Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mulle tulee jatkuvasti mustelmia?

Vierailija
05.09.2007 |

Siis jalkoihin, en mielestäni kolhi itseäni. Ei mitään kauheen isoja, mutta sinne tänne sellaisia 1 ,5 cm läpimitaltaan. Onko tämä normaalia? Pitäisikö huolestua? Muita joilla sama ongelma?

Tietääkö joku mistä vois johtua?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tetaan ja valkosolut ynnä muut pieneen verenkuvaan kuuluvat arvot. Todennäköisesti ei kuitenkaan ole mitään vakavaa.

Vierailija
2/10 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten olet ap niinkuin minä, herkkä saamaan mustelmia. Mulla arvot kohdillaan ja tosi helpolla tulee vaikkei paljoa kolahtaisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime keväänä ainakin oli veriarvot ihan kohdallaan. Mulle tulee esim. pyykkikopan kantamisesta mustelmia tai ihan mistä vain pienestä kolhaisusta, jota en välttämättä edes huomaa.

Vierailija
4/10 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain mustelmia koiranpennun kynsistä, yhtään se ei sattunut ja minulla kesti pitkään ennen kuin edes tajusin syyn.

Vierailija
5/10 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisi kyse esim leukemiasta, tulisiko silloin mustelmia muuallekin vartaloon, kuin vain sääriin?

Vierailija
6/10 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hyvin vaalea ihoinen, niillä kuulemma eniten sitä että tosi herkästi saadaan mustelmia ja niiden katoaminenkin kestää kauemmin kuin niillä joilla luonnostaan edes hitusen enemmän pigmenttiä.

minä kans kävin silloin lääkärissä kun mustelmat oli vieläpä tosi isoja ja tuli aika kevyestäkin kosketuksesta. Mulla kans oli arvot mittauksissa ok. Käski kokeilemaan b-vitamiinia ja se pidemmän päälle kyllä mulla ainakin auttoi. kokeile eihän b-vitamiini vaarallista ole, mutta tosiaan sitä piti ottaa useamman kuukauden ajan ennen kuin vaikutuksen huomasi.

Vierailija
7/10 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse olla huolissaan mustelmista, kun tietää, ettei ole vakavaa. Kalanmaksaöljy vähentää veren hyytymistä, e-pillerit lisäävät .... syy mustelmiin voi löytyä tällaisistakin pikkuseikoista.

Vierailija
8/10 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkeekö siitä verenkuvasta sitten jos on leukemia? vai vaatiiko se millaisia tutkimuksia?

Vierailija
9/10 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat ja kädet ihan mielettömillä mustelmilla, eivät ole pieniä vaan oiken kunnonllisia mustia länttejä. Kävin n. vuosi sitte lääkärissä ja mulla todettiin anemia. HB:kin oli vain 71.

Vierailija
10/10 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diffi (verikoe) pitää tehdä, kun leukemiaa selvitetään.