee ja käy minkä vaan lihan kanssa. kerran tein itte lihapullia ja heitin joukkoon.
Maustamiseen.. No siis jos sun lapsia ei haittaa kova maustaminen ni chili-maustetta joukkoon, tai paprika-maustetta. itte oon ytkästyny nyt käyttää kaikkia tuore/sulatejuustoja.. mustapekka-pippurikin on mun ruuissa usein vieraillu.
Tuorejuustoja saa niin miljoonaa eri makua, ruohosipuli, pippuri, kolmepippuria, taco, valkosipuli, kolmesipulia ja yrtit, italialaiset yrtit..
Ihan todella hyviä ei liian mausteisia ja aina kuitennii hyviä!
puol desiä vettä
hiivapaketti
suolaa
n. 10dl jauhoja
n. puol desiä öljyä
Ja 225 astetta n. 10min.
Sitten täytetään salaatilla ja niillä lihanpaloilla, sipulilla, fetalla, oliiveilla, jalapenoilla, mielikuvitusta peliin...
Tärkeää on että et enää paistele sitä lihaan sellaisenaan vaan lämmität sen kastikkeessa. Muuten se kuivuu. Risottoon lisään lihan aina pieneksi paloiteltuna siinä vaiheessa kun vesi on melkein imeytynyt riisiin.
Mun tämän päiväinen lounas muutti hieman muotoaan matkalla kun huomasin, että eilisestä on jäljellä myös riisiä, mutta että kermaa ei olekaan.
Niinpä kuullotin ensin sipulit ja porkkanat öljyssä, lisäsin joukkoon saksilla silputut eiliset lihanpalat, eilisen riisin, tl inkivääritahnaa, mustapippuria, oreganoa, pieni loraus soijakastiketta ja pari tl. HB:n fruity saucea. Hunajaakin olisin lorauttanut, mutta oli niin jähmettynyttä, etten saanut truutattua purkista...
Oli ihan hyvää :-) Hieman kuivaksi jäi, mutta lapset syövät oikein tyytyväisinä ja jälkimaku on kiva.
Kiitos kannustusjoukoille ;-)!
ap
tehdä ruukkupastoja uunissa (kypsää pastaa, kermaa, mausteita jne. ja juustokuorrutus), täytettyjen lättyjen täytteeksi, tacojen ja tortillojen täytteeksi ja vaikka mihin. Mihin käytät yleensä paistettua lihaa?
Fileen voisi myös viipaloida leivänpäälliseksi.