Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt meni seurakunnan kanssa hermot!!!!

Vierailija
05.09.2007 |

Sain viime viikolla vaikean rahatilanteen vuoksi seurakunnalta 40 euron maksuosoituksen kauppaan. No, ostin sitten niillä rahoilla ruokaa perheelle. Viikonloppuna kaverini pyysi käymään kanssaan kuppilassa, ja lupasi tarjota pari olutta. Erehdyin sinne menemään.

Nyt se helvetin seurakunnan akka on sen jostain saanut kuulla, ja huusi mulle turpa punaisena siitä, kuinka maksatan ruokani seurakunnalla ja ostan omilla rahoilla vain kaljaa! En ostanut itse ensimmäistäkään tuopillista, koska mulla ei ollut rahaa!

Yritin tätä kertoa tälle naiselle, mutta se ei edes suostu kuuntelemaan mua.

Mun mielestä epäammattimaista käytöstä diakonissalta, jos ei suostu toisen näkemystä asiasta edes kuulemaan. Nyt se kuvittelee että mun kaikki rahat menee aina vain kaljaan.

Ostan muuten olutta todella harvoin, muutaman kerran vuodessa.

ÄRSYTTÄÄ!!!!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin jotain seurakunnan maksusitoumuksia, sitten kuppilaan ' ' kun kerran kaveri tarjoaa' ' . Sun rahat menee varmaan tupakkaan, kaljaan ja miehen elättämiseen, eikö?

Vierailija
22/41 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Olisikohan diakoni hermostunut jos olisi kuullut sinun saaneen 10e karkkipussin?

Tuskin. Alkoholi tässä se ongelma on eikä se mihin rahasi käytät."

Erityisesti tuo karkkipussin hinta on tosi hyvä. Kalja ei kuitenkaan edes kalleimmillaan maksa 10 euroa, jos on yhdestä tuopista kyse ja harvoin kaksikaan kaljaa kymmentä euroa maksaa. Varmasti 10 euron karkkipussi olisi ollut ihan hyväksyttävät vaihtoehto tai jopa makkarin ateria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin kaverini vei ristelylle ja maksoi oikeastaan kaiken luksushytistä lähtien.

Vierailija
24/41 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisillä on useammin ongelmia alkoholin kuin liiallisen karkin tai hampurilaisten syömisen kanssa. Eiköhän diakoni toiminut kokemuksen perusteella, kun paheksui ihmistä jonka rahat ei riitä ruokaan mutta kaljalle pitää päästä. Näillä tyypeillä tuppaa olemaan muitakin ongelmia elämänsä hallitsemisessa.

Ja okei, ap ei ehkä kuulu tähän joukkoon, mutta silti oli ihan persuteltua epäillä sitä.

Vierailija:

" Olisikohan diakoni hermostunut jos olisi kuullut sinun saaneen 10e karkkipussin?

Tuskin. Alkoholi tässä se ongelma on eikä se mihin rahasi käytät."

Erityisesti tuo karkkipussin hinta on tosi hyvä. Kalja ei kuitenkaan edes kalleimmillaan maksa 10 euroa, jos on yhdestä tuopista kyse ja harvoin kaksikaan kaljaa kymmentä euroa maksaa. Varmasti 10 euron karkkipussi olisi ollut ihan hyväksyttävät vaihtoehto tai jopa makkarin ateria.

Vierailija
25/41 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ostavat sossun ja seurakunnan ostolapuilla kaikkea muuta kuin " tavallista" tai terveellistä ruokaa. Suurin osa ostaa elintarvikkeita niillä lapuilla ja sitten omilla rahoillaan kaljat ja tupakat (niihin jää siis enemmän rahaa). Yksi nainen yritti ostaa koko summalla (40e) kosmetiikkaa mutta sanoin ettei ostolappu ole niitä varten. Moni muu katsoo asiaa läpi sormien, joten harmittaa kun menee hyvään tarkoitetut rahat hukkaan ja varmasti olisi ihmisiä, joille se summa olisi myös tarpeen ja jotka käyttäisivät sen järkevämmin.

Mutta mitenkäs valvot mihin ihmiset ne käyttää?? Sen tiedän, että yksi perhe ei enää saanut avustusta, kun ostivat vain törkeän hintaisia ruokia (sisäfilettä, herkkuja tms.) ja olivat sitten taas muutaman päivän jälkeen muka pulassa, kun ei taaskaan ollut rahaa ruokaan...

Vierailija
26/41 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä pyytänyt kaveriltakin ruokarahaa? Kai teillä on nälkä ensi viikollakin.

Aika holtitonta käytöstä. Olen täysin samaa mieltä sen seurakunnan työntekijän kanssa.

Vierailija
27/41 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vähän elämänhallinta hukassa?

Vierailija
28/41 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömishäiriöisiä ja ihmisiä jotka ei pysty hahmottamaan mitä pitäisi syödä ravinnoksi. Karkkiin ja hampurilaisiin voi mennä todellakin koko tuki joka laskuilta jää.

Vierailija:

ihmisillä on useammin ongelmia alkoholin kuin liiallisen karkin tai hampurilaisten syömisen kanssa.

Vierailija
29/41 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aika holtitonta käytöstä. Olen täysin samaa mieltä sen seurakunnan työntekijän kanssa.

Kokeile ensin köyhyyttä ja valita vasta sitten.

Toisin päin, tuskin olisit kaverille ostanut ruokaa, jos tämä olisi rahapulaa valittanut.

Odotan vain sitä, kun jonain päivänä teet aloituksen siitä, kuinka aikoinaan murisit, että joku olisi voinut ottaa kaljan sijasta ruokaa ja sitten sinä teit samoin. Kirjoitat, että nyt kun itse jouduit kokemaan samaa, niin ymmärrät:)

Vierailija
30/41 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellähän kielletään tuomitsemasta...

Vierailija
31/41 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaimmillaan monta kuukautta. Selviäminen on ihan korvien välissä. Jos olut tuoppi auttaa olemaan syömättä vaikka pari päivää koska siitä tuli niin hyvä mieli niin tehköön ihminen sitten vaikka niin.

Vierailija:

Vierailija
32/41 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kävin tässä laivalla ja söin siellä seisovassa pöydässä. Oli tosi halpa: ajattele 25 euroa ja sai syödä ihan mitä vain."

Meikäläiset vain pyörittelevät päätään, kun tämä tuttu on sossun asiakas ja meidän mielestämme 25 euroa ei ole halpa ruoka.

Tämän lisäksi tämä tuttu joskus tulee meille ja tekee omat ruoat. Hän paistaa uunissa kaikki kuusi laatikossa olevaa kanankoipea ja pussillisen ranskalaisia ja syö kaiken itse. Meille - viisihenkiselle perheelle - tuo annos koko perheen yksi ateria.

Vierailija
33/41 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 henkinen perhe ollaan myös ja eletään sossun/Kelan tuella

Vierailija:

" Kävin tässä laivalla ja söin siellä seisovassa pöydässä. Oli tosi halpa: ajattele 25 euroa ja sai syödä ihan mitä vain."

Meikäläiset vain pyörittelevät päätään, kun tämä tuttu on sossun asiakas ja meidän mielestämme 25 euroa ei ole halpa ruoka.

Tämän lisäksi tämä tuttu joskus tulee meille ja tekee omat ruoat. Hän paistaa uunissa kaikki kuusi laatikossa olevaa kanankoipea ja pussillisen ranskalaisia ja syö kaiken itse. Meille - viisihenkiselle perheelle - tuo annos koko perheen yksi ateria.

Vierailija
34/41 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että myös pahan päivän varalle voi varautua, eikä kitata saman tien kaikkea.

Vierailija
35/41 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä jäät vielä yksinäiseksekin ja joku haluaa kuulla sun kuulumisia ja pyytää kahville niin osaat pyytää senkin rahana ja jäädä kotiin YKSINÄSI syömään niitä makaronejasi.

Vierailija:

että myös pahan päivän varalle voi varautua, eikä kitata saman tien kaikkea.

Vierailija
36/41 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä valitsen tasan tarkkaan sen, että lapset saavat ruokaa. Oma kaljoittelu on kyllä tasan viimeisenä mielessä. Ap:n kohdalla herää myös kiistatta ajatus, että onko se kaljoittelu se perimmäinen syy koko ahdinkoon. Ei se diakoni yleensä yhden kerran perusteella ketään säti.

Vierailija
37/41 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se joku ystävä kutsuu koko perheen syömään niillä rahoilla. Vaikka sitten makaronia.

Vierailija
38/41 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko jotain sairasta nautintoa ihmisten halveksimisesta. Jos pari kaljaa sulle on vuodessa alkoholismia niin ei voi muuta kuin ihmetellä.

Vierailija:

minä valitsen tasan tarkkaan sen, että lapset saavat ruokaa. Oma kaljoittelu on kyllä tasan viimeisenä mielessä. Ap:n kohdalla herää myös kiistatta ajatus, että onko se kaljoittelu se perimmäinen syy koko ahdinkoon. Ei se diakoni yleensä yhden kerran perusteella ketään säti.

Vierailija
39/41 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että se joku ystävä kutsuu koko perheen syömään niillä rahoilla. Vaikka sitten makaronia.

Vierailija
40/41 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se olisi opiskellut oikeaksi sosiaalityöntekijäksi niin se olisi pitänyt päänsä kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän