heteroperheen puolesta :)
Kommentit (48)
Käsi sydämellä; itse, jos olisin samassa tilanteessa kuin sinä (eli parisuhteessa for life naisen kanssa) en hankkisi siihen lasta / lapsia - vaan siinä tilanteessa ymmärtäisin sen, että se keskinäinen rakkaus riittää. Kaikkea ei voi saada. Minusta vieraan ihmisen sukusolujen mukaan tuominen siihen parisuhteeseen ja yhtälöön ei vain toimi - olen pahoillani, mutta minä todellakin olen tätä mieltä. Ja olen myös sitä mieltä, että jokaisen aikuisen ihmisen tulisi tämä vastuunsa ymmärtää.
Miten ihmiset voi olla niin sokeita. Jos nyt verrataan oikeasti lapsen kasvukokemusta ja ihmisen elämää tässä maailmassa, niin on olemassa niiin hirvittävän paljon vakavampia asioita kuin se että on kaksi äitiä tai kaksi isää. Tämän todistavat ihan tutkimuksetkin. Homojen ja lesbojen lapset EI OLE yhtään sen huonovointisempia henkisesti kuin heteroidenkaan lapset. Sen sijaan jos ruvetaan oikeasti miettimään mitkä asiat henkistä hyvinvointia syö, tullaan alkoholismiin, tunnekylmyyteen, huumeisiin, mielenterveysongemiin. Mutta kukaan ei edes leikillään ole esittämässä, ettei tällaisten ihmisten pitäisi tehdä lapsi.a Ei voi kuin päätä puistella!
Olen sanasta sanaan täysin samaa mieltä!
näitä tyypillisimpiä. Väitellään onko homous oikein jne. KOSKA me ihmiset ollaan niin heikkoja eikä pystytä tekemään pedofilialle/Huumehörhöille/alkoholisteille ja väkivaltaisille vanhemmille mitään. Ja lista jatkuu....
KOSKA näitä määräävät lait ja homoseksuaalit haluavat olla esillä, tulee vastaan ongelma. Siitä puhutaan. LAsten huonot vanhemmat, kuten äsken listasin, on mielestäni suurempi ongelma ja tulisi aiheuttavan enemmän keskustelua. Jos vaihtoehtona on väkivaltainen isä/äiti ja taas homoseksuaali pari, antaisin lapsen varmasti homoille..
Olen aina ollut sitä mieltä ettei ihminen rakastu sukupuoleen vaan yksilöön.
Katsotaan aikaa 20 -vuotta eteenpäin ja homoseksuaalit saavat VARMASTI olla enemmän rauhassa, koska maa täyttyy pahuudella.. kukaan ei enää huomaa, koska mustien lasien läpi katsellaan, ennen kun näin kerkiää tapahtua, olisi musta hyvä herätä ja tehdä jotain asioille, millä on oikeasti merkitystä! Toivottavasti ei ole liian myöhäistä.
Minä en ymmärrä sitten alkuunkaan myöskään tälläistä ajatusmallia, että otetaan mukaan keskusteluun toinen "paha" ja aletaan vertailemaan näitä toisiinsa tyyliin, että "kyllähän lapsen on paljon parempi olla homon kanssa, kuin väkivaltaisen vanhemman kanssa" - ei tässä ole mitään järkeä. Ei tietenkään lapsen ole hyvä kasvaa myöskään väkivaltaisessa kodissa / ympäristössä, mutta sillä ei ole (oikeasti) mitään tekemistä tämän asian kanssa!
Vähän sama asia, kuin että verrataan sellaisten yksinhuoltajien lapsiin, jotka ovat saaneet alkunsa "yhdenillansuhteista" sanomalla, "ettei heilläkään ole läsnäolevaa isää" - ei olekaan, mutta onko se elämä yleensä niistä lähtökohdista onnellista? Eivätkö he ole kohdanneet elämässään kiusaamista, perusturvattomuutta (niinkuin avioerolapsetkin) ja leimautumista, mikä vaikuttaa jopa ihmisen perusidentiteettiin? Pitääkö näiden kipuilevien lasten (ja myöhemmin aikuisten) määrää siis ehdointahdoin lisätä?
Missä on vanhemman vastuu siitä millaisiin olosuhteisiin hän lapsia tähän maailmaan tuo? Voiko se tärkein motivaatio ja pointti olla vain se, että "mä haluun lapsen"? Etenkin juuri homojen ja lesbojen (jotka kuitenkin usein ovat keskivertoa hieman fiksumpia ihmisiä - ainakin kaikki ne yksilöt, jotka minä tunnen) pitäisi mielestäni ymmärtää tämä vanhemman vastuullinen rooli, ja miettiä enemmän sitä, mitä onkaan (aikuisten oikeasti) tekemässä. Joltakin alkoholisti (/ moniongelmaiselta) perheeltä sitä voi odottaakin, ettei tälläisiä asioita mietitä, eivätkä ne paina pennin vertaa siinä päätöksen teossa, mutta että järkevät, ymmärtävät aikuiset!
En voi ymmärtää.
Miksi se sitten on lapsen kannalta huonoa, että vanhemmat ovat samaa sukupuolta?
Siis homot/lesbot eivät saa tehdä lapsia, koska niitä kiusattaisiin? Koska teidän ahdasmielisten idioottien ahdasmieliset lapset kiusaisi niitä? Teillehän tässä jotain pitäisi tehdä, jotta lopettaisitte tuon ja antaisitte muiden olla rauhassa!
mielestäni heti myös heterosuhteissa lapsettomuushoidoissa käytettyihin luovutettuihin sukusoluihin. Samoin kuin, että jos jollakin naisella on esim. munanjohtimet tukossa, on luonnotonta että hän saa lapsen IVF:llä. Pelkkä rakkaus ei riitä, vaan tarvitaan lääkäriä ja petrimaljaa yms. On luonnotonta, että ihmisalkiot lilluvat petrimaljalla.
Mikä tekee minun perheestä huonomman kuin sinun perheestä, se että äitejä on kaksi? Se että olemme samaa suokuolta?? Eikö ole tärkeintä että lasta rakastetaan, opastetaan elämän tiellä. Annetaan turvallinen ympäristö kasvaa, kannustetaan ja rohkaistaan. Miksi emme olisi yhtä hyviä vanhempia kuin mies ja nainen? Pyöritämme kotia niin kuin kaikki, kotimme on siisti ja minusta ei mitenkään poikkea muista kodeista. Meillä ei ole homoseksuaali perhettä, koska lapsemme ovat heteroita. Vaimoni kanssa olemme homoseksuaaleja, mutta miten se vaikuttaa elämään. Elämän arvot ovat meillä kohdallaan, koti, kirkko ja isänmaa. Me käymme töissä, huolehdimme toisistamme. Miksi siis me ei olla yhtä hyvä perhe kuin muut? En ymmärrä, kun minun mielestä olemme aivan samanlainen perhe kuin suurin osa on. Nyt moni sanoo että mutta kun "kirkko sanoo näin"! sanooko? Mutta moni pappis ihminen osaa sen kirkon takaa sanoa, "rakkaus on se tärkein, ei se mitä sukupuolta on" Miettikää tarkasti, kun sanotte ettei homoseksuaalit voi perustaa perhettä. Miettikää että oletteko te parempia ja miten olette parempia kuin me.
Eli kyse ei ole noista asioista, mitä sinä tuossa luettelit ja kyseenalaistit - sinä kysyt, miksi ei 2 naista voi ihan yhtä hyvin olla perhe, ja yhtä hyviä vanhempia kuin mies ja nainenkin. Kyse on siitä, ettei 2 naista voi yhdessä saada biologisia lapsia - siihen tarvitaan miestä ja naista. Lapsi tarvitsee ylipäätään syntyäkseen (maailmaan tullakseen) sekä isää että äitiä - hän ei voi syntyä kahdesta äidistä tai kahdesta isästä. Se on luonnotonta. Se on mahdotonta.
Kysymys ainakin omassa ajattelumaailmassa on siitä, mikä on *eettisesti oikein* - onko se enää oikein, että ihminen "tehtailee" ihmisiä yhdistämällä sukusoluja toisiinsa vailla rakkaudellista alkuperää, vailla lähtökohtaisesti kahta (bio) vanhempaa? Minun mielestäni se ei ole oikein. Jokaisella syntyvällä lapsella pitäisi lähtökohtaisesti olla oikeus molempiin vanhempiinsa, omiin biologisiin juuriinsa ja siihen luonnolliseen (bio) vanhemman rakkauteen, joka kumpuaa primitiivisestä vietistä pitää huolta omasta (bio) jälkeläisestään.
Se, että nykyään lääketiede mahdollistaa tämän kaiken, ei tee siitä yksiselitteisesti oikeanlaista toimintaa.
Ja ajatus siitä, että tätä asiaa (ylipäätään) jatkuvasti mediassa puidaan nimenomaan vanhemman / vanhempien näkökulmasta täysin unohtaen syntymässä oleva lapsi, ja hänen oikeutensa ja hänen tuleva elämänsä, on minusta puistattavan yksisilmäistä.
Käsi sydämellä; itse, jos olisin samassa tilanteessa kuin sinä (eli parisuhteessa for life naisen kanssa) en hankkisi siihen lasta / lapsia - vaan siinä tilanteessa ymmärtäisin sen, että se keskinäinen rakkaus riittää. Kaikkea ei voi saada. Minusta vieraan ihmisen sukusolujen mukaan tuominen siihen parisuhteeseen ja yhtälöön ei vain toimi - olen pahoillani, mutta minä todellakin olen tätä mieltä. Ja olen myös sitä mieltä, että jokaisen aikuisen ihmisen tulisi tämä vastuunsa ymmärtää.
kasvaakseen tasapainoiseksi ihmiseksi. Synninpäästi yksinhuoltajille, siis. Tässäkin asiassa tärkeintä on ihmissuhteiden laatu, ei se mitä sukupuolta ollaan tai mikä on muuten perhetilanne. Yksinhuoltakin voi kasvattaa aivan hyvin tasapainoisen lapsen, jos vaan perheessä on kaikki hyvin.
Yksinhuoltajissa vaan on paljon sellaisia joilla on ongelmia ja se saattaa sitten näkyä lapsen elämässäkin. Mutta se ei automaattisesti johdu siitä ettei lapsella ole _isää_. Vitsi kun joillekin ihmisille on NIIN vaikea tajuta tätä yksinkertaista asiaa.
Vähän sama asia, kuin että verrataan sellaisten yksinhuoltajien lapsiin, jotka ovat saaneet alkunsa "yhdenillansuhteista" sanomalla, "ettei heilläkään ole läsnäolevaa isää" - ei olekaan, mutta onko se elämä yleensä niistä lähtökohdista onnellista?
Siis homot/lesbot eivät saa tehdä lapsia, koska niitä kiusattaisiin? Koska teidän ahdasmielisten idioottien ahdasmieliset lapset kiusaisi niitä? Teillehän tässä jotain pitäisi tehdä, jotta lopettaisitte tuon ja antaisitte muiden olla rauhassa!
Ei vaan siksi, koska homojen / lesbojen suhteesta syntyvä lapsi ei voi koskaan asua saman katon alla molempien omien (bio) vanhempiensa kanssa mihin hänellä pitäisi olla lähtökohtaisesti oikeus. Ymmärsitkö?
Ja kyllä aion opettaa myöskin omille lapsilleni näitä samoja arvoja - tietenkin myöskin sitä, ettei ketään saa kiusata tai syrjiä, mutta myös sitä, mitkä ovat niitä meidän perheen perusarvoja.
Eikä mielestäni kysymys ole siitä, että "jätettäisiin joku puuhailemaan, mitä haluaa, rauhassa" - vaan siitä, että tässä ollaan kuitenkin yhdessä rakentamassa tulevaisuuden yhteiskuntaa, ja tämä on (mitä suuremmissa määrin) myöskin yhteiskunnallinen ja arvopoliittinen puheen- / ajattelunaihe; mitä me olemme valmiita hyväksymään yhteiskuntana.
23 & 27
Kyllä olen myös vastaan anonyymien sukusolujen käyttöä heteroparien keskuudessa.
23 & 27
Suomessa homoseksuaalisuus oli rikos vuoteen 1971 ja se poistettiin sairausluokituksesta 1981
Minä olen kirjoittaja nro 27 ja kirjoitin olevani samaa mieltä 23 kanssa, en kuitenkaan ole kirjoittaja nro 23...
t. 27
Tämä "natsi" sekoilee näköjään numeroissa.
Entä kun on mies ja nainen (=ainoa oikea lisääntymismuoto mielestäsi), joiden luonnon mukaan tulisi pystyä lisääntymään. Mutta toisen sukusolut eivät olekaan kunnossa ja tarvitaan tätä anonyymiä spermaa tai munasoluja. Osoittaako myös luovutettujen sukusolujen käyttäminen parilta (nainen ja mies) harkitsemiskyvyttömyyttä ja vastuuttomuutta?
Itse olen luovuttanut 3 kertaa munasoluja ja ainoa asia, jota toivon on se, että tätä lasta rakastetaan. Sillä ei ole väliä onko vanhempia yksi, kaksi vai kaksi äitiä tms. Tärkeintä on vastuunkantaminen ja rakkaus.
Elät mielestäni hyvin ahdasmielisessä maailmassa.
Onko sinulla lapsia? Vai oletko vastuusi ymmärtävä ja et halua lapsia, koska on todellakin mahdollista, että lapsesi olisi homoseksuaali. Mitä sitten voisit muuta tehdä kuin pitää kiinni maailmankatsomuksestasi ja mielipiteistäsi ja kieltää lapsesi? Tietenkin jos olet niin vastuuntuntoinen, järkevä, ennalta kaiken suunnitteleva jaa ennalta kaiken harkitseva kuin annat ymmärtää, niin et varmaankaan ota sitä riskiä, että lapsesi olisi homoseksuaali, eikä näin voisi kasvaa onnellisena ja tulla hyväksytyksi omana itsenään.
ps. Tärkeintä on rakkaus.
Miten paljon onkaan asioita, joihin lapsella tulisi olla lähtökohtaisesti oikeus?
Tulevien vanhempien tulee siis hyvin tarkasti käydä käsi sydämellä tämä lista. Mikäli on pieninkään epäilys, että jokin tästä oikeus-listasta ei heti toteudu tai saattaa myöhemmin muuttua, tulee vastuuntuntoisen ihmisen luopua haaveestaan omasta lapsesta.
Siis jos on pieninkään epäilys seuraavista asioista:
- toinen vanhemmista vaikka kuolee
- tulee työttömyyttä ja näin taloudellisia esteitä "onnellisuuden" ostamiseen
- jos pieninkään mahdollisuus, että pari eroaa
- jos pieninkään mahdollisuus, että perhettä kohtaisi jokin sairaus ja laspet joutuisi ei biologisten ihmisten kasvattamaksi jne
niin älä hanki lapsia!
Miten näin ahdasmielinen ihminen voi opetaa suvaisevaisuutta lapsilleen?
Kerro toki enemmän itsestävi ja perheestävi, niin saamme muutkin tietää, että minkälaisella perheellä on mielestäsi ainoa oikeus saada lapsia.
Pieni kysymys? Onko sydämmesi niin suuri, että sinne mahtuisi toisen ihmisen lapsi? eli olistko valmis antamaan kodin lapselle, jolta esim. vanhemmat ovat kuolleet tms. Pystyisitkö antamaan tälle lapselle aitoa rakkautta ja hyväksyntää? Entä jos omat lapsesi joutuisivat tämän lapsen asemaan. mitä haluaisit heille käyvän, olisivatko he minkään arvoisia, koska eivät sitten asuisikaan biologisten vanhempien kanssa saman katon alla.
Sanoit, että aiot opettaa lapsillesi perheesi perusarvot. Tarkoitit kai pakkosyöttää perusarvot tai aivopesua. Mitä tapahtuu jos lapsesi ajatteleekin perheen perusarvoista eri tavalla vai onko perheessäsi kenelläkään muulla oikeutta ajatella kuin sinulla?
Diagnoosi on mielestäni kotrollifriikki.
Diagnoosi on mielestäni kotrollifriikki.
jos nämä ovat homoja/lesboja? Maailmassa on miljoonia orpoja etenkin kurjissa oloissa kehitysmaissa, ihanko oikeasti luulette että he ovat mieluummin lastenkodeissa ym. kuin ottaisivat rakastavan perheen jossa vanhemmat ovat samaa sukupuolta?
Ja homo/lesboperheitähän on tutkittu paljon. Vanhempien sukupuolisella suuntautumisella ei olla missään tutkimuksessa havaittu olleen vaikutusta lasten seksuaaliseen suuntautumiseen, mielenterveysongelmiin tai rikollisuuteen. Rikollisuuteen ja mt-ongelmiin vaikutti sen sijaan kodin ilmapiiri (väkivaltaa vai ei, rakastava perhe vai ei jne).
Ja homo/lesboperheitähän on tutkittu paljon. Vanhempien sukupuolisella suuntautumisella ei olla missään tutkimuksessa havaittu olleen vaikutusta lasten seksuaaliseen suuntautumiseen, mielenterveysongelmiin tai rikollisuuteen.
niistä homoperhelapsista tulee tavallisia ja onnelisia VÄÄRIN. Byäähähääää itkuraivarin saan nyt just!!!! Saa tulla onnellinen vain niin että sukusolut on tiukasti rivissä ja sallituissa paikoissa!!!
suomenruotsalaisuus siis on varmaankin epänormaalia, ja siitä pitää pyrkiä pois?